بهترین ماشین ایرانی برای سفر بین شهری کدام است؟

0

پای سفر که به‌ میان می‌آید، نگاه تیزبینانه برای نقد خودروی ایرانی دقیق‌تر هم می‌شود. امنیت و آسایشی که سواری هر خودرو در سفر بین شهری ارائه می‌کند، از ویژگی‌های مهم آن برای انتخاب است. در این مقاله، نگاهی به بهترین ماشین‌های ایرانی برای سفرکردن خواهیم داشت. پس با ما همراه باشید.‌ فرقی نمی‌کند که خودتان خواهان خرید خودرو هستید یا به‌دنبال خودرویی امن می‌گردید تا با بهره‌مندی از خدمات سواری‌ها و با قیمت تاکسی بین شهری مناسب به مقصد موردنظرتان برسید.

ایرج حریرچی تبریزی کیست اخبار کرونا سفرهای نوروزی اخبار وزارت بهداشت آمار مبتلایان ویروس کرونا وضعیت جاده های کشور

ویژگی‌های خودرو مناسب برای سفر بین شهری چیست؟

برای خرید خودرو باید حواستان به کاربری آن باشد. اگر قرار است که سفرهای زیادی در پیش داشته باشید، حتما به‌دنبال گزینه‌ای امن و راحت بروید. چنانچه از تاکسی بین شهری یا اپلیکیشن سفر بین شهری هم استفاده می‌کنید، باید بدانید که کدام خودروهای پیشنهادی به رقم‌زدن سفری پر از آسایش و امنیت کمک می‌کنند.

ویژگی‌های خودروهای مناسب برای سفر به‌شرح زیر هستند:

  • فضای کافی و مناسب؛
  • مصرف سوخت معقول؛
  • توان فنی مطلوب؛
  • ایمنی بدنه.

کدام خودروهای ایرانی را برای سفر انتخاب کنید؟

خودروهای ایرانی متنوعی در طول سال‌های اخیر پا به بازار گذاشته‌اند. این تولید همیشه با حرف‌وحدیث‌های فراوان و نقدونظرات گوناگون همراه بوده است. این روزها، که سفرهای بین‌شهری توسعه پیدا کرده و امکان مسافرت با خودروی شخصی یا تاکسی‌های اینترنتی هم بیشتر است، نگاهی به بهترین خودروهای ایرانی که می‌توانند ما را در جاده‌ها همراهی کنند، خالی از لطف نیست.

با در نظرگرفتن صفات و ویژگی‌هایی که پیش‌تر گفته شد، کارشناسان خودروهای ایرانی زیر را مناسب سفر می‌دانند:

  • سمند سورن ال‌ایکس؛
  • فیدلتی پرایم؛
  • دیگنتی پرایم؛
  • پژو پارس؛
  • دناپلاس؛
  • پژو ۲۰۶؛
  • شاهین؛
  • ال‌نود؛
  • رانا؛
  • تارا.

۱. سمند سورن ال‌ایکس

تفاوت سمند سورن پلاس با سورن پلاس معمولی چیست؟

این خودروی پرطرفدار در میان دارندگان تاکسی برون شهری از موارد ایمن تولید ایرانی است. سمند سورن ال‌ایکس بدنه محکم و بادوامی دارد. وجود کیسه‌های هوا و ترمزهای دیسکی مطلوب هم از ویژگی‌های دیگری هستند که باعث می‌شوند سمند سورن ال‌ایکس برای سفر مناسب باشد.

موتور سمند هم قدرتمند است و ترمزهایی قوی دارد. کابین یا همان اتاقک این وسیله نقلیه هم جادار است؛ پس اگر بار زیادی دارید یا با افراد دیگر سفر می‌کنید، انتخاب خوبی است.

۲. فیدلتی پرایم

ازمیان خودروهای ایرانی، فیدلتی پرایم هم برای سفر توصیه می‌شود. این خودرو هم بزرگ و جادار است و هم امکانات جانبی و آپشن‌های فراوانی دارد. این‌ها در کنار ویژگی‌های مطلوب فنی باعث می‌شوند که سفر با فیدلتی راحت‌تر باشد. طراحی صفحات کلاچ و گیربکس این خودرو هم مطابق با استانداردهای روز دنیا است و رانندگی را ایمن و خوشایند می‌کند.

۳. دیگنتی پرایم

دیگنتی پرایم هم مانند فیدلتی پرایم از تولیدات گروه خودروسازی بهمن در ایران است. این خودرو هم ظاهر زیبایی دارد و فضای کابینش جادار است. صندوق عقب بزرگ، آپشن‌های رفاهی و مصرف سوخت اندک از جمله ویژگی‌های قابل‌توجه دیگنتی برای سفرهای جاده‌ای هستند.

۴. پژو پارس

اگر خواهان خرید خودرو برای سفرهای پرشمار هستید یا می‌خواهید با تاکسی برون شهری به سفر بروید، فقط به قیمت تاکسی بین شهری یا هزینه خرید خودرو فکر نکنید؛ باید نگاهتان به راحتی و ایمنی باشد. پژو پارس از خودروهای مشهور ایرانی است که هم ظاهر خوبی دارد و هم جادار است. سواری این وسیله نرم و راحت است و سیستم تعلیق استانداردی دارد.

۵. دناپلاس

این خودرو که فیس‌لیفت و نمونه ارتقایافته‌ای از خودروی دنا است، با کیفیت ساختی مطلوب در فهرست گزینه‌های مناسب سفر قرار می‌گیرد. سیستم تعلیق و کمک‌فنرهای دناپلاس از استانداردهای بالایی برخوردارند.

از نظر فضا هم اتاقک بزرگی دارد و برای سفرهای خانوادگی یا کسانی مناسب است که اسباب و وسایل زیادی به‌همراه دارند. اگر از تاکسی‌های اینترنتی برای سفر استفاده می‌کنید هم حواستان به نوع خودرو باشد. خودرویی مانند دناپلاس به شما اجازه می‌دهد که تجربه بهتری از چنین سفر جاده‌ای داشته باشید. فقط به قیمت تاکسی بین شهری نگاه نکنید و حواستان به مدل و نوع وسیله هم باشد.

۶. پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ از خودروهای ایرانی محبوب بازار است. این مدل از پژو در انواع گوناگونی از جمله اس‌دی به بازار آمده است. تقریبا تمام مدل‌های ۲۰۶ برای سفرکردن گزینه‌های مناسبی هستند. سیستم تعلیق خوب و حرکت نرم فرمان باعث می‌شود که تجربه خوبی برای راننده و سرنشینان رقم بخورد. عملکرد ترمزهای ۲۰۶ هم مطلوب ارزیابی می‌شود و به ایمنی رانندگی کمک می‌کند.

شاید تنها مشکل این خودرو فضای اندک صندوق در مدل‌های صندوق‌دار و نداشتن فضای پشت و صندوق در انواع هاچ‌بک است.

۷. شاهین

شرکت خودروسازی سایپا شاهین را روانه بازار ایران کرده است. این خودرو ظاهری زیبا دارد و فضای کابینش جادار است. شاید موتور این وسیله آن‌چنان که باید و شاید قوی نباشد اما مصرف سوخت اندک و سیستم تعلیق مناسبی که دارد، باعث می‌شود تجربه سفر خوشایندی را برایتان رقم بزند.

۸. تندر ۹۰

خودروی تندر ۹۰ که طراحی فرانسوی دارد و در ایران مونتاژ می‌شود هم در فهرست گزینه‌های مناسب برای سفر جای می‌گیرد. این خودرو گیربکسی قوی و استحکام بدنه مناسبی دارد. اتاقک و صندوق عقب تندر ۹۰ هم جادار و پرظرفیت است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های تندر ۹۰ برای مسافرت هم کم‌مصرف‌بودن آن است. در هر ۱۰۰ کیلومتر، این وسیله فقط ۶٫۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

۹. رانا

خودروی رانا فضای باز و بزرگی ندارد، اما اگر در سفر همراهان پرشماری ندارید، گزینه قابل‌قبولی خواهد بود. کیفیت فنی سواری با رانا بالا است. در این وسیله از کیسه‌های هوا و فرمان هیدرولیک استفاده شده است. حسگر پارک عقب، آپشن‌های مختلف و مصرف سوخت اندکش هم از مزایای آن برای سفرکردن به‌شمار می‌روند.

۱۰. تارا

لوازم جانبی خودرو، تاثیر کیفیت آن بر عملکرد صحیح آن

با تارا هم با خیال راحت به دل جاده می‌زنید. این خودرو بزرگ و جادار است، صندوق عقبی با ظرفیت زیاد دارد و سواری نرم و راحتی ارائه می‌کند. تارا مجهز به کیسه‌های هوا است و سامانه‌های کنترل کشش و پایداری در آن تعبیه شده است. آپشن‌های پرشماری هم دارد که باعث می‌شود راننده و سرنشینان رفاه و آسایش داشته باشند.

در آخر

چه با سواری بین شهری می‌خواهید سفر کنید و چه قصد خرید خودرو برای سفرکردن دارید، باید با گزینه‌های مطلوب و موجود در بازار آشنا باشید. فقط قیمت تاکسی بین شهری یا نرخ خودروی فروشی نیست که اهمیت دارد. برای سفرکردن باید وسیله نقلیه‌تان جادار باشد، امکانات رفاهی در اختیارتان بگذارد و سواری امن و نرمی فراهم کند. با مرور فهرست این مقاله می‌توانید درباره انتخاب بهترین گزینه از میان خودروهای ایرانی برای سفر تصمیم‌گیری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.