بیوگرافی حامد همایون از خوانندگی تا بازیگری با ناگفته ها

0

حامد همایون hamed homayoun متولد ۱۹ بهمن ۱۳۶۱ در شیراز ، خواننده و آهنگساز است.

فارغ التحصیل فوق لیسانس مهندسی آبیاری زه کشی از دانشگاه سراسری شیراز است که از نواختن پیانو شروع کرد و در ۶ ماه با ۲۰۰ کنسرت رکوردار گینس ! است.

 بیوگرافی حامد همایون  همسر حامد همایون  بهترین خوانندگان ایران  زیباترین صدای خواننده  خودرو خواننده ها  اینستاگرام حامد همایون  آهنگ های حامد همایون

خانواده

سید حامد محمودزاده با نام هنری «حامد همایون» در شهر شیراز از مادری معلم و پدری کارمند بانک ملی به دنیا آمد و دو برادر و یک خواهر هم دارد.

برادر بزرگ اش ساکن آمریکاست و برادر بعد از ایشان هم یکی از نابغه های ریاضی می باشد که در موسسه های معتبری تدریس می کند.

صدای ارثی

من از موقعی که یادم هست می خواندم و از همان کودکی عاشق موسیقی بودم.

اینکه چرا این اتفاق افتاد را دقیق نمی دانم ولی فکر می کنم بخش مهم آن ارثی است چون هم پدرم می خواندند هم برادرانم و خواهرم صدای خوبی دارند.

عکس حامد همایون با پدر و مادر

شروع با نواختن گیتار

از کودکی با ساز و آواز آشنایی داشتم ولی از سن دبیرستان به‌ صورت جدی کار کردم ، سلفژ را پیش آقای میری یاد گرفتم و کم کم گیتار دست گرفتم و پیانو زدم .

پس از مدتی هم بصورت حرفه‌ ای دوره‌ های آهنگسازی را گذراندم با این حال نوازنده گیتار و پیانو نیستم ولی ملودی‌ هایی ساخته‌ ام که منتشر شده‌ اند.

حرفه ای در دانشگاه

در دانشگاه به‌ صورت جدی‌ ، گروهی با بچه‌ ها داشتیم که دست‌ و پاشکسته آهنگ‌ هایی می‌ ساختیم و اجرا می‌ کردیم و حتی برای اجراهایمان بلیت هم می‌ فروختیم.

آن‌ موقع در دانشگاه به بچه‌ ها سلفژ هم درس می‌ دادم دانشگاه فضای خوبی برای پیشرفت به من می‌ داد.

شاگرد اول و قبولی در دکترا

همیشه در مدرسه و دانشگاه شاگرد ممتاز بودم ، خانواده‌ ام توقع داشتند دکترایم را بگیرم و استاد دانشگاه شوم اما با اینکه قبول شدم ولی این کار را نکردم.

امرار معاش

در شیراز یک استودیوی شخصی داشتم که آنجا ضبط می‌ کردیم و برای دیگران هم آهنگ‌ سازی می‌ کردم که از این طریق امرارمعاش می‌ کردم

اولین آهنگ در ۲۶ سالگی

خاطرم نیست که دقیقا کی بود ، من چون درس می‌ دادم خواستم چیزی بخوانم که یک اتود برای شاگردهایم داشته باشم.

حدود سال ۸۸ – ۱۳۸۷ اولین قطعات را منتشر کردم ، کارهای دیگری هم که کردم به نوعی مانور آوازی بود

ورود به موسسه ترانه شرقی

از طریق اینستاگرام با سامان امامی (تهیه کننده موسیقی) آشنا شدم و شماره رد و بدل کردیم و تصمیم گرفتیم با هم همکاری کنیم.

من درحالی به سامان امامی اعتماد کردم و به تهران آمدم که در شیراز معاون مجری سد در آب منطقه ای استان فارس بودم و هنرجویان زیادی داشتم.

کلا استعفا دادم و به تهرام آمدم و از طریق سامان با آقای محسن رجب پور ، مدیرعامل موسسه ترانه شرقی در تهران آشنا شدم و قرارداد همکاری بستیم.

در کنار سامان امامی

 بیوگرافی حامد همایون  همسر حامد همایون  بهترین خوانندگان ایران  زیباترین صدای خواننده  خودرو خواننده ها  اینستاگرام حامد همایون  آهنگ های حامد همایون

شروع با چتر خیس تا آلبوم

در شهریور ۱۳۹۵ حامد همایون قطعه «چتر خیس» را زیر نظر ترانه شرقی پخش کرد که این آهنگ تنها در یک سایت موسیقی ۲۳ میلیون بار دانلود شد.

او سپس مهر ماه این سال قطعه «هیهات» را برای ماه محرم منتشر کرد و در ادامه با خواندن تیتراژ فرمول یک حسابی به شهرت رسید

در نهایت ۲۳ دی ۱۳۹۵ اولین آلبوم حامد بنام «دوباره عشق» با ۱۲ آهنگ روانه بازار شد که ۶ آهنگ آن قبلا بصورت تک آهنگ در فضای مجازی پخش شده بود.

ثبت رکورد در گینس

حامد همایون به حدی مشهور شد که در پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۶ حدود ۲۳۹ کنسرت در تمام کشور برگزار کرد که نه تنها در ایران بلکه در دنیا بی سابقه بود.

در نهایت با تلاش شرکت ترانه شرقی و ارسال پرونده و مدارک ، این رکورد در گینس ثبت شد.

 بیوگرافی حامد همایون  همسر حامد همایون  بهترین خوانندگان ایران  زیباترین صدای خواننده  خودرو خواننده ها  اینستاگرام حامد همایون  آهنگ های حامد همایون

اسطوره خارجی من

هیچ وقت هیچ خواننده ایرانی خواننده مورد علاقه ام نبوده اند و اسطوره آواز من سلین دیون بود و همیشه کارهای ایشان را دنبال می کردم.

همچنین کریس دی برگ را بواسطه آواز نرم و راحتی که همیشه می خواند خیلی دوست داشتم و سعی می کردم متن ترانه هایش را بنویسم و ترجمه کنم و یاد بگیرم.

الان اما از هنرمندان داخل ایران صدای مرحوم استاد شجریان و پسرشان همایون شجریان را دوست دارم و بنظرم پدیده عجیب و غریب در موسیقی جهان هستند.

فعالیت های اجتماعی

حامد همایون چند سالیست سفیر مبارزه با سرطان وزارت بهداشت می باشد و در قالب مسئولیت اجتماعی خود در موسسه خیریه محک هم اجراهای رایگان دارد.

بیوگرافی حامد همایون همسر حامد همایون بهترین خوانندگان ایران زیباترین صدای خواننده خودرو خواننده ها اینستاگرام حامد همایون آهنگ های حامد همایون

ازدواج و عاشقی

در گفتگوی خود با رامبد جوان در خندوانه گفت که اولین بار در ۱۸ سالگی عاشق شده است اما حالا مجرد است اما بزودی ازدواج می کند.

بازیکن حرفه ای فوتبال بودم

در دوران نوجوانی مثل خیلی از نوجوانان فوتبال بازی می کردیم ، تهرانی ها می گویند گل کوچک و ما در شیراز می گوییم گل فنی چون بازی کردنش فنی است.

از همانجا فوتبال را شروع کردم و در مسابقات آموزشگاه ها کاپیتان بودم و در ناحیه یک استان قهرمان شدیم و بعد هم به تیم منتخب استان دعوت شدم

سال دوم دبیرستان بودم که فجرسپاسی تشکیل شد. رفتم برای تست دادن که قبول شدم و قرار شد با فجر قرارداد ببندم اما همان زمان به موسیقی علاقه زیادی داشتم و باید یکی را انتخاب می کردم که در نهایت به سمت موسیقی رفتم.

بیوگرافی حامد همایون بازیگر خواننده

 بیوگرافی حامد همایون  همسر حامد همایون  بهترین خوانندگان ایران  زیباترین صدای خواننده  خودرو خواننده ها  اینستاگرام حامد همایون  آهنگ های حامد همایون

طرفدار پرسپولیس

من پرسپولیسی هستم اما این تیم را به خاطر پرسپولیسی که مهدوی کیا و علی دایی و علی کریمی در آن بازی می کردند دوست دارم که بهترین تیم تاریخ بود.

لحن متفاوت در خوانندگی

همایون در مورد لهجه ای که در ادای حروف اجرا می کند می گوید:

ما در شرکت روزی که خواستیم «حامد همایون» را به عنوان یک خواننده معرفی کنیم فکر کردیم که چه کاری انجام دهیم تا یک چیز جدیدی داشته باشد.

من و سامان این لحن را ساختیم که برگرفته از اصیل‌ ترین و کهن‌ ترین لحن فارسی در متون قدیمی است و ما خودمان نامش را لحن شاهنامه‌ ای گذاشته‌‌ ایم.

 بیوگرافی حامد همایون  همسر حامد همایون  بهترین خوانندگان ایران  زیباترین صدای خواننده  خودرو خواننده ها  اینستاگرام حامد همایون  آهنگ های حامد همایون

بیمه حنجره

حامد همایون خواننده پاپ کشور اردیبهشت ماه ۹۶ حنجره خود را بیمه کرد پیش از او ، سالار عقیلی حنجره خود را تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بیمه کرده بود .

بجز خوانندگی

من آهنگ می سازم و می خوانم ، تا حالا آهنگسازی هر چه ملودی که از من شنیدید خودم هستم ، آهنگ ها رو خودم ساختم و تنظیم ها از سامان امامی است.

ترانه ها هم توسط دو نفر از دوستانم بنام سهیل حسینی و محمدرضا نظری است

ممنوع الکاری

حامد همایون در اردیبهشت ۱۳۹۸ ممنوع الکار شد که محسن رجب پور مدیر برنامه وی دو دلیل را برای این اتفاق ذکر کرد.

حضور بهروز وثوقی در کنسرت حامد همایون و دیدار حامد از مزار هایده ، خواننده پیش از انقلاب که ۳۰ سال پیش درگذشت از علت های ممنوع التصویری بود.

ورود به بازیگری

حامد همایون برای اولین بار سال ۱۴۰۰ با سریال طنز «حالا برعکس» به کارگردانی محمود کریمی و تهیه کنندگی سید علی احمدی ، بازیگری را هم تجربه کرد.

ادعا در زمینه اشپزی

در هیچ زمینه ای ادعا ندارم اما در آشپزی چرا ! بنظرم دستپخت خوبی دارم و حاضرم با هر کسی در پخت غذای خوشمزه مسابقه بدهم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.