تمیز کردن و شست و شوی رادیاتور چه مزایایی دارد ؟

0

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا باید رادیاتور خودرو را تمیز کرد یا خیر. پاسخ این سوال مثبت است.

رادیاتور در خودرو نقش مهمی را ایفا می‌کند چراکه وظیفه آن خنک کردن موتور و کاهش دمای موتور است. اگر به هر علتی، اختلالی در عملکرد رادیاتور به وجود بیاید، گرمای موتور به درستی تنظیم نمی‌شود و در نتیجه این اتفاق ممکن است هزینه‌های سنگینی بر مالک خودرو تحمیل شود.

علائم کثیف بودن رادیاتور مزایای شستن رادیاتور رادیاتور چیست دلیل جوش آوردن ماشین علت جوش آوردن پژو 405 علت جوش آوردن پراید باز کردن رادیاتور پژو آموزش تعویض رادیاتور پژو 206 رفع گرفتگی رادیاتور گل شدن آب رادیاتور آموزش نکات فنی خودرو

بنابراین توجه به وضعیت رادیاتور از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از عملکرد درست آن اطمینان حاصل نمود. یکی از نکات مهم، تمیز نگه داشتن رادیاتور است که این امر به ویژه در صورت استفاده از آب نامناسب و ایجاد رسوب در داخل رادیاتور اهمیت بالاتری هم پیدا می‌کند.

بهترین روش برای تمیز کردن رادیاتور، استفاده از تمیزکننده‌های شیمیایی است که کمپانی‌های معتبری در سراسر دنیا به تولید آن می‌پردازند.

 عملکرد نادرست رادیاتور

رادیاتور یکی از مهمترین اجزاء سیستم خنک کننده موتور است که هر گونه اشکال در عملکرد آن باعث داغ کردن موتور اتومبیل در شرایط خاص میشود ، اولین و شایع ترین اشکال رادیاتور کثیف شدن و جرم گرفتن شبکه های داخلی رادیاتور است که باعث جلوگیری از چرخش صحیح مایع خنک کننده در سیستم میشود . معمولا وقتی رادیاتور اتومبیل کثیف باشد اتومبیل در سربالایی ها در صورت انتخاب دنده سبک و ترافیک داغ میکند و با ریختن کمی آب روی رادیاتور بسرعت دمای آب پایین می آید .

علائم کثیف بودن رادیاتور مزایای شستن رادیاتور رادیاتور چیست دلیل جوش آوردن ماشین علت جوش آوردن پژو 405 علت جوش آوردن پراید باز کردن رادیاتور پژو آموزش تعویض رادیاتور پژو 206 رفع گرفتگی رادیاتور گل شدن آب رادیاتور آموزش نکات فنی خودرو

اگر درب آب رادیاتور را در هنگام سرد بودن موتور باز کنید و به کانالهای آب نگاه کنید میتوانید جرم و تکه های مسدود کننده شبکه ها را ببینید ، توجه داشته باشید مقدار جرم موجود شبکه ها در زیر درب رادیاتور بسیار کمتر از شبکه های کناری رادیاتور است .

در مورد اکثر خودروها مخصوصا خودروهای ساخت و مونتاژ داخل تعویض کامل رادیاتور بهترین و اقتصادی ترین گزینه است زیرا تعمیر رادیاتور هزینه ای  تقریبا برابر با نصف یا حداقل یک سوم قیمت رادیاتور را دارد که با توجه به امکان نشتی بعد از تعمیر و مشکلات متعدد بعدی تعویض رادیاتور کامل توصیه میشود .

رادیاتور چیست دلایل داغ کردن ماشین جوش آوردن موتور آموزش نکات فنی خودرو معرفی قطعات خودرو مزایای شستن رادیاتور دلایل کیپ شدن رادیاتور خودرو معایب کیپ شدن رادیاتور تعویض رادیاتور پراید درب رادیاتور پراید

گاهی علت داغ کردن موتور کثیف شدن قسمت بیرونی شبکه های رادیاتور است ، از آنجایی که تقریبا تمام اتومبیل های امروزه دارای کولر هستند رادیاتور کولر (کندانسور)جلوی رادیاتور آب نصب شده و سرعت عبور هوا را کم میکند ، در شهرهایی که حشرات زیادی وجود دارند ، آب و هوای غبار آلوده و یا جاده های خاکی دارند شبکه های رادیاتور کولر و آب اتومبیل در زمان نسبتا کوتاهی کثیف و مسدود میشوند . اگر وقتی که اتومبیل خاموش است در مکانی کم نور درب موتور را باز کنید و نور چراغ قوه یا وسیله مشابهی را از کنار پروانه فن اتومبیل به سمت جلو بیندازید با نگاه از جلوی اتومبیل میتوانید تمیز یا کثیف بودن شبکه های خارجی رادیاتور اتومبیل خود را برسی کنید . در صورت کثیف و مسدود بودن مسیر میتوانید با فشار آب شلنگ از دو طرف داخل و خارج شبکه های رادیاتور را خاکگیری و تمیز نمایید البته بعلت اینکه گرد و خاک و کثیفی هنگام داغ بودن به رادیاتور چسبیده تمیز کردن آن صبر و حوصله زیادی لازم دارد بنابراین میتوانید با مراجعه به کارواش و توضیح این مسأله این کار را راحتر انجام دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.