ماشین لوکس علیرضا جهانبخش، گرانترین لژیونر + عکس و بیوگرافی

0

علیرضا جهانبخش با نام کامل علیرضا جهانبخش جیرنده به انگلیسی Alireza Jahanbakhsh در ۲۰ مرداد ۱۳۷۲ در جیرنده، گیلان ایران متولد شد.

پدرش کارمند شرکت دوچرخه سازی و مادرش خانه دار هستند.

علیرضا یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر از خودش دارد.

قد او ۱۸۰ سانتیمتر و وزن او ۷۸ کیلوگرم می باشد.

جهانبخش اصالتا اهل رودبار، گیلان است ولی وقتی که دو ساله بود همراه خانواده به قزوین مهاجرت کرده و این شهر بزرگ شده است. دیپلم مکانیک دارد و در حال حاضر دانشجوی زبان انگلیسی در هلند می باشد.

در سال ۱۳۹۰ و در سن ۱۸ سالگی اولین بازی رسمی خود را برای تیم فوتبال داماش گیلان در لیگ برتر انجام داد.

در سال ۱۳۹۲، جهانبخش با قراردادی ۳ ساله به تیم فوتبال ان ای سی در لیگ فوتبال هلند پیوست و با گلزنی برای این تیم به عنوان دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند برگزیده شد.

علیرضا جهانبخش و پدر و مادر و خواهر و برادرش

علیرضا پس از بازی های درخشان در تیم ان ئ سی نایمخن، در سال ۲۰۱۵ با قراردادی پنج ساله به آزد آلکمار، هلند پیوست و در همان سال به عنوان یکی از برترین بازیکنان لیگ دسته اول هلند، انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۸ با ۲۱ گل زده برای تیم آلکمار، به عنوان آقای گل لیگ دسته اول هلند شناخته شد. او اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است که در یک لیگ اروپایی به این عنوان رسیده است.

پس از پایان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، خبر هایی درباره ی پیشنهاد تیم فوتبال ناپولی به علیرضا جهانبخش به گوش می رسید اما او سرانجام با قراردادی ۵ ساله به مبلغ ۱۷ میلیون پوند (۱۹ میلیون یورو ) به باشگاه برایتون در لیگ برتر انگلستان منتقل شد.

این انتقال رکورد گران ترین بازیکن تاریخ برایتون و رکورد گران ترین فوتبالیست ایرانی را شکست.

جهانبخش در تیم ملی ایران در رده های سنی زیر ۱۹ سال، تیم ملی امید و تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده است.

 Alireza Jahanbakhsh  ماشین علیرضا جهانبخش  بیوگرافی علیرضا جهانبخش  همسر علیرضا جهانبخش  ثروت علیرضا جهانبخش  اسم خواهر علیرضا جهانبخش  ثروت بازیکنان فوتبال  بهترین بازیکن فوتبال ایران  بیوگرافی بازیکنان فوتبال  علایق علیرضا جهانبخش  اینستاگرام علیرضا جهانبخش  جت شخصی علیرضا جهانبخش  بازیکنان تیم آلماکار هلند  خانواده فوتبالیست ها

باشگاه‌های حرفه‌ای
داماش در سن ۱۷ سالگی در سال ۱۳۹۰ اولین بازی خود را برای داماش گیلان در لیگ برتر فوتبال ایران مقابل مس کرمان به عنوان یکی از جوان‌ترین بازیکنان داماش تاکنون انجام داد. در ۴۲ بازی در لیگ با داماش او ۱۰ گل به ثمر رساند.
ان. ئی. سی
فصل ۱۴–۲۰۱۳ در ۵ خرداد سال ۱۳۹۲، جهانبخش برای پوشیدن لباس ان. ئی. سی در لیگ فوتبال هلند با این باشگاه مذاکره کرد و بعد از تست پزشکی و اخذ ویزا و مجوز کار در ۱۱ خرداد سال ۱۳۹۲ با قراردادی سه ساله به طور رسمی به این باشگاه پیوست و اولین بازی خود را در برابر تیم RKC Waalwijk انجام داد. او همچنین اولین گل خود را در پیروزی ۸–۰ تیمش مقابل تیم Harkemase Boys در رقابت‌های جام حذفی فوتبال هلند به ثمر رساند. در ۱ دسامبر ۲۰۱۳ (۱۰ آذر ۱۳۹۲) جهانبخش برای تیمش دو گل به ثمر رساند و به پیروزی ۳ بر ۲ تیمش مقابل ای‌زی آلکمار در رقابت‌های لیگ کمک کرد. فصل ۱۵–۲۰۱۴ در بازی افتتاحیه لیگ فوتبال هلند جهانبخش یک گل در پیروزی ۳–۱ تیمش در برابر پی‌اس‌وی آیندهوون به ثمر رساند. همچنین در ۲۹ اوت او دو گل به ثم رساند و دو پاس گل در پیروزی ۴–۱ تیمش مقابل تیم هلموند اسپورت ارائه داد. او در این فصل آمار ۱۲ گل و ۱۸ پاس گل از خود بجا گذاشت. در این فصل جهانبخش به عنوان برترین بازیکن دسته اول لیگ هلند برگزیده و برندهٔ گاو طلایی شد. او دومین خارجی بود که پس از کیسوکه هوندای ژاپنی، این افتخار را کسب می‌کرد. آلکمار فصل ۱۶–۲۰۱۵ او در تاریخ ۳ اوت ۲۰۱۵ با قراردادی پنج ساله به ای‌زد آلکمار پیوست. او در هفته‌های بیست و یکم و بیست و دوم در تیم منتخب لیگ هلند قرار گرفت. همچنین در هفته بیست و سوم در مقابل هراکلس با یک گل و یک پاس گل به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
تیم‌های ملی زیر ۲۰ سال
او بخشی از بازی‌های خودش را در این تیم در مسابقات فوتبال زیر ۱۹ سال آسیا ۲۰۱۰ در چین انجام داد، او در دو بازی، بازی کرد.
تیم ملی علیرضا جهانبخش
اولین بازی ملی خود را در سه شنبه ۲۳ مهر ۹۲ در ورزشگاه آزادی تهران مقابل تایلند در مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ انجام داد و اولین گل ملی خود را در پیروزی ۳–۰ برابر تایلند در ۲۴ آبان ۹۲ به ثمر رساند. جهانبخش توسط کارلوس کی روش به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ دعوت شد.

باشگاه نوریچ

که مدتهاست به دنبال یک مهاجم گلزن است، به شدت عملکرد علیرضا جهانبخش را زیر نظر گرفته است و بنا به نوشته روزنامه گاردین حاضر است ۷ میلیون یورو ( ۲۸ میلیارد تومان) به این بازیکن پیشنهاد بدهد

جوایز و افتخارات علیرضا جهانبخش

آقای گل و بهترین بازیکن لیگ هلند در سال ۲۰۱۸

دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند در سال ۲۰۱۴

برترین بازیکن نیم‌ فصل نخست لیگ دسته یک فوتبال هلند

برترین بازیکن لیگ دسته یک فوتبال هلند

بازیکن ماه فوتبال آسیا در ژانویه ۲۰۱۶

گران ترین فوتبالیست ایرانی در سال ۲۰۱۸

Alireza Jahanbakhsh ماشین علیرضا جهانبخش بیوگرافی علیرضا جهانبخش همسر علیرضا جهانبخش ثروت علیرضا جهانبخش اسم خواهر علیرضا جهانبخش ثروت بازیکنان فوتبال بهترین بازیکن فوتبال ایران بیوگرافی بازیکنان فوتبال علایق علیرضا جهانبخش اینستاگرام علیرضا جهانبخش جت شخصی علیرضا جهانبخش

مجرد بوده و هنوز ازدواج نکرده است. مدتی عکسی از او به همراه خانمی در شبکه های اجتماعی منتشر و شایعه شده بود که عکس علیرضا جهانبخش و همسرش می باشد اما علیرضا در واکنش به این شایعات عنوان کرد که این خانم، خواهر اوست.

بازی پلی استیشن سرگرمی مورد علاقه ی اوست.

رئال مادرید و منچستر یونایتد دو تیم فوتبال مورد علاقه ی او و مهدی مهدوی کیا و کریستیانو رونالدو بازیکنان مورد علاقه ی او هستند.

علاوه بر فوتبال به دوچرخه سواری، دریانوردی و جهانگردی علاقه ی زیادی دارد.

پورشه ماشین مورد علاقه ی اوست.

سردار آزمون دوست صمیمی و نزدیک علیرضا می باشد.

Alireza Jahanbakhsh ماشین علیرضا جهانبخش بیوگرافی علیرضا جهانبخش همسر علیرضا جهانبخش ثروت علیرضا جهانبخش اسم خواهر علیرضا جهانبخش ثروت بازیکنان فوتبال بهترین بازیکن فوتبال ایران بیوگرافی بازیکنان فوتبال علایق علیرضا جهانبخش اینستاگرام علیرضا جهانبخش جت شخصی علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش و سردار آزمون

قورمه سبزی و شامی، غذا های مورد علاقه ی او محسوب می شوند.

علیرضا جهانبخش در مرداد ماه ۱۳۹۶ مهمان رامبد جوان در برنامه ی خندوانه بود.

او یکی از مدل های تبلیغاتی آدیداس می باشد.

جهانبخش توانایی بازی با هر دو پا را دارد و فوتبال دوستان ایرانی او را با مهدی مهدوی کیا مقایسه می کنند.

هیچ نسبتی با بابک جهانبخش ندارد.

محسن یگانه، محسن چاوشی و بابک جهانبخش، خوانندگان مورد علاقه ی او هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.