بررسی مشکلات کوپ کردن و سکته زدن در انواع خودرو

0

در انواع ماشین های ۲۰۶، پراید، پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و تندر ۹۰

وقتی پدال گاز از دستور سرپیچی می‌کند
پدیده افت دور، مکث و کله‌زدن خودرو به صورت لحظه‌ای با فشردن پدال گاز مسئله‌ای است که به کپ‌کردن مشهور است. این اتفاق هنگامی رخ می‌دهد که موقع فشردن پدال گاز، به هر علتی نسبت هوا به سوخت مناسب برای دورگیری به هم خورده و احتراق نامناسب در سیلندرها شکل می‌گیرد که حاصل آن تمایل به کاهش دور است. در این شرایط اگر خودرو در دنده درگیر باشد، طبیعتا شاهد دایو بدنه یا اصطلاحا کله‌زدن اتاق خواهیم بود. در شرایط عادی، سیستم سوخت‌رسانی چه از نوع کاربراتوری و چه انژکتوری وظیفه دارد که در هر لحظه مناسب‌ترین نسبت هوا به سوخت را برای پیشرانه فراهم کند بنابراین بروز مشکل کپ‌کردن حاکی از این است که سیستم سوخت‌رسانی قادر نیست در لحظه فشرده‌شدن گاز، نسبت مناسب را حفظ کند. مسائل مختلفی ریشه در بروز این مشکل دارند که در ادامه به بررسی شایع‌ترین آنها خواهیم پرداخت.

 آموزش مکانیک خودرو  آموزش تعمیر ecu  مشکلات ECU خودرو  مشکلات کامپیوتر ماشین  علت کپ کردن 206  علت سکته زدن ماشین  دلایل کاهش شتاب خودرو  علت کپ کردن پراید  علت کپ کردن پژو پارس  علت کپ کردن ال 90  بهترین سایت مکانیکی  آموزش تعمیر خودرو  کوپ کردن خودرو  کوپ کردن پژو 206 تیپ 2  معایب سنسور فشار هوای ورودی

معمولاً موتور ۲۰۶ تیپ ۲ ،کوپ می کند، این اتفاق برای سایر خودرو های مذکور کمتر اتفاق می افتد.

در ۲۰۶ تیپ ۲، اگر ECU ، ساژم S2000 و موتور TU3 باشد، معمولا کپ کردن به دلیل خرابی سنسور اکسیژن است و غالباً علائم آن خام سوزی بنزین، بوی بد اگزوز، روشن شدن چراغ چک خواهد بود.

در ۲۰۶ تیپ ۲، اگر ECU از نوع Valeo باشد، و سایر موارد مشکلی نداشته باشند، علت کوپ کردن ایراد نرم افزاری ECU است که در حال حاضر راه حلی برای آن پیدا نشده است.

یکی دیگر از دلایل کپ کردن موتور، خرابی، کثیف یا چرب بودن سنسور فشار هوای ورودی است.

ممکن است کپ کردن به دلیل تمیز نبودن سنسور دور موتور (دور در دقیقه) باشد.

ممکن است کپ کردن به دلیل افت فشار بنزین ورودی باشد. (افت فشار بنزین ورودی می تواند ناشی از ضعیف شدن پمپ بنزین، کیپ شدن فیلتر بنزین، تنبل شدن انژکتورها و … باشد).

استفاده از شمع های نامناسب که یکی از بیشترین دلیل کوپ در خودروی ۲۰۶ میباشد, حتی ممکن است در سیستم برق هم اختلال ایجاد کند.

در سایر خودروها بیشترین دلیل کوپ از صافی و پمپ بنزین میباشد، مخصوصا موقع استفاده از کولر خودرو

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.