فاکتورهای مؤثر در انتخاب باتری مناسب خودرو

0

فاکتورهای مؤثر در انتخاب باتری خودرو

کشور سازنده و مارک یا برند باطری اتومبیل
باتری های خودرو موجود در بازار ایران، ساخت کشورهای کره جنوبی، ایران، ترکیه و چین است. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی از بابت پیدا کردن بهترین مارک باتری خودرو یا به عبارت دیگر بهترین برند باتری ماشین وجود ندارد. باتری های تولید داخل (برندهای ایرانی) و همچنین باتری های ساخت کشور ترکیه از کیفیت مطلوبی برخوردار می باشند.

تاریخ تولید باتری
باتری خودرو در اثر شارژ و دشارژ شدن فرسوده می شود و به همین دلیل تاریخ تولید باتری، چندان تاثیری در کیفیت آن ندارد، اما در عین حال، تاریخ تولید جدیدتر، از هر لحاظ انتخاب مناسب تر و بهتری خواهد بود.

توان الکتریکی باتری
توان الکترویکی خروجی برق باتری خودرو است که ترکیبی از ولت و آمپر می باشد. برای انتخاب باتری خودرو در نظر داشتن دو توان الکتریکی مختلف الزامی است:
الف- حداقل توان الکتریکی لازم برای به حرکت در آمدن استارت خودرو در دمای پایین (۱۸- درجه سانتیگراد) که به آن قدرت استارت زنی هم گفته می شود. به عبارت دیگر باتری چه قدر نیرو با ولتاژ مورد نظر – که معمولا ۱۲ ولت است- می تواند خارج کند.
ب- مجموع توان الکتریکی مورد نیاز مصرف کننده های مختلف در داخل خودرو (در زمانی که موتور خاموش است)
با توجه به شرایط فوق در هر خودرو باید نسبت به تهیه باتری برای آن اقدام نمود.

شاخص CCA (آمپراژ باتری ماشین در هوای سرد)
در صورتی که در محیطی مثل شهر اردبیل زندگی می کنید که آب و هوای آن سرد است شاخص CCA باتری ماشین اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ بنابراین وقتی قصد دارید باتری ماشین خود را عوض کنید در هنگام خرید و انتخاب باتری خودرو دقت کنید که باتری جدید نرخ CCA بیشتری داشته باشد. جایگزین کردن باتری قدیمی با باتری که CCA کمتری دارد می تواند باعث افت عملکرد ماشین شود.

نواحی حفاظت‌شده توسط ایموبلایزر عبارتند از:

بهترین ریموت خودرو بهترین دزدگیر خودرو کنترل از راه دور ماشین فاصله عملکرد ریموت ماشین آموزش نصب دزدگیر قیمت انواع ریموت هزینه نصب ریموت هزینه نصب ریموت بی ام و هزینه نصب ریموت پراید

۱-موتور استارت

۲-سیستم سوخت‌رسانی

۳-سیستم جرقه

زمانی که خودرو بوسیله ریموت قفل می‌شود، یک‌سری رله مدارهای الکترونیکی که به منظور عملکرد خودرو بکار می‌روند را از مدار خارج می‌کنند. با این کار عملا موتور دیگر روشن نمی‌شود و کارهایی مثل اتصال کوتاه پایه‌های سوئیچ و غیره کاملا بی‌تاثیر است!

در سیستم ایموبلایزر الکترونیکی یک سیگنال کددار برای بلوکه کردن یا آزاد کردن مدارات راه انداز سیستم از ریموت به واحد مرکزی فرستاده می‌شود و این سیگنالها توسط الگوریتم‌های سیستم کدگشایی می‌شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.