همه تفاوت‌ های انواع و اقسام کوییک‌‌ها

0

کوییک در اواخر سال ۹۵ توسط شرکت سایپا رونمایی شد و خیلی زود توانست در سال‌های نبود رقیبان جدی خارجی و رقیبان ضعیف داخلی، تبدیل به اتومبیلی جذاب برای ایرانی‌ها شود. موفقیت شرکت سایپا در ارائه یک اتومبیل آپشنال به نام ساینا، آنها را متقاعد کرد که یک اتومبیل هاچبک آپشنال هم تولید کنند که حاصل آن کوییک شد. البته سایپایی‌ها اصرار دارند کوییک را در کلاس‌بندی کراس‌اوورهای کوچک قرار دهند و معرفی کنند. به هر حال تا به حال که حدود ۳ سال از تولد این اتومبیل می‌گذرد ایرانی‌ها شاهد ۴ نوع کوییک در بازار خودروی کشورشان بوده‌اند؛ کوییک دنده‌ای ساده، کوییک اتوماتیک فول، کوییک اتوماتیک فول پلاس و کوییک R. اگر قصد خرید این خودرو را دارید اینجا به معرفی انواع کوییک‌ها و تفاوت‌های آنها با یکدیگر پرداخته‌ایم که احتمالا به کارتان می‌آید.

قیمت کوییک R قیمت کوییک دنده ای مشخصات کوییک سایپا مقایسه کوییک انواع تیپ کوئیک مشخصات خودروی کوئیک اتوماتیک مشاوره خرید خودرو محصول جدید سایپا مقایسه خودرو

نقاط مشترک انواع کوییک

سایت‌های خرید و فروش خودروهای کارکرده و صفر مثل سایت دیوار می‌تواند بهترین منبع برای بررسی وضعیت اتومبیل‌های مختلف در بازار ایران باشد. در آگهی‌های فروش این سایت‌ها مشخصات فنی و ظاهری اتومبیل‌ها ثبت شده است و چون از سوی دارندگان این خودروها، این مشخصات بیان شده به راحتی می‌توان به آنها اعتماد کرد. اگر به آگهی‌های مربوط به کوییک نگاهی بیندازید می‌بینید که مهم‌ترین نقط اشتراک ۴ کوییک ارائه شده به بازار، وضعیت پیشرانه آنهاست. این اتومبیل در تمام نسخه‌ها از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بهره می‌برد که توانایی تولید ۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. حداکثر سرعت در نظر گرفته شده برای این اتومبیل هم ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف همه کوییک‌ها حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بیان شده و باک این اتومبیل هم ۴۱ لیتر ظرفیت سوخت دارد. از نظر ایمنی هم این اتومبیل در همه نسخه‌ها دارای ۲ ایربگ راننده و سرنشین جلو است و در این زمینه به شکل عجیبی هیچ فرقی میان نسخه ساده با نسخه فول پلاس وجود ندارد. آپشن‌هایی مثل سنسور عقب، چراغ‌ مه‌شکن جلو و عقب، آینه جانبی با تنظیم برقی و ترمز ضدقفل در همه نسخه‌ها وجود دارد و جزو نقاط مشترک است. به طور کلی هم می‌توان گفت که جدی‌ترین رقیب این اتومبیل در بازار خودروی داخلی، دانگ‌فنگ H30 کراس محسوب می‌شود.

saipa quick دفترچه راهنمای سایپا کوییک روغن موتور مناسب کوییک تعویض روغن کوییک تعمیر و نگهداری خودرو موتور کوییک آر ساخت کجاست مشخصات فنی کوییک آر قیمت کوییک

نقاط غیرمشترک انواع کوییک

قطعا مهم‌ترین تفاوت فنی انواع کوییک‌ها نسبت به یکدیگر در گیربکس آنهاست که باعث ایجاد شتاب متفاوتی هم در آنها می‌شود. کوییک دنده‌ای ساده و کوییک R دارای گیربکس ۵ دنده دستی هستند که با کمک موتور این اتومبیل، شتاب ۱۳ ثانیه را به شما تقدیم می‌کنند. اما کوییک اتومات فول و کوییک اتومات فول پلاس از گیربکس اتوماتیک CVT بهره می‌برند که اتفاقی کم‌سابقه در صنعت اتومبیل‌سازی کشور است. شتاب این دو کوییک هم ۱۳.۶ ثانیه است. اما مهم‌ترین اختلاف‌ها این کوییک‌ها را باید در بخش آپشن‌ها جست‌وجو کرد. قبل از ورود به این بحث باید بگوییم که کوییک R همان کوییک دنده‌ای ساده است که به جای کارخانه سایپا در کارخانه پارس خودرو تولید شده است.

 اصلی‌ترین تفاوت این دو هم در این است که کوییک R از دو رنگ در بدنه و داخل کابین استفاده کرده و به همین دلیل آن را کوییک دو رنگ هم می‌نامند. البته همین دو رنگ بودن زیبایی جذابی به این مدل کوییک نسبت به دیگر برادران خود داده است. حالا برویم سراغ اختلاف‌های موجود در آپشن‌ها. به غیر از آپشن‌هایی که میان همه کوییک‌ها مشترک بود، کوییک اتومات فول و اتومات فول پلاس دارای کروز کنترل، چراغ بدرقه، شیشه دودی عقب، فرمان برقی و دی‌لایت نیز هستند. باز هم نسخه اتومات فول پلاس چند آپشن بیشتر از مدل اتومات فول دارد که شامل دکه‌های کنترلی روی فرمان، سنسور فشار باد تایر، نویگیشن، دوربین عقب، تنظیم برقی راننده(سفارشی)، ورود بدون کلید، و استارت دکمه‌ای می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.