چرا سمند سورن بخریم ؟+ معایب و مزایا

0

در تمام محصولات شرکت ایران خودرو، مدل خودرو سمند جزو محبوب‌ترین مدل خودروها محسوب می‌شود. اگرچه سمند در مدل‌های زیاد تولید و مونتاژ شده است ولی توانسته است با ارائه امکانات مناسب و طراحی قابل قبول، توجه بسیاری از خریداران را جلب کند.

پر استهلاک‌ترین خودروها تا سقف قیمت ۷۵ میلیون تومان

در مقاله ” چرا سمند سورن بخریم ” از مجله همراه مکانیک قصد داریم به بررسی نکات مثبت و ویژگی‌های این خودروی وطنی از خودروسازی ایران‌خودرو بپردازیم پس با ما همراه باشید.
آنچه مطالعه خواهید کرد

  • تاریخچه تولید خودرو سمند سورن
  • ویژگی‌های طراحی ظاهری خودرو سمند سورن
  •  ویژگی‌های فنی خودرو سمند سورن
  • تجهیزات و امکانات رفاهی خودرو سمند سورن
  • ایمنی خودرو سمند سورن
  • تجربه رانندگی با خودرو سمند سورن

تاریخچه تولید خودرو سمند سورن 

در همین ابتدای مقاله چرا سمند سورن بخریم قصد داریم تاریخچه این خودرو را برای شما بازگو کنیم. تولید خودروی سمند، اولین پروژه تولید خودروی ملی، در اوایل دهه ۸۰ صورت گرفت. تولید مدل‌های جدید خودرو سمند با کم‌ترین تغییرات ممکن در امکانات آن روانه بازار شد. به همین ترتیب در تاریخ ۱۸ بهمن سال ۱۳۸۵ مراسم رونمایی از خودروی جدید خانواده سمند، سمند سورن انجام شد.

تغییرات سمند سورن نسبت به مدل‌های قبلی‌اش، محدود به ۲ بخش طراحی جلو و عقب می‌شود.  درواقع خودرو سمند سورن مدل تغییریافته سمند X7 و سمند LX می‌باشد.

درنهایت خودرو سمند سورن توانسته است که با بهره‌مندی از ۳ محور کلیدی مورد توجه خریداران ایرانی چون تجهیزات و آپشن‌های مناسب، مدرن و به‌روز بودن و امنیت و آسایش قابل قبول جزو خودروهای پرطرفدار ایرانی قرار گیرد. به همین دلیل در حال حاضر ۵ مدل مختلف سورن تولید می شود که عبارتند از:

خودرو سمند سورن) MUX مالتی پلکس(

سورن ) ELX ای ال ایکس(

سورن ELXEF7 (ای ال ایکس با موتور ملی(

سمند سورن ELXEF7 با استاندارد EURO4

سورن ELXEF7 توربو شارژر

ویژگی‌های طراحی ظاهری خودرو سمند سورن 

تعمیر و نگهداری سمند جعبه فیوز سمند سورن تعمیرات تخصصی سمند EF7 قیمت سمند EF7 قیمت سمند سورن ELX مشخصات سمند EF7 معایب و مزایای سمند EF7 دانلود دفترچه راهنمای سمند ef7 پایه گازسوز دفترچه راهنمای خودرو دانلود دفترچه راهنمای سمند ELX دانلود دفترچه راهنمای سمند

ویژگی‌های ظاهری سورن، یکی از جدی‌ترین جواب‌های چرا سمند سورن بخریم است. همان طور که گفتیم تغییرات خودرو سمند سورن در ۲ بخش طراحی جلو و عقب بسیار مشهود است. به همین دلیل اکثر افراد معمولاً در مجموعه مدل‌های سمند، زیباترین مدل را خودرو سمند سورن معرفی می‌کنند. البته نظرات افراد متفاوت و انتخاب زیبایی در طراحی هر خودرو نیز یک موضوع کاملاً سلیقه‌ای است. اما سمند سورن توانسته نظر بسیاری از افراد را جلب کند.

در طراحی بخش جلوی خودرو، تغییر شکل چراغ‌ها و ظاهر خشن آنها را می‌بینیم. ۲ خطی که از گوشه کاپوت تا روی سپر و دریچه ورودی هوای خودرو ادامه دارد، شکل متفاوتی را در جلوی خودرو ایجاد کرده است.

با یه کلیک میتونی هر نوع ماشینی رو چه صفر کیلومتر چه صد هزار کیلومتر از بزرگترین نمایشگاه خودرو آنلاین در کشور کارشناسی شده و با شرایط ویژه بخری!!!

در بخش عقب نیز طراحی چراغ‌ها به سمت پایین کشیده‌تر شده‌اند و ظاهر بهتری را ایجاد کرده‌اند. طراحی چراغ‌های عقب LED، سنسور دنده عقب، تجهیز کردن آینه‌‌های بغل خودرو به راهنمای LED وغیره از دیگر تغییرات سمند سورن می‌باشد.

در کابین خودرو نیز شاهد تغییر طراحی و چیدمان قسمت مرکزی کنسول در قاب عمودی هستیم. همچنین وجود فرمان تلسکوپی، که در زمان تصادف از وارد شدن آسیب های جدی به راننده جلوگیری می‌کند، انتخاب این خودرو را اولویت داده است.  البته کیفیت کابین در حد متوسط ارزیابی شده است. اما فضای باز کابین و جادار بودن آن، این خودرو را، یک خودروی مناسب برای خانواده‌های ایرانی و به خصوص برای سفرهای چندنفره قرار داده است.

تعمیر و نگهداری سمند جعبه فیوز سمند سورن تعمیرات تخصصی سمند EF7 قیمت سمند EF7 قیمت سمند سورن ELX مشخصات سمند EF7 معایب و مزایای سمند EF7 دانلود دفترچه راهنمای سمند ef7 پایه گازسوز دفترچه راهنمای خودرو دانلود دفترچه راهنمای سمند ELX دانلود دفترچه راهنمای سمند

 ویژگی‌های فنی خودرو سمند سورن

خودرو سمند سورن مجهز به موتور XUVJPL3 با حجم ۱۷۶۱ سی‌سی و قدرت ۱۰۰ اسب بخار می‌باشد. پیشرانه خودرو سمند سورن موتور ۴ سیلندر _بنزینی_ و ۸ سوپاپه است. این پیشرانه مجهز به حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. همچنین حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه است که شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو را در ۱۴.۵ ثانیه قرار داده است. وزن این مدل خودرو ۱۲۲۰ کیلوگرم است که حداکثر سرعت این خودرو را ۱۸۵ کیلومتر در ساعت قرار می‌دهد.

ظرفیت باک بنزین سمند سورن ۷۰ لیتر است. مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر ۱۲.۴۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و در جاده و خارج از شهر ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن  ۸.۶ لیتردر هر ۱۰۰ کیلومتر است.

خودرو سمند سورن مجهز به استاندارد آلایندگی Euro4 می‌باشد.

خودرو سمند سورن با دارا بودن ابعادی معادل ۴۵۳۴ میلی‌متر‌ طول، ۱۹۴۴ میلی‌متر‌ عرض، ۱۴۶۰ میلی‌متر‌ ارتفاع، ظرفیت صندوق عقب ۵۰۰ لیتر و همچنین فاصله بین دو محور ۲۶۷۱ میلی‌متر‌، جزو سدان‌های سایز متوسط محسوب می‌شود

ال90 تندر 90 خودروی داخلی سمند LX سورن elx یا تندر 90 مشخصات سمند وال90 معایب تندر 90 مقایسه ال 90 با سورن elx مقایسه دو خودرو مقایسه سمند ef7 با پژو پارس مقایسه سمند سورن با تندر 90 سمند بهتر است یا تندر 90 مشخصات سمند LX مقایسه خودرو مشخصات سمند سورن مشخصات سمند LX سال مشخصات سمند EF7 مشخصات تندر 90 قیمت سمند سورن قیمت سمند LX قیمت سمند EF7 قیمت سمند قیمت تندر 90 سمند سورن طرح جدید انواع سمند امنیت سمند

تجهیزات و امکانات رفاهی خودرو سمند سورن 

ورود خودروهای چینی به کشور ما باعث شده است که خودروسازان ایرانی نیز به فکر رقابت و کسب بازار مورد نظر خود باشند. از همین رو شاهد تغییرات و به‌روز شدن تجهیزات و آپشن‌ها در خودروی ایرانی می‌باشیم. شرکت‌های داخلی برای جلب نظر مشتریان بیشتر، سعی می‌کنند که برخی از تجهیزات و امکانات رفاهی مهم را در تولید خودروها به کار ببرند. به هر حال، خودرو سمند سورن، جزو خودروهای خوب ملی از لحاظ وجود تجهیزات و امکانات رفاهی مناسب و قابل قبول می‌باشد.

  • از تجهیزات و آپشن‌های رفاهی خودرو سمند سورن می‌توان موارد زیر را بیان کرد:
  • مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • ترمز جلو و عقب دیسکی
  • سیستم صوتی دستگاه پخش DVD و MP3 با طراحی یکپارچه با رمز ضدسرقت،،دارای بلندگوی جلو و عقب، آنتن اکتیو، تیوتر
  • دارای کیسه هوای راننده و سرنشین
  • شیشه بالابر برقی جلو و عقب، شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV)
  • فرمان هیدرولیک (ستون فرمان تلسکوپی(
  • غربیلک فرمان مجهز به کلیدهای کنترل
  • تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو در داخل اتاق
  • تنظیم آینه‌های جانبی راهنمادار و تاشونده خودکار
  • مجهز به گرمکن
  • آینه آرایش چراغ‌دار
  • مجهز به سنسور و هشدار برخورد از عقب خودرو
  • مجهز به سیستم تهویه مطبوع اتومات و تنظیم خودکار دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • چراغ مه‌شکن جلو و عقب
  • قابلیت چراغ نقشه‌خوان، چراغ خطر سوم
  • دارای چراغ‌های عقب LED
  • مجهز به سیستم ضدسرقت (ایموبلایز(
  • سیستم قفل مرکزی با ریموت کنترل
  • سیستم هشداردهنده هوشمند مرکزی، هشداردهنده موانع عقب
  • قابلیت سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس(
  • تنظیم اهرمی ارتفاع صندلی راننده
  • تنظیم برقی صندلی‌های جلو
  • بازکن درب صندوق عقب از داخل کابین

از مزایای دیگر این خودرو سمند تولید داخل می‌توان به خدمات پس از فروش آن اشاره کرد. خریداران این خودرو با دریافت کارت طلایی خدمات می‌توانند از خدمات مختلف و رایگان در سراسر کشور و همچنین خدمات بیمه بدنه بهره‌مند شوند.
ایمنی خودرو سمند سورن 

خودرو سمند سورن به دلیل دارا بودن تجهیزات ایمنی خوب، توانسته است در بحث ایمنی و سلامت سرنشینان در زمان تصادف‌ها، نمره قابل قبولی را کسب کند. ستون فرمان تلسکوپی، وجود ترمز ضدقفل ABS، ترمز EBD و همچنین وجود ۲ عدد کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو و قابلیت‌های دیگر باعث ایمنی بیشتر این خودروی ملی شده است.

از حسن و مزیت دیگر این خودروی ساخت داخل که باعث سبقت از رقبایش شده است، داشتن ترمز دیسکی در بخش جلو و عقب خودرو می‌باشد. در پایان بحث ایمنی باید گفت که خودرو سمند سورن موفق به کسب نمرات بالا و لازمه در آزمایش‌های موسسه IDIADA اسپانیا (ایندیانا، معتبرترین مرکز تست ایمنی خودروها) شده است.

تجربه رانندگی با خودرو سمند سورن

در آخرین بخش از مقاله ” چرا سمند سورن بخریم ” به تجربه رانندگی این خودرو می‌پردازیم. تعلیق نرم و بلند و ارتفاع بالای سمند سورن از سطح زمین یک نکته و مزیت مثبت برای رانندگی در مسیرهای پردست‌انداز و جاده‌های خاکی به حساب می‌آید. موتور آزمایش شده سمند سورن با قدرت خالص و عملکرد بالا و مطلوبی که نسبت به پیشرانه‌های بسیار کوچک‌تر دارد، توانسته است حداکثر توان خود را در شرایط عملیاتی تنظیم شده به خوبی نمایش دهد.

در مجموع باید بگوییم که خودرو سمند سورن همان گونه که در سایر ویژگی‌ها و تجهیزات یک خودرو قابل قبول توانسته است نظر افراد و مشتریان زیادی را جلب کند، در بحث تجربه خوب رانندگی و راحتی و نرمی هندلینگ خودرو در جاده‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.