بررسی مشخصات پژو ۴۰۵ لیموزین در ایران + عکس

0

مشخصات پژو لیموزین

یک لحظه چشمان خود را ببندید و تصور کنید پشت رل یک لیموزین نشسته‌اید و خیابان‌های شهر و خارج شهر را زیر پا می‌گذارید. حتی تصورش هم هیجان‌انگیز است، چندان نگران نباشید، با صرف هزینه‌ای نه‌چندان زیاد می‌توانید تجربه رانندگی با پژو لیموزین‌ها را احساس کنید. البته شاید لازم باشد کمی بیش‌تر در مورد این خودروی خاص بدانید.

مشخصات پژو 405 لیموزین قیمت پژو 405 لیموزین پرشیا لیموزین بررسی پژو 405 لیموزین خودرو خانوادگی مجله خودرو پژو تشریفاتی

شباهت‌های بسیار پژو لیموزین و پژو ۴۰۵

مشخصات فنی پژو لیموزین به طور رسمی موجود نیست، در این حد می‌دانیم که چون این خودرو از روی مدل پژو ۴۰۵ ساخته شده است، شباهت‌های زیادی به‌هم دارند. پس در ابتدا لازم است مشخصات پژو ۴۰۵ را مرور کنیم، البته بخش‌هایی را که مطمئن‌ایم تفاوت دارند حذف کرده‌ایم:

نوع موتور XU7JP/L3
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چندنقطه‌ای
استاندارد حد آلایندگی یورو۴ بهینه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در یک ساعت
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی (BE3)
عرض خودرو ۱۶۹۴ میلی‌متر

باقی امکانات نظیر فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه قابل‌قبول، فرمان تلسکوپی جمع‌شونده برای مواقع تصادف و… نیز شبیه همان پژو ۴۰۵ معروف است.

 مشخصات پژو 405 لیموزین  قیمت پژو 405 لیموزین  پرشیا لیموزین  بررسی پژو 405 لیموزین  خودرو خانوادگی  مجله خودرو  پژو تشریفاتی

تفاوت‌ها:

در لیموزین‌های ساخت فرانسه و ایران‌ خودرو، شیشه‌های برقی، باکس وسط سالن و ساعت نیز تعبیه شده است. تفاوت دیگر را باید در حجم موتور آن‌ها دانست. حجم موتور پژو ۴۰۵ لیموزین، ۲۰۰۰ سی‌سی است، درحالی‌که حجم موتور پژو ۴۰۵ معمولی ۱۷۶۱ سی‌سی است. البته بخشی از مدل‌های اولیه پژو ۴۰۵ هم با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی ارائه شد، ولی در مدل‌های بعدی این حجم کاهش یافت. همین تفاوت باعث شتاب و قدرت بیش‌تر پژو ۴۰۵ لیموزین شده است. به همین نسبت، قدرت ایجادشده و گشتاور و… هم باید متفاوت باشد، اما چون به‌صورت رسمی مشخصات فنی آن موجود نیست، نمی‌توان اظهارنظر دقیق کرد.

چند نکته ضروری

مصرف سوخت پژو ۴۰۵ برای رسیدن به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت، ۹ لیتر در سوخت ترکیبی و ۶.۸ در سوخت بیرون شهری و ۱۲.۸ در سوخت داخل شهری است که به‌نسبت سوخت بالایی محسوب می‌شود. با توجه به کشیده‌تر شدن مدل پژو ۴۰۵ در نسخه لیموزین آن، طبیعی است که این مصرف بالاتر برود. ضمن این‌که برای کشیده‌تر شدن این مدل از خودروهای پژو ۴۰۵، مقاومت شاسی آن نیز افزایش یافته است که خود می‌تواند جزو نکات مثبت این نسخه باشد.

مشخصات پژو 405 لیموزین قیمت پژو 405 لیموزین پرشیا لیموزین بررسی پژو 405 لیموزین خودرو خانوادگی مجله خودرو پژو تشریفاتی

از پژو ۴۰۵ لیموزین تا پارس لیموزین

نکته دیگری که باید در این زمینه بدانیم، این است که پژو پارس،‌ نسخه ارتقایافته پژو ۴۰۵ است. پژو پارس هم در سال‌های نه‌چندان دور و بعد از پژو ۴۰۵ لیموزین، اقدام به تولید کلاس تشریفاتی کرد. با عطف به این‌که این دو خودرو شباهت‌های زیادی به‌هم دارند، می‌توان بخش‌هایی از پژو ۴۰۵ لیموزین را در پژو پارس تشریفاتی نیز جست‌وجو کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.