تویوتا در حال ساخت خودرو جدیدی برای ماه و مریخ است

0

شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا قصد دارد با توسعه خودرو جدیدی به نام لونارکروزر در دهه‌های آینده رانندگی روی سطح ماه و مریخ را امکان پذیر کند.

مقامات این شرکت گفته اند که تویوتا با آژانس فضایی ژاپن بر روی وسیله‌ای برای کاوش در سطح ماه کار می‌کند تا به مردم کمک کند تا سال ۲۰۴۰ روی ماه و سپس روی مریخ زندگی کنند.

اخبار ژاپن اخبار تویوتا محصولات جدید تویوتا ماشین مریخ نورد فضانورد ناسا اخبار هوا و فضا خودرو فضایی دنیای خودرو مجله ماشین

خودرویی که با آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن در حال توسعه است Lunar Cruiser نام دارد که نام آن ادای احترام به خودروی کاربردی اسپرت تویوتا لندکروزر است. راه اندازی آن برای اواخر سال ۲۰۲۰ تنظیم شده است.

تاکائو ساتو، سرپرست پروژه Lunar Cruiser در شرکت تویوتا موتور، می گوید: این وسیله نقلیه بر این ایده طراحی شده است که مردم در آن غذا می‌خورند، کار می‌کنند، می‌خوابند و با دیگران به طور ایمن در ماشین‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و همین کار را می‌توان در فضای بیرونی نیز انجام داد.

ساتو می گوید: با رفتن به فضا، ممکن است بتوانیم ارتباطات از راه دور و فناوری دیگری را توسعه دهیم که برای زندگی انسان ارزشمند است.

شرکت گیتای ژاپن، یک شرکت سرمایه گذاری که با تویوتا قرارداد دارد، یک بازوی رباتیک برای Lunar Cruiser ساخته است که برای انجام وظایفی مانند بازرسی و نگهداری طراحی شده است. تجهیزات چنگال به آن اجازه می‌دهد تا انتهای بازو تغییر کند تا بتواند مانند ابزار‌های مختلف، اسکوپ زدن، بلند کردن و جارو کردن کار کند.

شو ناکانوسه، مدیر اجرایی گیتای می گوید که احساس می‌کند چالش انفجار در فضا اساساً برطرف شده است، اما کار در فضا هزینه‌ها و خطرات زیادی را برای فضانوردان به همراه دارد.

او گفته است ربات‌ها مفید خواهند بود. تویوتا از زمان تأسیس خود در دهه ۱۹۳۰، نگران از دست دادن یک تجارت اصلی به دلیل تغییر زمان بوده است. این شرکت در زمینه ساخت مسکن، قایق، جت و ربات اقدام کرده است.

یک شرکت خصوصی ژاپنی به نام ispace Inc، در حال حاضر در حال کار بر روی ماه نوردها، فرود و گردش در مدار است و قرار است در اواخر امسال بر ماه فرود آید. یوساکو مائزاوا، تاجری که اخیراً ویدیو‌هایی از شناور بودن خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته است، با کشتی ستاره‌ای ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به دور ماه سفر کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.