ساخت اولین پهپاد خورشیدی ایرانی با ۸ ساعت پرواز در آسمان

0

مدیر فنی یک شرکت فضایی گفت: ما در این شرکت یک پهباد خورشیدی ساخته ایم که نمونه یک پهپاد موفق در کشور است و می‌تواند مدیریت پروازی هشت ساعته را انجام دهد.

بهترین پهپاد ایران پهپاد جدید سپاه پهپادهای پیشرفته پهپاد چیست مشخصات پهپاد خورشیدی پیشرفت تکنولوژی در ایران دستاوردهای انقلاب اسلامی

محمد مهربانی مدیر فنی یک شرکت فضایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ما در این شرکت یک پهباد خورشیدی ساخته ایم که نمونه یک پهپاد موفق در کشور است و می تواند مدیریت پروازی هشت ساعته را انجام دهد.

او در ادامه گفت: امکان افزایش مدیریت پرواز تا ۱۲ ساعت وجود دارد که بسته به طولانی بودن روز مخصوصا در فصل گرما دارد.

مهربانی افزود : این پهباد بدون سلول های خورشیدی می تواند سه ساعت و با سلول های خورشیدی می تواند تا ۸ ساعت پرواز داشته باشد.

مسئول فنی این شرکت بیان کرد: ما صفر تا صد این پهباد را بومی سازی کردیم و تمام آن را با هزینه شخصی خودمان انجام دادیم، ما در حقیقت بعد از ۵ مدل این پهپاد توانستیم در نهایت به نتیجه موفق برسیم.

او گفت : در حال حاضر با توجه تحریم ها شرایط سختی داریم و سلول های خورشیدی که نیاز داریم نمونه دقیق آن در کشور یافت نمی شود،  به همین دلیل برای یافتن آن با مشکلاتی روبرو هستیم و بسیاری از مسئولان و افراد از این پهباد استقبلال کرده اند چرا که کاربردهای فراوانی دارد .

کاربردهای پهباد خورشیدی چیست؟

او باتوجه به کاربردهای این پهباد خورشیدی افزود: از کاربردهای این پرنده برای پایش گشت‌زنی و دیده‌بانی، مرزبانی و جنگلبانی برای مناطق صعب العبور، استفاده نیروهای انتظامی در مناطق جاده‌ای و ترافیکی و مدیریت و کنترل ترافیک است.

مهربانی گفت : در این زمینه ما انتظار داریم با توجه به تلاش هایمان به تامین مالی، ارزی و وارداتی ما توجه بیشتری داشته باشند و برای صدور مجوزهای پرواز با ما همکاری بیشتری کنند تا بتوانیم در مناطق مختلف پرواز را انجام دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.