مشخصات ماهواره نور نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران +عکس

0

در این مطلب، توضیحاتی درباره مشخصات ماهواره نور نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، از ماهواره‌ بر ۲ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

مشخصات ماهواره نور
مشخصات ماهواره نور دستاورد مهم دفاعی دستاوردهای انقلاب اسلامی اخبار سپاه سپاه پاسداران فرمانده کل سپاه پرتاب ماهواره به فضا فیلم پرتاپ ماهواره ماهواره های ایران پیشرفت تکنولوژی در ایران قدرت نظامی ایران سایت مشرق سوابق سرلشکر محمد باقری موشک قاره پیما قویترین موشک بالستیک دانش و فناوری پنتاگون کجاست

بی شک این اقدام دستاوردی بزرگ و تحولی نوین در عرصه فضایی برای ایران خواهد بود. در ادامه با مشخصات ماهواره نور با ما همراه باشید.

شبکه روسیه الیوم روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شمسی گزارش داد که نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. این شبکه روسی عرب زبان افزود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران امروز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شمسی از موفقیت آمیز بودن پرتاب اولین ماهواره نظامی به فضا خبر داد.

شبکه روسیه الیوم با اشاره به اینکه این ماهواره نظامی با عنوان نور ۱ و با استفاده از موشک حمل کننده قاصد در دو مرحله پرتاب شده است، به نقل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ” این ماهواره در مدار ۴۲۵ کیلومتری از سطح زمین در حال چرخش است. “

این شبکه به نقل از سپاه پاسداران این موفقیت را یک دستاورد بزرگ و پیشرفت اخیر ایران در زمینه موشکی بیان و اضافه کرد که پرتاب این موشک حمل کننده با موفقیت از داخل بیابان های مرکزی ایران انجام شد. همچنین این شبکه روسی افزود: ” در حالی است که در ماه فوریه گذشته، وزارت دفاع ایران از عدم موفقیت ماهواره ساخت داخل ظفر برای قرار گرفتن در مدار زمین خبر داده بود ولی ماهواره سپاه امروز در مدار زمین قرار گرفت. “

مشخصات ماهواره نور دستاورد مهم دفاعی دستاوردهای انقلاب اسلامی اخبار سپاه سپاه پاسداران فرمانده کل سپاه پرتاب ماهواره به فضا فیلم پرتاپ ماهواره ماهواره های ایران پیشرفت تکنولوژی در ایران قدرت نظامی ایران سایت مشرق سوابق سرلشکر محمد باقری موشک قاره پیما قویترین موشک بالستیک دانش و فناوری پنتاگون کجاست
مشخصات ماهواره نور

پایگاه اطلاع رسانی الغد عراق هم چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شمسی نوشت: ” اولین ماهواره نظامی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. “

این پایگاه اطلاع رسانی با اشاره به اینکه این ماهواره توسط موشک حمل کننده قاصد بر روی مدار زمین قرار گرفته است ، افزود: موشک قاصد از بیابان های مرکز ایران پرتاب شده است. پایگاه اطلاع رسانی الغد عراق اضافه کرد: ” این دستاوردی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران در زمینه موشکی ایران است. “

شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق نیز با بازتاب این موفقیت بزرگ و مشخصات ماهواره نور گزارش داد که با قرار گرفتن این ماهواره نظامی ایران بر روی مدار زمین، این کشور به موفقیت بزرگی دست یافت که نشان دهنده توانایی این کشور در زمینه موشکی است.

تارنمای روزنامه النشره لبنان نیز با اشاره به اینکه اولین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین قرار گرفت، اضافه کرد: ” این ماهواره نظامی توسط موشک حمل کننده قاصد که ساخت ایران است در دو مرحله پرتاب شد و در فاصله ۴۲۵ متری بر روی مدار زمین قرار گرفت. “

روزنامه برخط السیاسه لبنان نیز با انتشار خبر موفقیت آمیز پرتاب موشک ماهواره بر قاصد در بیابان های مرکزی ایران نوشت: ” بر اساس اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پرتاب این موشک ماهواره نور ۱ با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته و در حال چرخش بر روی این مدار است. “

رابرت لودویک ، سخنگوی وزات دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون) در واکنش به قرار گرفتن ماهواره نظامی ایران در مدار زمین اعلام کرد واشنگتن به رصد برنامه ماهواره ای ایران ادامه م ‎دهد.

رابرت لودویک ، سخنگوی وزات دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون) گفت: ” با وجود آنکه تهران در حال حاضر موشک های بالستیک بین قاره ای ندارد، اما با توجه تمایلش برای داشتن یک موازنه استراتژیک در برابر ایالات متحده آمریکا ممکن است سبب شود که به سمت تولید موشک بالستیک بین قاره ای برود! “

اولین واکنش رسمی پنتاگون به قرار گرفتن ماهواره نور ایران در مدار زمین در حالی صورت گرفته است که پیش از این مقام های آمریکایی بارها در رد برنامه فضایی صلح آمیز ایران موضع گرفته اند. در همین ارتباط مایک پامپئو ، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در واکنش به اقدام ایران در پرتاب ماهواره ظفر واکنش در پیام توئیتری نوشته بود:

” رژیم ایران از پرتاب ماهواره برای توسعه بیشتر توانایی های موشک بالستیک خود استفاده می کند که به این کشور اجازه می دهد تا دشمنان خود را تهدید کرده و ثبات منطقه ای را نیز تهدید کند. “

نور ۱ یک ماهواره چند منظوره ساخت ایران است که در روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ توسط سپاه پاسداران و بوسیله ماهواره‌بر قاصد از کویر مرکزی ایران با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. نور ۱، اولین ماهوارهٔ نظامی ایران است که در مدار قرار گرفته‌است.

تبریک سرلشکر باقری به خاطر پرتاب ماهوار نور اولین ماهوارهٔ نظامی ایران

رییس ستادکل نیروهای مسلح طی پیامی ساخت و پرتاب موفقیت آمیز نخستین ماهواره نظامی «نور ۱» به مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فرمانده معظم کل قوا(مد ظله العالی)، دولت ، ملت، نیروهای مسلح و پاسداران غیور سپاه، به ویژه خانواده معظم ایثارگران و شهدا تبریک گفت.

در پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری آمده است: در سالی که به سال «جهش تولید» از سوی فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی) نامگذاری شده است،‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر نشان داد در پیگیری و تحقق اهداف راهبردی و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) پیشتاز است و پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی «نور ۱» طلیعه مبارکی برای افزایش اقتدار دفاعی با حضور در فضا و ارتقاء علمی و بازدارندگی کشور در مسیر خودکفایی می باشد.

این جانب ضمن عرض تبریک صمیمانه در نایل شدن به این دست آورد راهبردی دفاعی و علمی به فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ، خصوصاً نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ثمره خون شهدا به خصوص دانشمند شهید حسن تهرانی مقدم و مجاهدت محققان و دانشمندان جوان میهن اسلامی می باشد؛ موفقیت روز افزون آن سازمان مقتدر و جهادی در پاسداری از دست آوردهای انقلاب اسلامی را از خداوند متعال خواستارم.

تحلیل سرتیپ بازنشسته امین حطیط تحلیلگر امور نظامی به پرتاب ماهواره نور

مشخصات ماهواره نور دستاورد مهم دفاعی دستاوردهای انقلاب اسلامی اخبار سپاه سپاه پاسداران فرمانده کل سپاه پرتاب ماهواره به فضا فیلم پرتاپ ماهواره ماهواره های ایران پیشرفت تکنولوژی در ایران قدرت نظامی ایران سایت مشرق سوابق سرلشکر محمد باقری موشک قاره پیما قویترین موشک بالستیک دانش و فناوری پنتاگون کجاست

«امین حطیط» تحلیلگر امور نظامی و کارشناس امور راهبردی به واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی و آمریکا به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

در این ارتباط گفتگویی با سرتیپ بازنشسته امین حطیط تحلیلگر امور نظامی و کارشناس امور راهبردی انجام شده است.

*سوال: به نظر شما واکنش پرتاب ماهواره نور۱ و قرار دادن آن در مدار، در دنیا و منطقه چگونه است؟

به نظر من موفقیت ایران در پرتاب ماهواره نور و قرار دادن آن در مدار با موفقیت به گونه ای که می تواند ماموریتش را انجام دهد، شوک بزرگی در منطقه و دنیا ایجاد خواهد کرد به ویژه برای دشمنان ایران که تصور می کنند که توان تحریم ایران و خفه کردن آن و بازداشتن آن از عوامل قدرت را دارند. ایران قید و محدودیت ها را بر می دارد و محاصره را در هم می شکند و به صف کشورهایی می پیوندد که می توانند جهان را از فضا رویت کنند و ماهواره بسازند.

*سوال: این اتفاق در مواضع و نگرش رژیم های مرتجع از یک سو و کشورهای دوست ایران از سوی دیگر در منطقه چه تاثیری دارد؟

مهمترین تاثیر ممکن که این دستاورد نظامی بزرگ در منطقه می تواند بگذارد این است که کشورهای منطقه ای که به ضعف ایران دلبسته و به نیروهای خارجی وابسته اند و اینکه دشمن بتواند اراده ایران را بشکند یا به تحریم ایران و جنگ علیه ایران و نابودی آن دلبسته اند، همه شکست خورده است.

این تحولی تاریخی است زیرا هنگامی که ایران می تواند ماهواره پرتاب کند در ورای این دستاورد توان علمی و نظامی قوی آن اثبات می شود زیرا اگر این قدرت و توان نبود، توانی هم برای پرتاب این ماهواره و ورود به عرصه فضایی وجود نداشت.

اما برای کشورهای دوست، پرتاب این ماهواره، اطمینان بخش و اعتماد ساز است. ایران با پرتاب این ماهواره جایگاه جدیدی در سطح نظامی و علمی را به دست آورد و این اعتماد ایجاد می کند و روابط منسجم تر و محکمتری ایجاد می کند و روابط با دوستان را محکمتر و استوار تر می کند.

*سوال: واکنش رژیم صهیونیستی و آمریکا چگونه خواهد بود؟

قطعا آمریکا و اسرائیل از رخداد بزرگ خرسند نخواهند بود و دست به هجمه تبلیغاتی علیه ایران به خاطر در اختیار قرار گرفتن فناوری جدید ایران روی خواهند آورد و احتمال می دهم که تحرکاتی انجام دهند که همه این تحرکات سرنوشتش با شکست روبرو خواهد شد همانطور که ممانعت ایران از در اختیار داشتن فناوری موشکی و بالستیکی و موشک های با سوخت جامد و مایع با شکست روبرو شد.

ایران که همه طرح های سابق و تحرکات سابق را به شکست کشانده است، در حال حاضر هم آنها را شکست خواهد داد و اجازه نخواهد داد که هیچ محدودیتی آنرا از حق مسلمش در توسعه علمی و نظامی بازدارد. برخی بر این باورند که اسرائیل یا آمریکا به اقدام نظامی برای نابودی این ماهواره روی خواهد آورد اما به نظر این محلی از اعراب ندارد و به نظر من آمریکا و اسرائیل دست به چنین کاری نمی زنند زیرا ایران که توانسته است این ماهواره را بسازد توان حمایت از آن در صورتی که احدی به آن تعرض کند هم دارد. به نظر من ترس از دخالت نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران در این موضوع جایی ندارد.

*سوال: به نظر شما این دستاورد در تغییر معادلات سیاسی نقش خواهد داشت؟

قطعا این ماهواره بازنگری در معادلات و روابط بین المللی را به دنبال خواهد داشت. ایران از نظر تسلیحاتی پیشرفته شده است و ایران از تکیه به دیگران در زمینه اطلاعاتی و ماهواره ای به خودکفایی رسیده است.

ایران در سیاست خودکفایی و ساخت و در اختیار داشتن منابع قدرت نظامی و تنوع ابعاد موفق عمل کرده است و موفق به ایجاد معادلات جدید در روابط بین المللی شده است. از این رو آنچه رخ داد سرآغاز مرحله دید در روند در اختیار داشتن قدرت نظامی از سوی ایران و مطرح کردن خود به عنوان قدرت اصلی در نظام منطقه ای و نظام جهانی است. زیرا این نظام جز اقویا را نمی پذیرد و ایران امروز نظریه با علم قوی می شویم و حقمان را با در اختیار گرفتن منابع قدرت می گیریم، محقق کرده است.

واکنش توئیتری کاربران به پرتاب ماهواره نور

در ادامه برخی از پیام های کاربران فضای مجازی در توییتر را در واکنش به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور را مشاهده می‌کنید:

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

‌

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.