بیوگرافی ارشا اقدسی بدلکار حرفه ای کشور + عکس و ماشین سواری

0

ارشا اقدسی (زاده ۱۴ اردیبهشت ۱۳۶۱، تهران) بدل‌کار ایرانی است. وی مربی آی کیدو بود تا اینکه که با پیمان ابدی آشنا شد پس از مدت کوتاهی، در رشته تربیت بدنی در ایتالیا پذیرفته شد اما به دلیل آشنایی با پیمان ابدی و علاقه به بدلکاری، در ایران ماند و فعالیت ارشا اقدسی در زمینه بدلکاری شروع شد. ارشا اقدسی اولین مربی بانجی ایران است.

 بیوگرافی ارشا اقدسی  فیلم های ارشا اقدسی  همسر ارشا اقدسی  بدلکاران حرفه ای  بهترین بدلکاران فیلم  شاهکار بدلکار حرفه ای  خودرو سلبریتی ها  ماشین بازیگران ایرانی  Arsha Aghdasi  شیرجه زدن با خودرو  چپ کردن خودرو  بهترین ماشین سوار ایران  گفتگو با قهرمانان ورزشی  بیوگرافی مهسا احمدی

 چکیده ای از بیوگرافی ارشا اقدسی:

نام اصلی: Arsha Aghdasi
زمینه فعالیت: بدل کار، سینما، تئاتر و تلویزیون
تولد: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۶۱
تهران، ایران
ملیت:  ایران ایرانی

بیوگرافی ارشا اقدسی فیلم های ارشا اقدسی همسر ارشا اقدسی بدلکاران حرفه ای بهترین بدلکاران فیلم شاهکار بدلکار حرفه ای خودرو سلبریتی ها ماشین بازیگران ایرانی Arsha Aghdasi شیرجه زدن با خودرو چپ کردن خودرو بهترین ماشین سوار ایران گفتگو با قهرمانان ورزشی عکس های جدید ارشا اقدسی

بیوگرافی ارشا اقدسی:

ارشا اقدسی متولد ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ در تهران، بدلکار حرفه ای ایرانی است.

ارشا اقدسی از کودکی ورزش را دنبال می‌کرد و به دنبال فعالیت‌های ورزشی اش، آی کیدو را فرا گرفت و مربی آن شد، در سال ۸۴ به دنبال موفقیتش در کسب بورسیهٔ تحصیلی در رشتهٔ تربیت بدنی، عازم ایتالیا بود که از طریق یک آگهی برای دوره‌های بدلکاری با پیمان ابدی آشنا شد و به پیشنهاد مرحوم پیمان ابدی بورسیه را رها کرد و در ایران ماند سپس سکوی بانجی جامپینگ احداث کرد و مدرک مربی گری بانجی را گرفت او را می توان از اولین نفرات که پایه بانجی جامپینگ را در ایران پایه گذاری کرد به شمار آورد.

سرانجام ارشا اقدسی در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ گروه بدلکاران ۱۳ را تأسیس نمود و فعالیت‌های خود را با گروهش در ایران و عرصهٔ بین‌الملل ادامه داد. او برای برگزاری مسابقه آب و آتش، مجری شبکه نسیم شده‌ بود. اولین تجربهٔ فیلم‌سازی اقدسی، فیلم کوتاهی است با عنوان «جمشید آریا» که برای تجلیل بازیگر اکشن ایرانی جمشید هاشم پور با حضور قهرمانانی همچون یوسف کرمی، احسان روزبهانی و حامد پورطالب در یک روز ساخته شده و در جشن حافظ به نمایش درآمد، همچنین فیلم او در جشنواره بین‌المللی فیلم جیپور دیپلم افتخار گرفت.

بیوگرافی ارشا اقدسی فیلم های ارشا اقدسی همسر ارشا اقدسی بدلکاران حرفه ای بهترین بدلکاران فیلم شاهکار بدلکار حرفه ای خودرو سلبریتی ها ماشین بازیگران ایرانی Arsha Aghdasi شیرجه زدن با خودرو چپ کردن خودرو بهترین ماشین سوار ایران گفتگو با قهرمانان ورزشی
ارشا اقدسی در کنار نگار جواهریان و رامبد جوان

ارشا اقدسی با اشاره به تأثیر رامبد جوان درکارهای بدلکاری اش گفت: اگر رامبد جوان نبود من بدلکار نمی شدم در توضیح این موضوع هم باید بگویم که من دو سال می شد که از گروه پیمان ابدی جدا شده بودم بعد از جدا شدنم رامبد جوان اجازه داد که در کارهای او بدلکاری کنم درواقع او به من اعتماد کرد اما من در همان کار دچار آسیب دیدگی شدم به طوری که دستم شکست وروحیه ام را از دست دادم اما درهمان حال که دستم در گچ بود رامبد جوان به من گفت که در یک تیزر برای او کار کنم با وجود شکستگی دستم آن کار را پذیرفتم و آن را به اتمام رساندم می توانم بگویم که بعد از آن کار من دوباره زنده شدم و سپس در یک تئاتر کار کردم و آن برای اولین بار بود که در یک کار نمایش بدلکاری می کردم.

سابقهٔ فعالیت ارشا اقدسی:
کاراته، سابقهٔ مربی گری در رشتهٔ رزمی آی کیدو، و نیز اسب سواری، کمانگیری روی اسب، چتربازی، سقوط آزاد، بیس جامپینگ، کار با طناب، پارکور و ورزشهای رزمی سینمایی فعالیت دارد.

بیوگرافی ارشا اقدسی فیلم های ارشا اقدسی همسر ارشا اقدسی بدلکاران حرفه ای بهترین بدلکاران فیلم شاهکار بدلکار حرفه ای خودرو سلبریتی ها ماشین بازیگران ایرانی Arsha Aghdasi شیرجه زدن با خودرو چپ کردن خودرو بهترین ماشین سوار ایران گفتگو با قهرمانان ورزشی  عکس ارشا اقدسی

جوایز ارشا اقدسی:
– جایزه SAG AWARD SCREEN ACTOR GUILD AWARD 2012 برای فیلم جیمز باند، سقوط آسمانی
– مقام نخست در رشته چپ کردن ماشین در روسیه prometheus international russian festival car tumbling 2014
– کسب مقام دوم در مسابقه لباهنگ خندوانه
– کاندید بهترین جلوه‌های ویژه میدانی برای فیلم سارا و آیدا در سی و پنجمین جشنوارهٔ فیلم فجر.
– کاندید بهترین فیلم کوتاه و دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه از جشنواره فیلم جیپور
– کاندید بهترین فیلم کوتاه در جشنوارهٔ فیلم سوچی روسیه

رکوردهای ارشا اقدسی:
– اولین مربی بانجی جامپینگ در ایران
– اولین مربی تونل باد در ایران
– برای اولین بار انجام بانجی جامپینگ از پل، دره و هلیکوپتر
– انجام بانجی جامپینگ بدون اتصال به کش بانجی و با گرفتن کش در دست برای اولین بار در ایران
– رکورددار پرش روی تشک در ایران (۱۵ متر – بر روی تشک ۲×۳)
– رکورد سقوط از روی هلیکوپتر از ارتفاع ۵۰ متری
– رکورد معلق زدن ماشین با چهار دور کامل
– رکورد بیشترین دفعات چپ کردن ماشین (۳۵ بار)
– رکورد طولانی‌ترین پرش با ماشین در ایران
– رکورد پرش با ماشین از روی کامیون به طول سی و پنج متر (برای Kaos هرج و مرج)
– رکورد چرخیدن ماشین دو دور روی هوا پیش از برخورد با زمین که تنها پنج نفر در جهان به این رکورد دست یافته‌اند و تنها رکورد دار ایران در این حرکت.
– رکورد طولانی‌ترین مدت سوختن در آتش یک دقیقه و هفده ثانیه
– سوختن و خواندن هم‌زمان برای اولین بار در ایران، بیست و پنج ثانیه بدون حرکت (مسابقه لباهنگ خندوانه)

بیوگرافی ارشا اقدسی فیلم های ارشا اقدسی همسر ارشا اقدسی بدلکاران حرفه ای بهترین بدلکاران فیلم شاهکار بدلکار حرفه ای خودرو سلبریتی ها ماشین بازیگران ایرانی Arsha Aghdasi شیرجه زدن با خودرو چپ کردن خودرو بهترین ماشین سوار ایران گفتگو با قهرمانان ورزشی عکس ارشا اقدسی و جمشید هاشم پور
*ابدی: اگر بمانی با من موفق می‌شوی _
آشنایی‌تان با پیمان چگونه شکل گرفت؟
ارشا اقدسی_ بسیار اتفاقی. در شهرک غرب دیدم که تبلیغاتی شده برای آموزش بدلکاری و خودم را برای ثبت نام به آنجا رساندم. به پیمان گفتم در شاخه تربیت بدنی در ایتالیا قبول شده‌ام می‌خواهم به ایتالیا بروم و پول در بیاورم اما فقط دوست دارم چیزهایی را یاد بگیرم.
پیمان هم گفت: «طی این مدت چیزی یاد نمی‌گیری اما اگر دوست داری بیا». خلاصه رفتم و در عرض یک ماه به یکباره عاشق بدلکاری و پیمان شدم. اغراق نمی‌کنم.
 بیوگرافی ارشا اقدسی  فیلم های ارشا اقدسی  همسر ارشا اقدسی  بدلکاران حرفه ای  بهترین بدلکاران فیلم  شاهکار بدلکار حرفه ای  خودرو سلبریتی ها  ماشین بازیگران ایرانی  Arsha Aghdasi  شیرجه زدن با خودرو  چپ کردن خودرو  بهترین ماشین سوار ایران  گفتگو با قهرمانان ورزشی  بیوگرافی مهسا احمدی
دو سال طول کشید تا من بورس بگیرم زحمت زیادی کشیده بودم برای این اتفاق اما بعد از یک ماه در رفتنم دو دل شدم. دو ماه که شد دیگر شک کرده بودم و دائم با پیمان مشورت می‌کردم و او هم تصمیم را بر عهده من گذاشته بود. او تنها گفت: «اگر بمانی با من موفق می‌شوی». همین یک جمله برای من کافی بود. رابطه ما بسیار حالت استاد شاگردی داشت.
پیش از این در پرتقال کار می‌کردم و زندگی می‌کردم وضع مالی خیلی خوبی هم در آنجا داشتم با زندگی در آنطرف آشنا بودم اما زمانی که تصمیم به نرفتن گرفتم بسیاری از دوستانم به من می‌گفتند که اشتباه می‌کنی. تصور کنید این حرفه را زمانی قبول کردم که کسی آن را به عنوان یک شغل و حرفه قبول نداشت. خوب من به شدت
به هیجان علاقه داشتم می‌گفتم مگر می‌شود تو کار‌هایی را که دوست داری انجام می‌دهی و در قبالش پولم می‌گیری. کار اداری هم داشتم اما با روحیاتم جور در نمی‌آمد. از جایی به بعد تصمیم گرفتم که تیم تشکیل دهم و به پیمان هم گفتم او هم گفت: «اگر فکر می‌کنی می‌توانی این کار را انجام بده خیلی خوب است». *اقدسی: مهسا احمدی را آنقدر اذیت کردم تا برود اما نرفت ابتدا که تصمیم گرفتم آموزش بدهم پیمان نیز بسیار تشویقم کرد تا این که با مهسا احمدی آشنا شدم و در ابتدا گفتم:«با خانم ها کنار نمی‌آیم.
با خودم می‌گفتم که این ها برای قرتی بازی آمده اند.» تا این که خودش گفت:«من همه جور پایه کار کردنم». در زمان کار کردن بسیار سخت‌گیر هستم زمانی که قرار بود آموزش‌ها و تمرین‌هایی را به مهسا احمدی بدهم این سخت‌گیری ها بیشتر می‌شد تا خودش برود در نهایت بعد از چند ماه بسیاری از شاگردانم گذاشتند و رفتند اما خانم احمدی ماند.
طی سال ها بسیاری از افراد آمدند و رفتند اما مهسا احمدی همچنان خودش را ثابت کرد. تقریباً همه رفتند اما وی با قدرت ادامه داد. علاقه بسیار مهم است.
بیوگرافی ارشا اقدسی فیلم های ارشا اقدسی همسر ارشا اقدسی بدلکاران حرفه ای بهترین بدلکاران فیلم شاهکار بدلکار حرفه ای خودرو سلبریتی ها ماشین بازیگران ایرانی Arsha Aghdasi شیرجه زدن با خودرو چپ کردن خودرو بهترین ماشین سوار ایران گفتگو با قهرمانان ورزشی
*معروفیت خود را مدیون مهربانی خبرنگارها هستیم
اگر واقعاً در ایران نیز برای بدلکارها جایگاهی قائل بوند ما بیشتر می‌توانستیم روی کارمان تمرکز کنیم اما متاسفانه توجهی نمی‌شود و ما مجبوریم خودمان به بحث تبلیغ کردن کارمان و حرفه‌ای که در آن فعالیت داریم فکر کنیم. بچه‌های خبرنگار خیلی به ما حال می‌دهند واقعاً شاید اگر آن‌ها نبودند ما آنقدر شناخته شده نبودیم. واقعاً باید بگویم که ۷۰ درصد از موفقیت و شناخته شدن ما در کارمان را مدیون مهربانی‌های خبرنگارها هستیم.
ما پتانسیلش را داشتیم اما فضای معرفی برای‌مان نبود اما خبرنگار ها این کار را انجام دادند.
در حال حاضر در ایران چند گروه بدلکاری داریم که فعال هستند؟
ارشا اقدسی_ فکر می‌کنم ۵ گروه بدلکاری داریم که فعال هستند. ما عضو انجمن صنف بازیگران و بدلکاران هستیم که با تمام قدرت در تلاش هستیم آن را تفکیک کنیم چون بازیگر و بدلکار به معنی بازیگران و هنروران است اما باعث می‌شود که این صنف پیشرفتی نداشته باشد.
*اقدسی: بدلکار کتک‌خور سینما نیست _
این ذهنیت وجود دارد که هنروری در یک کار جزو بدلکاری است و این دو را از هم تفکیک نمی‌کنند. ارشا اقدسی_ بله متاسفانه این ذهنیت وجود دارد و عده‌ای فکر می کنند بدلکاران کتک‌خورهای سینما هستند در صورتی که بدلکاری یک تخصص است و بدلکار کتک خور سینما نیست.
واقعاً در تلاش هستیم این کار را از ریشه درست کنیم.
بیوگرافی ارشا اقدسی فیلم های ارشا اقدسی همسر ارشا اقدسی بدلکاران حرفه ای بهترین بدلکاران فیلم شاهکار بدلکار حرفه ای خودرو سلبریتی ها ماشین بازیگران ایرانی Arsha Aghdasi شیرجه زدن با خودرو چپ کردن خودرو بهترین ماشین سوار ایران گفتگو با قهرمانان ورزشی
_انجمن به هر حال اساسنامه دارد، تعریفی که در آنجا از بدلکاری آمده چیست؟
ارشا اقدسی_ تعریفی که در حال حاضر وجود دارد بسیار ایراد دارد در اساسنامه جدید سعی کردیم که بخشی از ایرادات را درست کنیم اما نشد که این اتفاق به صورت کامل بیفتد.
بیش از ۲۰۰ عضو بدلکار داریم که به جرأت می‌توانم بگویم که ۱۶ بدلکار بیشتر در این بین وجود ندارند. سایر دوستان هنرور و پیشکسوتان دوره‌ای از سینما هستند که البته زحمت هم کشیده‌اند و بی‌مزد و بی‌منت برای این سینما کار کرده‌اند چون عاشق بوده‌اند به همین دلیل نمی‌توان با این دلایل آنها را حذف کرد. شاید کار آن‌ها را قبول نداشته باشم اما به دلایلی که گفتم همان آدم برایم بسیار محترم است.
نمی‌توان آن‌ها را کنار گذاشت چون اگر آنها نبودند ما هم امروز در این مسیر قرار نمی‌گرفتیم. این افراد را نمی‌توان وارد انجمن بازیگران کرد از طرفی نمی‌توان آن ها را وارد انجمن هنروران کرد چون برای خود پرستیژ قائل هستند. از طرفی جوان‌هایی هستند که می‌خواهند وارد این حوزه شوند و نمی‌توان در را به رویشان بست.
بهترین راهش این است که با کمک افراد با تجربه در این حرفه و خانه سینما برای این افراد فکری کرد، اما زمان می‌برد.
*میرکریمی هم با جدا‌کردن صنف بدلکاران موافق است _مثلاً نظر رضا میرکریمی در این باره چیست؟
ارشا اقدسی_ خیلی موافق است. اما باید برایش راه حلی پیدا کرد. البته بگذارید این را بگویم که از خانه سینما برای ما چیزی جز یک کارت نمانده که نمی‌دانیم با آن می‌توان چه کار کرد؟! یکی از اقداماتمان توجه به مدرک تحصیلی است. نمی توان فردی را با مدرک سیکل وارد این حرفه کرد چون داریم در مورد عرصه فرهنگ و هنر حرف می‌زنیم. افراد باید حداقل سواد آکادمیک را داشته باشند. البته برخی نیز فعال نیستند باید کمیته‌ای تشکیل شود که دلیل فعال نبودن فرد بدلکار را پیدا کنند.
بیوگرافی ارشا اقدسی فیلم های ارشا اقدسی همسر ارشا اقدسی بدلکاران حرفه ای بهترین بدلکاران فیلم شاهکار بدلکار حرفه ای خودرو سلبریتی ها ماشین بازیگران ایرانی Arsha Aghdasi شیرجه زدن با خودرو چپ کردن خودرو بهترین ماشین سوار ایران گفتگو با قهرمانان ورزشی
بیوگرافی ارشا اقدسی فیلم های ارشا اقدسی همسر ارشا اقدسی بدلکاران حرفه ای بهترین بدلکاران فیلم شاهکار بدلکار حرفه ای خودرو سلبریتی ها ماشین بازیگران ایرانی Arsha Aghdasi شیرجه زدن با خودرو چپ کردن خودرو بهترین ماشین سوار ایران گفتگو با قهرمانان ورزشی

 بیوگرافی ارشا اقدسی  فیلم های ارشا اقدسی  همسر ارشا اقدسی  بدلکاران حرفه ای  بهترین بدلکاران فیلم  شاهکار بدلکار حرفه ای  خودرو سلبریتی ها  ماشین بازیگران ایرانی  Arsha Aghdasi  شیرجه زدن با خودرو  چپ کردن خودرو  بهترین ماشین سوار ایران  گفتگو با قهرمانان ورزشی  بیوگرافی مهسا احمدی

 بیوگرافی ارشا اقدسی  فیلم های ارشا اقدسی  همسر ارشا اقدسی  بدلکاران حرفه ای  بهترین بدلکاران فیلم  شاهکار بدلکار حرفه ای  خودرو سلبریتی ها  ماشین بازیگران ایرانی  Arsha Aghdasi  شیرجه زدن با خودرو  چپ کردن خودرو  بهترین ماشین سوار ایران  گفتگو با قهرمانان ورزشی  بیوگرافی مهسا احمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.