عرضه جدیدترین موتورسیکلت BMW با رنگی منحصر به فرد
BMW S۱۰۰۰RR یک موتور با محوریت مسابقه است که ابتدا توسط BMW Motorrad ساخته شد تا در مسابقات جهانی Superbike ۲۰۰۹ که اکنون در تولید تجاری است، به رقابت بپردازد.
این محصول در آوریل ۲۰۰۸ در مونیخ معرفی شد و از موتور چهار سیلندر ۹۹۹ سی سی بهره میبرد که در ۱۴۲۰۰ دور در دقیقه کاهش مییابد.BMW در سال ۲۰۰۹، S۱۰۰۰RR را برای برآورده کردن الزامات همولوگ جهانی Superbike ساخته، اما تولید را برای فروش تجاری دوچرخه در سال ۲۰۱۰ گسترش داد.
این سیستم دارای سیستم ترمز ضد قفل استاندارد است و دارای یک کنترل کشش الکترونیکی اختیاری است. از سال ۲۰۱۶، دارای وزن مرطوب ۲۰۴ کیلوگرم (۴۵۰ پوند) است و ۱۴۸.۴ کیلووات (۱۹۹.۰ اسب بخار) در ۱۳.۵۰۰ دور در دقیقه تولید میکند. با ۱۳۳.۶ کیلو وات (۱۷۹.۲ اسب بخار؛ ۱۸۱.۶ PS) به چرخ عقب، این موتورسیکلت قدرتمندترین کلاس در کلاس روی dyno بود.
S۱۰۰۰RR در نوامبر ۲۰۱۸ EICMA، میلان، ایتالیا، تغییر کامل مدل را برای سال ۲۰۱۹ دریافت کرد. موتور چهار سیلندر ۹۹۹ سی سی (۶۱.۰ cu اینچ) کاملاً جدید است که گفته میشود ۱۵۲ کیلو وات (۲۰۴ اسب بخار) در ۱۳.۵۰۰ دور در دقیقه (۴.۵ کیلو وات (۶.۰ اسب بخار؛ ۶.۱ PS) از زمان قبلی تولید میکند) و گشتاور ۱۱۳ نیوتن متر (۸۳ پوند فوت) با سرعت ۱۱، ۰۰۰ دور در دقیقه است.
یک موتور کنترل شده با ECU بین دوربینهای کم سرعت و پر سرعت در ۹۰۰۰ دور در دقیقه در کمتر از ۱۰ میلی ثانیه تغییر میکند. BMW ادعا میکند که افزودن این سیستم به S۱۰۰۰RR منحنی گشتاور خطیتر از مدل قبلی خود میدهد.