معرفی خودرو لوکس لکسوس LBX

0

پس از مدت‌ها، شایعه ساخت همتای یاریس کراس با برند لکسوس به حقیقت پیوسته و LBX توسط این برند ژاپنی معرفی شده است. لکسوس LBX در جایگاه پایین‌تر از لکسوس UX قرار گرفته و به نحوی جانشین معنوی مدل هاچ‌بک CT است.

طراحی لکسوس LBX

لکسوس LBX براساس پلتفرم مشترک با تویوتا یاریس کراس، یعنی GA-B شکل گرفته و ابعاد آن در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.19، 1.825، 1.545 و 2.58 متر اعلام شده است.

بدنه لکسوس LBX که بر رینگ‌های 18 اینچی استوار شده، در عین پیروی از زبان طراحی لکسوس، تاحدی به محصولات جدید تویوتا نیز شباهت دارد. نکته جالب اینکه کاپوت لکسوس LBX از آلومینیوم و بخش‌هایی از بدنه شامل هلالی گلگیرها و بخش پایینی درها از رزین ساخته شده است، تا وزن خودرو کنترل شود.

کابین و امکانات لکسوس LBX

با ورود به فضای کابین لکسوس LBX با طرحی ساده ولی با کیفیت مواجه هستیم، که صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی، نمایشگر لمسی 9.8 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو، نمایشگر مجازی روی شیشه جلو (هداپ) و سیستم صوتی Mark Levinson با 13 بلندگو و یک ساب‌ووفر را به همراه دارد.

ظرفیت محفظه بار در نسخه دیفرانسیل-جلو 332 لیتر اعلام شده است، که در نسخه چهار چرخ محرک تاحدی کاهش می‌­یابد.

مشخصات فنی لکسوس LBX

لکسوس LBX به سامانه هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتری 3 سیلندر و پیشرانه کمکی برقی مجهز شده است، که 134 اسب‌­بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور را به گیربکس CVT انتقال می‌­دهد. البته فعلا از مشخصات موتور برقی که روی محور عقب نصب شده اطلاعی نداریم.

این خودروی 1280 کیلوگرمی در هر دو نسخه دیفرانسیل-جلو و چهار چرخ محرک عرضه می­‌شود. شتاب صفر تا صد و ظرفیت یدک‌کشی لکسوس LBX هم به ترتیب 9.2 ثانیه و 750 کیلوگرم اعلام شده است.
سیستم تعلیق لکسوس LBX در محور جلو به صورت مک‌­فرسون طراحی شده است، اما طراحی محور عقب در نسخه­‌های تک و دو محور به ترتیب میل‌پیچشی و دوبل جناغی خواهد بود.

برنامه تولید لکسوس LBX

لکسوس LBX به عنوان نخستین محصول این برند ژاپنی که به طور کامل در اروپا طراحی شده است، از اواخر 2023 وارد خط تولید می­‌شود. فروش این خودرو در اروپا و برخی بازارهای دیگر نیز از اوایل 2024 آغاز خواهد شد.

منبع:باما

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.