سه دلیل رایج ایجاد ارتعاش و لرزش در صندلی خودرو

0

احساس لرزش در صندلی خودرو (راننده) می تواند یک عامل هشدار دهنده باشد مگر اینکه خودرو به ماساژورهای داخلی مجهز باشد. خوشبختانه تعداد کمی از قطعات می توانند عامل این مشکل باشند.

دلایل رایج بروز این مشکل
به مرور زمان پیچ و مهره و سخت افزارهایی که صندلی خودرو را به خودرو متصل کرده و نگه داشته اند می توانند شل شده و یا تحلیل رفته و از بین بروند.

گاهی اوقات این مشکل می تواند با چند چرخش آچار رفع شود. بنابراین برای حفظ راحتی و اطمینان حاصل کردن از ایمنی سرنشین باید به این مسائل سریعا رسیدگی شود:

لرزش صندلی پراید دلایل لرزش اتاق 206 دلایل لرزش اتاق 405 لرزش اتاق پراید آموزش عیب یابی خودرو تعمیر صندلی ال 90 تعمیر صندلی ماشین تعمیر خودرو

تحلیل رفتن قسمت های مرتبط با سیستم تعلیق خودرو

سیستم تعلیق در خودرو به هنگام رانندگی وظیفه نرم و یکسان نگه داشتن را به عهده دارد. اگر یکی از قطعات عملکرد مناسبی نداشته و یا شل شده و یا کج شود می تواند منجر به ایجاد لرزش در خودرو شود. در مورد لرزش صندلی راننده,قطعات سیستم فنربندی و تعلیق عقب خودرو نقش بیشتری دارند و اگر این لرزش ها در جاده هایی که آسفالت مناسبی نداشته و صاف نیستند بدتر شود این موضوع دلیل اصلی لرزش ها است.

کج شدگی و آسیب دیدن دیسک ترمز

به هنگام فشردن پدال ترمز به منظور ایستادن خودرو,دیسک ترمز برای لنت ها صفحه ای را فراهم می کنند تا روی آن گیر کند. اگر دیسک یا صفحه چرخنده آن به هر دلیلی کچ شده باشد باعث ایجاد نشدن اصطکاک به صورت یکنواخت می شود و این عدم یکنواختی در اصطکاک باعث ایجاد لرزش می شود و معمولا عامل صدایی شبیه صدای تکان خوردن لنت ها روی دیسک است. لرزشی که تنها به هنگام ترمزگیری ایجاد می شود نشانگر وجود مشکل از این قسمت است.

تایرهای نامتوازن و خارج از حالت بالانس

برای چرخش یکسان و نرم تایرها,چرخ ها باید به خوبی بالانس باشند. اگر اتفاقی برای چرخ ها بیفتد که توزیع وزن تایرها را خراب کند,ارتعاشات شدید و لرزش هایی ایجاد می شود. اگر لرزش ها به طور مداوم در سرعت به خصوصی ایجاد شوند احتمالا مشکل از این قسمت می باشد.

چگونگی انجام این پروسه

تعمیرکار از چاله های بدی که اخیرا خودرو داخل آن ها پافتاده و یا تنش ها و تصادقات گذشته سوالاتی می پرسد و با توجه به آن ها چرخ ها و اکسل ها و پولوس ها را مورد بررسی قرار می دهد.

این سرویس تا چه اندازه اهمیت دارد ؟

هر مشکلی که باعث ایجاد لرزش در صندلی خودرو شود از اهمیت بالایی برخوردار است. لرزش به معنی این است که در جایی از خودرو قطعه ای در حالت نامتوازن قرار دارد. قطعاتی که در حالت بالانس قرار ندارند معمولا به دیگر قطعات آسیب می زند. قطعات کوچک و ارزان در صورت بروز این مشکل و بالانس نبودن پتانسیل آسیب رساندن به قسمت های مهم و گران قیمت را دارند. بعد از تشخیص این مشکل برای تعمیر آن یک تعمیرکار را رزرو کنید و به تعمیرگاه مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.