مقایسه مزدا ۳ با ماکسیما ؛ کدام خودرو دست دوم را بخریم ؟

0

نیسان ماکسیما یک سدان فول سایز یا بزرگ است که نسل اول آن در سال ۱۹۸۱ معرفی و عرضه شد و در حال حاضر در هشتمین نسل خود به تولید می‌رسد. اما ماکسیما در ایران تنها با یک مدل شناخته می‌شود و آن هم مربوط به نسل پنجم است که در سال ۲۰۰۰ معرفی شد.
این نسل از ماکسیما مدت زیادی بر روی خط تولید نبود و تولید آن در سال ۲۰۰۳ توسط نیسان خاتمه پیدا کرد و نسل بعدی جایگزین آن شد. شاید اگر تصاویر این مدل از ماکسیما را در سایر کشورها ببینید، تفاوت ظاهری آن با مدل موجود در ایران نظر شما را به خود جلب کند. باید بگوییم این تفاوت به کشور و منطقه تولید ماکسیما بستگی دارد و مدل در نظر گرفته شده برای ایران، یکی از بهترین‌ها بود.

مقایسه مزدا 3 بررسی مزدا 3 مقایسه ماکسیما مقایسه ماکسیما با مزدا قیمت ماکسیما قیمت مزدا 3 مشاوره خرید خودرو مزدا 3 بخریم یا ماکسیما مشخصات مزدا 3 مزایا و معایب مزدا 3 مزایا و معایب ماکسیما

مزدا ۳ یک خودرو کامپکت ژاپنی است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و در حال حاضر هم در چهارمین نسل خود به تولید می‌رسد اما ما اینجا در مورد همان نسل اول صحبت می‌کنیم که در ایران توسط گروه بهمن به تولید رسید و به فروش بالایی هم دست پیدا کرد.

این مدل از مزدا ۳ در سال ۱۳۸۶ وارد خط تولید گروه بهمن شد و تولید آن تا سال ۱۳۹۱ و در سه تیپ ادامه پیدا کرد. مزدا ۳ با ورود به بازار توانست نظر مثبت بسیاری از خریداران را جلب کند به ویژه مشتریان جوانی که به دنبال خرید یک خودرو نسبتا لوکس در آن زمان بودند.

مقایسه ماکسیما با آزرا ماکسیما بهتر است یا آزرا هیوندای آزرا یا نیسان ماکسیما مشخصات نیسان ماکسیما مزایا و معایب ماکسیما قیمت نیسان ماکسیما مزایا و معایب آزرا قیمت هیوندای آزرا دست دوم مشخصات هیوندای آزرا مقایسه خودرو کورس ماکسیما با ازرا

ماکسیما در سال ۱۳۸۱ وارد خط تولید پارس خودرو شد و تولید آن تا ۱۰ سال بعد ادامه پیدا کرد. این در حالی است که پارس خودرو می‌توانست نسل‌های جدید ماکسیما را به عنوان یکی از برترین خودروهای تولیدشده در ایران جایگزین این نسل کند اما نمی‌توان چندان هم به آن خرده گرفت چراکه ماکسیما به خودرو محبوبی در میان ایرانی‌ها تبدیل شده بود و فروش خوب آن تا همان سال‌های آخر تولید هم ادامه پیدا کرد.

مقایسه ماکسیما با آزرا ماکسیما بهتر است یا آزرا هیوندای آزرا یا نیسان ماکسیما مشخصات نیسان ماکسیما مزایا و معایب ماکسیما قیمت نیسان ماکسیما مزایا و معایب آزرا قیمت هیوندای آزرا دست دوم مشخصات هیوندای آزرا مقایسه خودرو کورس ماکسیما با ازرا
ماکسیما یک طراحی پخته و جذاب داشت و هماهنگی خوبی میان بخش‌های مختلف آن دیده می‌شود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که ماکسیما ابعاد نسبتا بزرگی دارد و باتوجه به هندلینگ و پایداری خوبی که دارد، در سال‌های ابتدایی القاب مختلفی را به خود اختصاص داد از جمله سلطان جاده که این نام به دلیل سواری باکیفیت برای آن انتخاب شد. البته باید گفت مزدا ۳ از نظر طراحی کمی مدرن‌تر به نظر می‌رسد هرچند انتخاب بین این دو بیشتر به سلیقه مشتری بستگی دارد.

 مقایسه مزدا 3  بررسی مزدا 3  مقایسه ماکسیما  مقایسه ماکسیما با مزدا  قیمت ماکسیما  قیمت مزدا 3  مشاوره خرید خودرو  مزدا 3 بخریم یا ماکسیما  مشخصات مزدا 3  مزایا و معایب مزدا 3  مزایا و معایب ماکسیما
طراحی کابین ماکسیما ساده است و پلاستیک بیشتر متریال به کار رفته در کابین را تشکیل می‌دهد. روکش صندلی‌ها از جنس پارچه است و در مجموع کیفیت متریال کابین خوب ارزیابی می‌شود. ماکسیما یک ویژگی مثبت دارد که آن هم فضای بزرگ داخل کابین است که فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

مزدا3 بخریم یا کیا سراتو مقایسه مزدا3 و سراتو سایپا SAIPA CERATO مزایا و معایب کیا سراتو مزایا و معایب مزدا 3 مقایسه خودرو قیمت کیا سراتو مشخصات کیا سراتو قیمت مزدا 3 مشخصات مزدا 3 مقایسه مزدا 3 قدیم با سراتو مشخصات مزدا 3 قدیم

مزدا ۳
مزدا ۳ نقاط قوت زیادی داشت که آن را به خودرو محبوبی تبدیل می‌کرد از جمله طراحی جذاب بدنه و ویژگی‌های فنی خوب.طراحی مزدا ۳ را باتوجه به سالی که در آن طراحی شده باید خوب ارزیابی کرد و این طراحی به شکلی بود که بیشتر مشتریان جوان را هدف قرار می‌داد. البته این بدین معنی نیست که سایر خریداران به این خودرو علاقه‌مند نمی‌شوند چراکه بسیاری از خانواده و دیگر افراد، مزدا ۳ را از میان گزینه‌های دیگر انتخاب می‌کنند.

 مقایسه مزدا 3  بررسی مزدا 3  مقایسه ماکسیما  مقایسه ماکسیما با مزدا  قیمت ماکسیما  قیمت مزدا 3  مشاوره خرید خودرو  مزدا 3 بخریم یا ماکسیما  مشخصات مزدا 3  مزایا و معایب مزدا 3  مزایا و معایب ماکسیما

طراحی کابین مزدا ۳ نسبتا ساده است که باتوجه به اینکه یک خودرو نسبتا قدیمی است، چندان هم عجیب نیست. کلیدهای کنترلی ظاهر معمولی دارند و البته کار کردن با آنها راحت است. یک مشکل در سواری مزدا ۳ وجود دارد و آن این است که به هنگام سنگین بودن خودرو و عبور از موانع مسیر، ممکن است کف خودرو با سطح زمین تماس پیدا کند. این اتفاق شایعی در مزدا ۳ است و ممکن است کمی ناخوشایند باشد اما در مجموع سواری خودرو را باید خوب و باکیفیت بدانیم.

https://cargeek.ir/images/Mazda3NewManual_Mazda3_old_manual.jpg
مزدا ۳ در تیپ‌های مختلفی تولید شد که بیشترین تعداد به تیپ ۳ مربوط می‌شود. این تیپ‌ها از نظر فنی و ظاهری تفاوتی با یکدیگر ندارد به جز وجود یک نمایشگر در مرکز داشبورد در تیپ‌های ۱ و ۲ و برخی آپشن‌های دیگر.

مزدا ۳ جدید صندوق دار ۲.۰ لیتر تیپ ۴  ۱۳۸۹ نیسان ماکسیما دنده ای ۱۳۸۱

مشخصات فنی محور محرک دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
گیربکس ۵ دنده اتومات – پدال شیفتر ۵ دنده دستی
پیشرانه ۴ سیلندر ۶ سیلندر
حجم موتور ۲ لیتر ۳ لیتر
عملکرد فنی قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار ۲۲۷ اسب‌بخار
گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متر ۲۸۸ نیوتن‌متر
شتاب ۱۰.۶ ثانیه ۸.۴ ثانیه
سرعت ۲۰۴ کیلومتر برساعت ۲۳۰ کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی ۷.۶ لیتر در صد کیلومتر ۱۰.۳ لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها شکل ظاهری سدان جمع و جور سدان متوسط
نسل (کد اتاق) نسل دوم (BL) نسل پنجم (A33)
طول ۴۵۸۰ میلی‌متر ۴۹۳۰ میلی‌متر
عرض ۱۷۵۵ میلی‌متر ۱۷۸۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱۴۷۰ میلی‌متر ۱۴۳۵ میلی‌متر
فاصله محوری ۲۶۴۰ میلی‌متر ۲۷۵۰ میلی‌متر
وزن ۱۲۶۰ کیلوگرم ۱۴۱۰ کیلوگرم
حجم باک ۵۵ لیتر ۷۰ لیتر
تایر جلو – تایر عقب ۲۰۵/۵۵R16 – رینگ ۵ شاخه دوبل ۲۱۵/۵۵R16
سیستم‌ کمکی کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کمکی ماندن در لاین
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
تابلوخوان
اتو پارک
سایر ویژگی‌ها
سیستم پایداری کنترل کشش
کنترل پایداری
جلوگیری از واژگونی
سایر ویژگی‌ها
فرمان نیروی کمکی فرمان الکتروهیدرولیکی هیدرولیکی
فرمان حساس به سرعت
تنظیم موقعیت فرمان ۴ حالته
سایر ویژگی‌ها روکش چرم – دکمه‌های کنترلی فرمان
سیستم ترمز توزیع نیروی ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری
سایر ویژگی‌ها
ایمنی مجموع ایربگ‌ها ۶ ۲
ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ پرده‌ای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشت‌سری فعال
کمربند ایمنی پیش‌کشنده
کمربند ایمنی محدودکننده
سایر ویژگی‌ها
سیستم هشدار دهنده‌ سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور فشار باد تایر
سنسور باران
هشدار دهنده نقطه کور
هشدار دهنده تغییرلاین
هشداردهنده خواب‌آلودگی راننده
پیشگیری تصادف جلو
پیشگیری تصادف عقب
سایر سنسور‌ها
مالتی مدیا صوتی ۶ اسپیکر ۶ اسپیکر – چنجر ۵ تایی
تصویری صفحه کیلومتر اسپرت با تنظیم نور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین ۳۶۰
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی و اجرا CD – MP3 – AUX CD
چراغ‌ها دی‌لایت
اتولایت
مه‌شکن جلو
مه‌شکن عقب
گردش چراغ‌ها در پیچ
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
سایر ویژگی‌ها مه‌شکن دایره‌ای جلو – چراغ بای‌زنون جلو – چراغ شور
رفاهی کابین ورود بدون کلید
استارت دکمه‌ای
سیستم تهویه اتومات دوگانه اتومات – دریچه تهویه عقب
صندوق پران هوشمند
محفظه خنک کننده
خروجی ۱۲ ولت
تنظیمات صندلی‌ ۴ حالته دستی سرنشین جلو – ۶ حالته برقی راننده تنظیم برقی جلو
گرمکن صندلی جلو
تهویه صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی چرم پارچه
سایر ویژگی‌ها سوییچ هوشمند – نمایشگر دمای بیرون – ساعت دیجیتال
آینه و شیشه‌ آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
تنظیم برقی آینه جانبی
گرمکن آینه جانبی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی‌ها شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده – سپر جدید جلو – سپر عقب هم‌رنگ بدنه
وضعیت در بازار ایران مدل‌های موجود ۱۳۹۱ – ۱۳۹۷ ۱۳۸۱ – ۱۳۹۰
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.