چگونه رمز دوم پیامکی و رمز دوم پویا را فعال و دریافت کنیم؟

0

در این گزارش قصد داریم شما را با نحوه دریافت رمز دوم پویا به صورت پیامکی آشنا کنیم.
به زودی رمز‌های دوم پویا جایگزین رمز‌های دوم ثابت می‌شوند، برای دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک باید شماره تلفن همراه شما تائید شود.

بر اساس این گزارش اگر بانک شما امکان تائید شماره تلفن همراهتان را از طریق دستگاه خودپرداز فراهم کرده است بدین صورت می‌توانید به روش‌های زیر اقدام کنید.

۱. مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک

۲. وارد کردن رمز اول

۳. انتخاب گزینه عملیات رمز

۴. انتخاب گزینه فعالسازی رمز دوم پویا

۵. انتخاب تائید شماره تلفن همراه برای دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک

۶. تائید شماره همراه

۷. یک پیامک دریافت می‌کنید که نشان می‌دهد این شماره تلفن همراهئبرای دریافت پیامکی رمز دوم پویا تائید شده است.

طبق گفته محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی، دریافت رمز دوم پویا به صورت پیامکی متقاضیان باید در خور سیاست بانک های خود اقدام کنند. مقرر شده است تا این روش از نیمه دوم دی عملیاتی شود.

نحوه دریافت رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) از تمام بانک‌ها
از ابتدای دی ماه سال جاری، انجام تراکنش‌‌های بانکی و پرداخت‌های آنلاین در راستای بالا بردن سطح امنیت صرفا با استفاده از رمز پویا (رمز یکبار مصرف) امکان‌‌پذیر خواهد بود. برای دریافت رمز یکبار مصرف باید با همراه داشتن مدارک شناسایی خود به یکی از شعب بانک مورد نظر مراجعه کرده و مراحل دریافت رمز پویا را انجام دهید. در ادامه اطلاعات بیشتر جهت نحوه فعال‌سازی رمز پویا برای شما ارائه می‌شود.

بانک ملی ایران

روش اول: این بانک سامانه ۶۰ را معرفی کرده تا کاربران بتوانند با استفاده از کدهای USSD و علاوه بر آن با بهره‌گیری از نرم‌افزار هوشمند، رمز یک بار مصرف خود را دریافت کنند. شما می‌توانید نرم‌افزار ۶۰ را دانلود کرده و با راهنمای فعالسازی آن سرویس ۶۰ ثانیه خود را فعال کنید. برای فعال‌سازی نرم‌افزار ۶۰ باید با یکی از سه روش مراجعه به سامانه بام، مراجعه به دستگاه‌های کیوسک و یا دستگاه‌های خودپرداز فعالسازی اولیه را انجام دهید و پس از آن رمز پویا برای شما در هر بار مراجعه به اپلیکیشن ۶۰، تولید خواهد شد.

روش دوم: برای فعالسازی به روش USSD نیز می‌توانید با شماره‌گیری کد *۷۳۷*۶۰# کلیه عملیات ثبت‌نام اولیه، فعالسازی و تولید رمز را با این سامانه انجام دهید. این روش نیازی به اینترنت، گوشی هوشمند و نصب نرم‌افزار ندارد. در این مرحله پس از ثبت نام، کد فعالسازی اولیه با یک پیامک برای شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن می‌توانید از این پس با استفاده از روش USSD رمز پویای خود را در حین خریدهای اینترنتی دریافت و در صفحه خرید وارد کنید.

روش سوم: روش غیر رسمی دیگری تحت عنوان نرم‌افزار رمزبان ارائه می‌شود نیز برای مشتریان این بانک در دسترس است. در صورت تمایل می‌توانید آن را دانلود کرده و با استفاده از راهنمای تصویری موجود در داخل برنامه نسبت به فعالسازی قدام نمایید.

بانک سپه

در حال حاضر بانک سپه فقط روش استفاده از نرم‌افزار را برای فعالسازی رمز پویا در دسترس کاربران خود قرار داده است. برای دسترسی به رمزهای پویا برای حساب‌های بانک سپه باید نرم‌افزار رمزساز سپه را از وبسایت این بانک دریافت کنید. برای فعالسازی اولیه حتما لازم است به یکی از شعب بانک سپه در سراسر کشور مراجعه کنید چون امکان فعالسازی از طریق دریافت کد برای اولین بار روی گوشی‌های هوشمند و یا از طریق پیامک وجود ندارد. البته اگر از قبل سامانه مشتری محور بانک سپه را فعال کرده باشید، نیاز به هیچ عملیات دیگری نیست و با ورود به سامانه مشتری‌محور می‌توانید در همان صفحه، رمز یک بار مصرف خود را نیز دریافت کرده و استفاده کنید.

بانک کشاورزی

روش اول: کاربر می‌تواند با مراجعه به خودپردازهای بانک مربوطه و انتخاب گزینه فعالسازی رمز اول یا دوم یکبار مصرف، رمز مورد نظر خود را فعال نماید. در این مرحله، یک توکن دو بخشی شامل ۸ کاراکتر که از طریق رسید بانکی و مابقی آن از طریق پیامک به کاربر تحویل داده شده است، باید در محل مربوطه وارد شود.

روش دوم: برای فعالسازی رمز دوم پویای بانک کشاورزی باید به سامانه جدید SOTP مراجعه کنید. برای استفاده از این سامانه مشتریان این بانک باید نرم‌افزار ریما را از وب‌سایت بانک کشاورزی دانلود کنند.
پس از ورود رمزهای دریافتی با لمس کلید ثبت، هر ۶۰ ثانیه یک رمز جدید تولید خواهد شد که در برنامه قابل مشاهده است. افزودن توکن جدید با علامت «+» و مشاهده رمزهای یکبار مصرف تولید شده با علامت قفل امکانپذیر است.

بانک صادرات 

روش اول: فعال‌سازی رمز یک بار مصرف از طریق کد USSD انجام می‌شود. کافیست کد دستوری *۷۱۹# را در گوشی خود با خطی که به شماره حساب بانکی شما متصل است، شماره‌گیری کنید. بعد از شماره‌گیری این کد و انتخاب «گزینه ۵» سامانه شماره کارت بانکی‌ شما را درخواست می‌کند که بعد از وارد کردن آن باید یک نام چهار کاراکتری برای کارتی که شماره‌ آن را وارد کرده‌اید، انتخاب نمایید. بعد از وارد کردن نام کارت نوبت به تعیین رمز ورود جهت استفاده از رمز پویا می‌رسد. با انجام موفقیت‌آمیز مراحل بالا، برای دفعات بعد تنها کافیست کد *۷۱۹# را وارد کرده و بعد «گزینه ۵» را بزنید و یا برای سرعت بیشتر *۷۱۹*۵# را شماره‌گیری کرده و با واردکردن رمز اولیه خود، رمز ۶۰ ثانیه‌ای یا همان رمز پویا که صادر شده، را مشاهده کنید.

روش دوم: نرم‌افزار غیررسمی راز نیز توانایی ارائه رمز یکبار مصرف برای مشتریان این بانک را دارد که می‌توانید در صورت تمایل آن را دانلود و پس از طی مراحل فعالسازی، از آن استفاده کنید.

بانک ملت

فعالسازی رمز یک بار مصرف از طریق برنامه رمزنگار ملت انجام می‌شود. نرم‌افزار رمزنگار به مشتریان امکان می‌دهد علاوه بر استفاده از رمز پویا برای خریدهای اینترنتی، در تراکنش‌های مبتنی بر رمز اول نیز از آن استفاده کنند. برای فعالسازی برنامه رمزنگار ملت در مرحله اول نیاز به مراجعه حضوری به عابربانک‌های ملت است. در این مرحله باید کد دریافتی از عابربانک ملت را در نرم‌افزاری رمزنگار که از قبل دانلود و روی گوشی خود نصب کرده‌اید، وارد کرده و مراحل فعالسازی برنامه را تکمیل نمایید. بعد از این مرحله دیگر نیازی به فعالسازی نیست و برای خریدهای اینترنتی و یا عملیات دیگری که نیاز به رمز پویا دارند تنها کافیست به این نرم‌افزار روی گوشی خود مراجعه کنید.

بانک تجارت

این بانک برای ارائه خدمات رمز پویا به مشتریان خود نرم‌افزاری به نام همراز را طراحی کرده است. در زمان نگارش این راهنما، تنها راهکار فعالسازی این نرم‌افزار مراجعه به دستگاه‌های عابربانک است. در این حالت پس از مراجعه به عابربانک و انتخاب گزینه «سایر خدمات» باید به بخش فعال‌سازی رمز پویا مراجعه کنید. پس از انجام فعالسازی، برای شما رسیدی صادر شده و پیامکی حاوی کد فعالسازی به شماره تلفن همراهی که در حین افتتاح حساب به آن متصل کرده‌اید ارسال می‌شود. کافیست رمز دریافتی را در نرم‌افزار همراز وارد کرده و باقی مراحل تنظیم نرم‌افزار را در آن ادامه دهید. برای هر بار دریافت رمز پویا، کافیست وارد نرم‌افزار همراز شوید.

بانک شهر

بانک شهر برای فعالسازی رمز پویا نرم‌افزار رمزنت را طراحی کرده است. شما باید به یکی از شعب بانک شهر مراجعه کرده و با پر کردن فرم دریافت رمز پویا، کد QR اختصاصی را که از طریق شعبه برای شما صادر می‌شود، دریافت کنید. همزمان یک کد احراز هویت نیز برای تلفن همراه شما پیامک می‌شود که در مراحل بعد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پس از دریافت بارکد QR باید آن را در گوشی خود اسکن کنید و پس از وارد کردن رمز ورود به نرم‌افزار (رمزی کاراکتری یا اطلاعات اثرانگشت) کافیست رمز دریافتی از طریق پیامک را وارد کنید. در این مرحله فعالسازی رمزنت به پایان رسیده و برای دفعات بعد و حین خرید تنها کافیست با احراز هویت، وارد رمزنت شوید تا کد موقت یا همان رمز پویا به شما نمایش داده شود.

بانک پاسارگاد

شما باید ابتدا سرویس همراه بانک پاسارگاد را راه‌اندازی کنید. در صورت فعال نبودن آن باید یک بار به یکی از شعب بانک مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید. پس از فعالسازی نرم‌افزار همراه بانک شما دو روش برای فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف پیش روی خود دارید.

روش اول: بعد از ورود به نرم‌افزار همراه بانک باید به بخش «سایر» سپس بخش «عملیات کارت» و پس از آن به «گزینه فعال/غیرفعالسازی رمز یک بار مصرف کارت» مراجعه کنید. استفاده از این روش بسیار آسان است و با طی کردن همین مسیر فعالسازی رمز یک بار مصرف شما به اتمام می‌رسد.

روش دوم: شما باید در سامانه بانکداری مجازی بانک پاسارگاد به بخش «کارت» سپس بخش «کارت‌های من» و پس از آن به بخش «عملیات» و در انتها «مدیریت نوع رمز دوم» مراجعه کرده و باقی مراحل تا احراز هویت را روی تلفن همراه خود ادامه دهید. در صورتی که نتوانستید مراحل فوق را طی کنید، شعب بانک موظف به همکاری و راه‌اندازی رمز یک‌بار مصرف کارت شما هستند و می‌توانید به یکی از آنها مراجعه نمایید.

 رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی  رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت  رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات  رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت  دریافت رمز دوم یکبار مصرف  رمز دوم پویا چیست  اطلاعات عمومی  اخبار بانک مرکزی  دنیای اقتصاد  مهم ترین اخبار اقتصادی

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز از نرم‌افزار ارس استفاده می‌کند. دقت کنید که برای فعالسازی رمز دوم پویا برای کارت‌های این بانک نیز باید ابتدا یک بار به یکی از شعب بانک مهر ایران مراجعه کرده و از شعبه کد QR حساب خود را درخواست کنید. البته بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری یک رمز پیامکی برای شما ارسال می‌کند و باید آن را در مراحل فعالسازی برنامه وارد کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.