رونمایی از اولین خودرو با موتور آمونیاکی در چین

0

شرکت خودروسازی چینی گک (GAC) از اولین موتور اتومبیل آمونیاکی جهان رونمایی کرد.

صنعت خودرو در حال تحول بزرگی است. بیش از یک قرن است که خودروها بنزینی است امابه آرامی به سمت وسایل نقلیه الکتریکی می‌رود. شرکت‌هایی مانند تسلا و بی‌وای‌دی هر روز بیشتر خودروهای برقی می‌فروشند و سهم بازار آنها در حال افزایش است با این حال، به نظر می‌رسد چین هنوز حرف آخر را در این مورد نگفته است. گروه خودروسازی گوانگژو (GAC) از اولین موتور خودروی جهان که با آمونیاک کار می‌کند، رونمایی کرد.

 سوخت آمونیاک چیست  دانش و فناوری  علم و فناوری  انواع سوخت  اخبار چین  انواع سوخت خودرو

گروه خودروسازی گوانگژو چین (GAC) اعلام کرد که اولین موتور خودروی جهان را توسعه داده است که با آمونیاک کار می‌کند و به راه‌حل‌های انرژی جدید مانند وسایل نقلیه الکتریکی با باتری و سلول‌های سوختی هیدروژنی که انتشار کربن را در صنعت حمل‌ونقل کاهش می‌دهند، افزوده است.

این شرکت موفق شد تا از سوخت آمونیاک در صنعت خودروهای سواری استفاده کند که مزایای مهمی برای جامعه و مصارف تجاری خواهد داشت.

آمونیاک به عنوان یک سوخت بدون کربن مورد بررسی قرار می‌گیرد اما به دلیل اشتعال‌پذیری کم و انتشار اکسید نیتروژن بالا با موانعی مواجه است. گروه گاک اعلام کرد که یک موتور ۲ لیتری توسعه داده است که می‌تواند آمونیاک مایع را به طور موثرتری به روشی ایمن بسوزاند و به ۱۲۰ کیلووات قدرت و کاهش ۹۰ درصدی انتشار کربن در مقایسه با سوخت‌های معمولی دست یابد.

بر اساس گزارش رویترز، این موتور هنوز در مراحل اولیه توسعه است اما یک گام مهم رو به جلو در توسعه آمونیاک به عنوان یک سوخت جایگزین مناسب برای حمل‌ونقل است و باید دید که آیا آمونیاک به سوخت اصلی خودروها تبدیل خواهد شد یا خیر. با این حال، اعلام این شرکت نشانه‌ای از تعهد این شرکت به بررسی گزینه‌های سوخت جایگزین و کاهش ردپای کربن است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.