سلاطین وارد کننده بازار خودروی ایران را بشناسید + عکس

1

تلاش برخی از حامیان پشت صحنه واردکنندگان خودرو برای جلوگیری از افشای اطلاعات راه به جایی نرسید و همزمان با انتشار اسامی افراد و شرکتهای سوء استفاده کننده از ارز دولتی، نام وارد کنندگان بزرگ خودرو نیز فاش شد روزنامه سازندگی با انتشار گزارشی با نام “افشاگری مافیای خودرو” تلاش کرده سلاطین بازار خودروی ایران را معرفی کند.

http://saten.ir/wp-content/uploads/2015/08/CrThum.jpeg

خانواده حدادزاده: دلیل شهرت حدادزاده‌ها سابقه ۵۰ساله‌شان در بازار است. ناصر حدادزاده و پدرش از سال ۱۳۵۲ استارت شرکت خانوادگی‌شان را در جاده دماوند زدند و «ایرتویا» را ساختند. نام شرکت‌شان را هم از دو کلمه «ایران» و «تویوتا» گرفتند و با واردات چهار دستگاه تویوتا سلیکا به یکی از اولین نمایندگی‌های تویوتاموتورز در خاورمیانه تبدیل شدند. حدادزاده ها هم چرخ تویوتا در ایران را چرخانده اند و هم چند سالی هست نماینده رنو هم هستند.

 نماینده جیلی در ایران نمایندگی کوماتسو در ایران نمایندگی تویوتا در ایران بیوگرافی میلیاردرهای ایران میلیاردرهای ایران موسسه خیریه یاوران مالک شرکت جیلران موتور مالک شرکت آوا خودرو ارس مالک شرکت محور ماشین مالک اطلس خودرو مالک آسان موتور شغل ثروتمندان سلطان واردات خودرو بیوگرافی احمد گرامی برترین شرکت های خصوصی ایران اسامی واردکنندگان خودرو اسامی ثروتمندان ایران بیوگرافی حمید حدادزاده بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی معین بهبهانی واردکننده ال جی مالک نگین خودرو

خانواده فردوس: شهرت فردوس‌ها اما بیش‌تر از آن‌که به خاطر واردات خودرو باشد، به خاطر موفقیت بهروز فردوس، صنعت‌گر ایرانی است که در طول ۲۵سال مجموعه کوچک «ماموت» را به مجموعه‌ای بسیار بزرگ تبدیل کرد و انواع تریلر و قطعات آن را به کشورهای مختلف در سه قاره صادر می‌کند. بهروز فردوس که همسری آلمانی دارد، بعدها نماینده رسمی اسکانیا در ایران را به‌دست آورد و امروز پسران‌اش هستند که کار را پی گرفته‌اند؛ مهرزاد و بهزاد که نماینده فولکس‌واگن در ایران هم هستند.

خانواده گرامی: گرامی‌ها تا آن‌جا که می‌توان در تاریخ عقب رفت بازرگان بوده‌اند. الان نسل سوم خاندان گرامی است که در بازار خودرو شناخته شده وگرنه پدربزرگ آن‌ها از شناخته‌شده ترین تاجران چای بوده است. البته حالا هم این تجارت خانوادگی را هم حفظ کرده‌اند و برند «گلستان» مال آن‌هاست. دو شرکت آسان‌موتور، نماینده هیوندایی و اطلس‌خودرو، نماینده کیاموتورز متعلق به آن‌هاست و البته سابقه واردات میتسوبیشی و کوماتسو نیز دارند و نماینده جیلی‌موتورز چین در ایران هم هستند.

خانواده دیلمی: دیلمی‌ها بیش‌تر از آن‌که در بازار خودرو شناخته‌شده باشند به‌واسطه حسین دیلمی، مدیرعامل گلدایران و نماینده محصولات لوازم خانگی ال جی در ایران شناخته شده اند. البته این خاندان پیش از حسین دیلمی تاجر ساعت بوده‌اند. علیرضا و محمدرضا، دو فرزند حسین دیلمی حالا نماینده دو برند آلفارومئوی ایتالیا و ام.جی انگلستان در ایران‌اند.

در ماه های پایانی سال گذشته خبری مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای لوکس اعلام شد که در سطر اول ممنوعه ها نام پورشه به چشم می خورد، اما در تاریخ هفتم اسفندماه نزدیک به ۵۰۰ دستگاه پورشه از طریق جزیره ایرانی ابوموسی وارد کشور شد. این درحالی است که پس از پیگیری های متعدد کمیسیون شوراها و صنایع و معدن مجلس مشخص نشد این خودروها از طریق چه کسی و چگونه وارد بازار کشور شده است.
   نماینده جیلی در ایران نمایندگی کوماتسو در ایران نمایندگی تویوتا در ایران بیوگرافی میلیاردرهای ایران میلیاردرهای ایران موسسه خیریه یاوران مالک شرکت جیلران موتور مالک شرکت آوا خودرو ارس مالک شرکت محور ماشین مالک اطلس خودرو مالک آسان موتور شغل ثروتمندان سلطان واردات خودرو بیوگرافی احمد گرامی برترین شرکت های خصوصی ایران اسامی واردکنندگان خودرو اسامی ثروتمندان ایران بیوگرافی حمید حدادزاده بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی معین بهبهانی واردکننده ال جی مالک نگین خودرو
آدریان مشایخی قائم مقام و رودابه صدیقی مدیر روابط عمومی معین موتورز
اگرچه واردات خودرو بخش بسیار کوچکی از بیزینس این خانواده است، اما واردات خودروی لوکسی به نام «پورشه» به‌نوعی «پرستیژ» تجارت «بهبهانی‌ها» را بالا برده است. خاندان بهبهانی، عمده فعالیت خود را در صنعت نساجی متمرکز کرده و به واردات لوازم بهداشتی و آرایشی نیز مشغول است و در کنار آنها، به سراغ واردات خودرو هم رفته تا نمایندگی انحصاری یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای دنیا در ایران را نیز داشته باشد. با این حال، قوانینی که وزارت «صنعت، معدن و تجارت» برای واردات خودرو گذاشته و طبق آن ورود محصولات دارای حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی را ممنوع کرده است، سبب شده تا تجارت خودرویی بهبهانی‌ها با چالش مواجه شود.
 نماینده جیلی در ایران نمایندگی کوماتسو در ایران نمایندگی تویوتا در ایران بیوگرافی میلیاردرهای ایران میلیاردرهای ایران موسسه خیریه یاوران مالک شرکت جیلران موتور مالک شرکت آوا خودرو ارس مالک شرکت محور ماشین مالک اطلس خودرو مالک آسان موتور شغل ثروتمندان سلطان واردات خودرو بیوگرافی احمد گرامی برترین شرکت های خصوصی ایران اسامی واردکنندگان خودرو اسامی ثروتمندان ایران بیوگرافی حمید حدادزاده بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی معین بهبهانی واردکننده ال جی مالک نگین خودرو
مالک برند پورشه در ایران, جناب آقای معین بهبهانی داماد آقای … (صاحب امتیاز شرکت معین موتورز) هستند. در کنار پورشه، اما دیگر خودرو لوکس و بسیار گران قیمت وارداتی به کشور، «مازراتی» نام دارد که خانواده‌ای از اردبیل به نام «فتحی بی‌طرف» پشت واردات آن است.
«بی‌طرف‌ها» نیز مانند «بهبهانی‌ها» تجارت اصلی‌شان خارج از نمایشگاه‌های خودرو است و از آنها به‌عنوان یکی از بزرگان حوزه ام‌دی‌اف (MDF)، یاد می‌شود، اما به هر حال واردات خودرو‌هایی با شهرت مازراتی نیز در کارنامه تجارت آنها جای گرفته است.
این در حالی است که داستان پورشه، دامان مازراتی را هم گرفته و واردات این خودرو به کشور در مقطع فعلی، تقریبا متوقف است. کاوه فتحی مدیر عامل جوان و موفق و تحصیلکرده آرتا تک موتور نمایندگی انحصاری فروش و خدمات پس از فروش خودروی لوکس مازاراتی در ایران است که جزو معدود وارد کنندگانی است که در اوج گرانی دلار هم با ارز آزاد خودرو وارد کرد و به مانند شرکتهای دیگر از ارز مبادلاتی ارزان استفاده نکرد.
 نماینده جیلی در ایران نمایندگی کوماتسو در ایران نمایندگی تویوتا در ایران بیوگرافی میلیاردرهای ایران میلیاردرهای ایران موسسه خیریه یاوران مالک شرکت جیلران موتور مالک شرکت آوا خودرو ارس مالک شرکت محور ماشین مالک اطلس خودرو مالک آسان موتور شغل ثروتمندان سلطان واردات خودرو بیوگرافی احمد گرامی برترین شرکت های خصوصی ایران اسامی واردکنندگان خودرو اسامی ثروتمندان ایران بیوگرافی حمید حدادزاده بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی معین بهبهانی واردکننده ال جی مالک نگین خودرو
 شوالیه انگلیسی هم چینی از آب درآمد
نسل اول، ساعت فروش؛ نسل دوم، تجارت لوازم خانگی و نسل سوم، واردات خودرو؛ این کارنامه کاری خانواده «دیلمی‌ها» به شمار می‌رود، خاندانی که اگرچه هنوز هم عمده فعالیتش در حوزه لوازم خانگی است، اما خودروهای «ام‌جی» و «آلفارومئو» نیز توسط آنها راهی خیابان‌های ایران شدند.
حسین دیلمی مدیرعامل «گلدیران» سال هاست که انواع محصولات لوازم خانگی برند کره ای را وارد بازار ایران کرده است. وی در این مسیر موفق شد به یکی از مهم ترین واردکنندکان محصولات لوازم خانگی تبدیل شود، به گونه ای که محصولات ال.جی سال هاست در انحصار این خانواده قرار دارد. دیلمی مانند سایر واردکنندگان، با خاندان خود وارد عمل نشده و سالیان متوالی به تنهایی فقط در حوزه لوازم خانگی مشغول به کار بود، اما اکنون دو فرزندش به او کمک می کنند.
 نماینده جیلی در ایران نمایندگی کوماتسو در ایران نمایندگی تویوتا در ایران بیوگرافی میلیاردرهای ایران میلیاردرهای ایران موسسه خیریه یاوران مالک شرکت جیلران موتور مالک شرکت آوا خودرو ارس مالک شرکت محور ماشین مالک اطلس خودرو مالک آسان موتور شغل ثروتمندان سلطان واردات خودرو بیوگرافی احمد گرامی برترین شرکت های خصوصی ایران اسامی واردکنندگان خودرو اسامی ثروتمندان ایران بیوگرافی حمید حدادزاده بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی معین بهبهانی واردکننده ال جی مالک نگین خودرو
بدون‌شک شرکت گلدیران (نماینده انحصاری واردات لوازم خانگی ال جی به ایران) را خیلی از خانواده‌های ایرانی می‌شناسند، شرکتی که یکی از «دیلمی‌ها» مدیریت آن را بر عهده دارد و در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از بازار لوازم خانگی در اختیار شرکت موردنظر است. هرچند شروع تجارت «دیلمی‌ها» به دهه ۳۰ برمی‌گردد، اما اوجگیری فعالیت‌های اقتصادی این خانواده، از دهه ۶۰ آغاز شد، چه آنکه در آن دهه، کالاهای کره‌ای کم‌‌کم در حال جا افتادن در ایران بودند و با رشد کره‌ای‌ها، «دیلمی‌ها» هم خود را بالا کشاندند. ارتباط خوب «دیلمی‌ها» با کره‌ای‌ها، اما سبب نشد که این خانواده به سراغ خودروهای کره‌ای بروند و ناگهان سر از چین و ایتالیا درآوردند تا از اولی، ام‌جی را وارد کنند و از دومی آلفارومئو را.
 نماینده جیلی در ایران نمایندگی کوماتسو در ایران نمایندگی تویوتا در ایران بیوگرافی میلیاردرهای ایران میلیاردرهای ایران موسسه خیریه یاوران مالک شرکت جیلران موتور مالک شرکت آوا خودرو ارس مالک شرکت محور ماشین مالک اطلس خودرو مالک آسان موتور شغل ثروتمندان سلطان واردات خودرو بیوگرافی احمد گرامی برترین شرکت های خصوصی ایران اسامی واردکنندگان خودرو اسامی ثروتمندان ایران بیوگرافی حمید حدادزاده بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی معین بهبهانی واردکننده ال جی مالک نگین خودرو
علیرضا و محمدرضا دیلمی هر دو فرزند حسین دیلمی با راه اندازی «آلفاموتور» و «مدیاموتور» مطرح ترین برندهای ایتالیایی و شوالیه انگلیسی را به بازار ایران وارد کردند. شاید در میان هیاهوی واردات خودروهای لوکس و بسیار گران قیمت آلمانی و ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی مشکوک ترین محموله خودروهای وارداتی، مربوط به خودروهای چینی بود. مدیاموتور ام.جی چینی را با نام شوالیه انگلیسی وارد کشور کرد.
در اسفندماه، ۲۰۴دستگاه خودروی MG، از چین وارد شده است که تمام ارز مصرفی برای واردات این خودروها، ارز مرجع بوده است. ارزش هر دستگاه از این خودروهای چینی تنها در حدود ۱۰ میلیون تومان است. در حال حاضر هر دستگاه از این خودروی چینی در بازار ایران ۹۴میلیون تومان قیمت دارد.
سال گذشته پس از هیاهوی فراوان ورود خودروهای لوکس کمپانی «فیات» به بازار کشور، نوبت به «آلفارومئو»ی جولیتا و میتو رسید، قیمت دلاری آلفارومئو میتوهای وارداتی ۱۱هزار دلار است که با احتساب دلار ۱۲۲۶ تومانی، حدود ۱۳میلیون تومان می شود. این آلفارومئوهای واردشده از چین، درحالی با این قیمت به ایران رسیده اند که قیمت میتو در دوبی بسته به نوع آپشن آن بین ۲۵ تا ۲۸هزار دلار است.
همچنین آلفارومئوی میتو در بازار ایران ۹۵ تا ۱۰۴میلیون تومان قیمت گذاری شده است. این درحالی است که در ابتدای ورود «آلفارومئو» به ایران، گمانه زنی ها حاکی از قیمت ۵۰ تا ۶۰میلیون تومانی این خودرو بود. «آلفارومئو» جولیتا نیز با قیمتی نزدیک به ۳۰هزار دلار نزدیک به ۱۶۰میلیون تومان در بازار کشور خرید و فروش می‌شود.
مشخصات آلفا رومئو 4C اسپایدر مشخصات alfa romeo 4c spider مجله خودرو ماشین های لوکس در ایران گرانترین خودرو وارداتی قیمت آلفارومئو 4C اسپایدر دنیای خودرو قیمت خودروهای وارداتی جدید به ایران خودروهای 2018 در ایران خودرو سوپر اسپرت جدیدترین ماشین های روز دنیا آلفارومئو ساخت کجاست alfa romeo 4c spider

صنعتگران وارد کننده اگرچه «گرامی‌ها» با وجود سابقه کمتر از «حداد زاده‌ها»، توانستند این خانواده را در عرصه واردات خودرو جا بگذارند و از همین رو این روزها هیوندایی و کیا بیش از امثال تویوتا در خیابان های کشور به چشم می‌آیند، اما «گرامی‌ها» هنوز هم به لحاظ «بزرگی» و «گستردگی کار» به پای خاندان «فردوس» نرسیده‌اند. «خانوده فردوس» را همه با نام «صنایع ماموت» می‌شناسند و البته اسکانیا. شاید فرق بزرگ «خاندان فردوس» با دیگر خانواده‌های درگیر با واردات خودرو این باشد که آنها (فردوس‌ها) بیش از آنکه واردکننده باشند، صنعتگر به شمار می‌روند و حتی خیلی از همین اسکانیاهایی که در جاده‌های ایران تردد می‌کنند نیز در داخل کشور و توسط آنها مونتاژ می‌شوند. در آیین پنجمین جشنواره “کارآفرینان برتر غرب استان تهران” از مهرزاد مانوئل فردوس از شرکت “ماموت” معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند. اعضای اصلی هیئت مدیره این شرکت آقایان، بهروز فردوس، مهرزاد مانوئل فردوس، بهزاد دانیل فردوس، علی جعفری و شهنام تقی بیگلو می باشند

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. خر می گوید

    جامعه بی طبقه توحیدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.