دستورالعمل بازدید صفحه کیلومتر خودروهای X100 و X200 سایپا

0

نحوه ساخت صفحه کیلومتر ،خرید کیلومتر شمار دیجیتال ماشین ،تعویض صفحه کیلومتر پراید ،صفحه کیلومتر پراید صبا

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که قصد خرید خودروی دست دوم را دارند این است که آیا عددی که در زمان خرید خودرو در پشت صفحه کیلومتر ثبت شده واقعی است یا خیر. البته معیارهای مختلفی در تعیین قیمت نهایی یک خودرو دخیل هستند از جمله سال تولید خودرو، وضعیت ظاهری رنگ وبدنه آن، توانایی های فنی ومواردی دیگر. اما آنچه که انتخاب خریداران را به یک ریسک تبدیل می کند معضل کم یا زیاد کردن کیلومتر اتومبیل ها است که متاسفانه امروزه نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورها به امری عادی تبدیل شده است و حتی شغل هم محسوب می شود و برای قانونی جلوه دادن آن از عناوینی همچون تنظیم ، تعمیر ویا به روزکردن کیلومتر نام می برند که می تواند پیامدهای نه چندان خوبی را برای مالک بعدی آن بهمراه داشته باشد.

 تعویض صفحه کیلومتر سمند  تعویض صفحه کیلومتر پراید  صفحه کیلومتر پراید صبا  تعویض صفحه کیلومتر پژو 206  اطلاعیه فنی سایپا  آموزش کم کردن کیلومتر ماشین  دستکاری کیلومتر خودرو  راههای تشخیص کم کردن کیلومتر  جرم کم کردن کیلومتر ماشین  نحوه تشخیص کم کردن کیلومتر ماشین  آموزش نکات فنی خودرو  آموزش خرید خودرو

ابتدا جهت بررسی دقیق تر و آگاهی از انجام هر گونه دستکاری در کیلومتر خورو به چگونگی عملکرد سیستم اندازه گیری و ثبت کیلومتر در خودرو ها می پردازیم . اطلاعات سرعت خودرو یکی از مهم ترین پارامترهایی است که قسمت های مختلف به آن نیاز دارند، در خودروهای قدیمی فقط کیلومترشمار و عقربه کیلومتر به آن نیاز داشتند و عملکرد آن کاملا مکانیکی بود. در خودروهای امروزی سیستم از نوع دیجیتالی است و علاوه بر صفحه کیلومتر  که خود به تنهایی یک واحد کنترل یونیت مستقل محسوب می شود،  ECU  های دیگری هم هستند که جهت انجام فرمان های خود به اطلاعات اولیه سرعت خودرو نیازمند هستند. سنسور های سرعت همانطور که در شکل مشاهده می کنید ممکن است یا از طریق سیستم انتقال قدرت یعنی جعبه دنده یا دیفرانسیل سرعت را بسنجند و یا ممکن است در کنار چرخ ها نصب شده باشند. همچنین از لحاظ انتقال اطلاعات ممکن است اطلاعات سرعت چرخ ها فقط به پشت صفحه برسد و یا ممکن است که خودرو دارای ECU های متعدد باشد که بصورت شبکه اطلاعات را بین خود تقسیم می کنند. زمانی که واحد کنترل الکترونیکی ABS و یا ESP از طریق سنسورهای خود مقدار سرعت را دریافت کردند این اطلاعات را در خود ذخیره کرده و به واحدهای دیگری همچون ECU های گیربکس اتوماتیک، موتور، اتاق خودرو، کیسه های هوا، و … منتقل می کنند بطور مثال در بعضی از خودروهای جدید،  مسافت طی شده و سرعت خودرو ممکن است در ۲۰ کنترل یونیت بطور همزمان ثبت شود.

دانلود دستورالعمل بازدید صفحه کیلومتر خودروهای گروه X100 و X200

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.