نکات طلایی برای افزایش شتاب پژو ۲۰۶ (ریمپ ۲۰۶)
در تصویر بالا به صورت دقیق و تخصصی مدل های ۲۰۶ با ایسیو های به کار رفته و آپشن های آنها گفته شده که این تصویر فقط برای ۲۰۶ های فرانسوی هست و در ۲۰۶ های ایرانی هم به صورت دقیق و تخصصی از ایسیو های زیمنس (SIM2k-34 VR) یا همان کروز،کنتیننتال یا کانتیننتال (Continental) ایزیو ۲.۵ (Easy U)، کروز(Crouse)،ایسیو غرب استیل یا ماو MAW .
که هر کدام از این مدل های ایسیو مزایا و معایب خاص خودشون را دارند و برتری هایی نسبت به یکدیگر دارند.
میشه گفت بهترین ایسیو که خیلی هوشمند هست و پردازش ها را خیلی سریع انجام میدهد ایسیوی Bosch ME7.4.5 هست. و بهترین فیدبک را ریمپ دارد
۱-اولین گزینه تعویض شمع ها که بهترین شمع ها SAGEM EYQUEM RFN58LZ و BOSCH SUPER BNA R13-318 هستند شمع بر روی خودرو ۲۰۶ خیلی تاثیر دارد.
۲- مرحله بعد باید هوای ورودی به میزان زیادتر وارد بشه و خنک هم باشه تا قدرت و میزان احتراق بیشتر بشه برای این کار میتونید از اینتیک ها intake یا همون لوله های آلومینیومی استاندارد به همراه فیلتر های اسپرت مرغوب استفاده کنید
۳- مرحله بعد باید دود خروجی خیلی راحت و بدون مانع خارج بشه که برای این کار میتونید کاتالیزرو را بردارید و همچنین از هدرز های استاندارد مثل هدرز انجین ارت استفاده کنید.
۱-افزایش چشمگیر شتاب اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا روی جداول آوانس جرقه زنی (Spark advance)، پاشش سوخت (Injection) و گشتاور (Torque)
۲- افزایش قدرت موتور و گشتاور خودرو بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بسته به تیپ و نوع ایسیو به کار رفته در خودرو
۳- کاهش و رفع کامل کپ و تاخیر دریچه گاز به خصوص در تعویض دنده از ۱ به ۲ و در ابتدای حرکت
۴- کاهش دمای بالای موتور
۵- کاهش تاثیر کولر (A/C) بر افت توان خودرو
۶- رفع ایراد بد و سخت روشن شدن خودرو در صبح ها و به خصوص صبح های سرد با ریمپ ۲۰۶
۷- بهبود حداکثری شاخص AFR و لامبدا
۸- کاتاف رگباری در دور های مختلف
کارستان