چگونه یک موتور دست دوم خوب و ارزان قیمت بخریم؟

0

خرید موتور کارکرده شاید برای برخی یک ریسک به نظر بیاید. زیرا رانندگی با موتور نسبت به ماشین خطرات بیشتری دارد و موتور باید از هر لحاظ سالم باشد تا امنیت فرد را حفظ کند. اما خرید موتور نو ممکن است با بودجه برخی افراد همخوانی نداشته باشد. به همین دلیل بهترین کار ممکن خرید موتور کارکرده است. در این مقاله نکات مهمی را جمع آوری کرده‌ایم با توجه و رعایت این نکات می‌توانید بهترین موتور دست دوم را با قیمت مناسب بخرید پس با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید موتور دست دوم

در ادامه به بررسی مهمترین نکات در خرید موتورسیکلت دست دوم می‌پردازیم.

مدل مورد نظر را انتخاب کنید

 

شما باید انتخاب‌های خود را محدود کنید. پس بین انواع موتور در نهایت باید یک یا دو مدل را مد نظر قرار دهید. به نیازها، بودجه، محل زندگی  و … در انتها سلیقه‌تان توجه کنید. سپس برخی از مدل‌ها را کنار بگذارید تا در نهایت به چند مدل خاص برسید.

برای مثال اگر یک موتور برای تفریح می‌خواهید موتورهای مسابقه‌ای مناسب هستند. اگر موتوری برای کار کردن نیاز دارید، موتورهای معمولی که در سطح شهر می‌بینیم بهترین هستند و اگر فقط برای رفت و آمد در مسافت‌های کوتاه ولی شلوغ نیاز به موتور دارید، اسکوترها بهترین انتخاب هستند.

بودجه خود را مشخص کنید

پس از انتخاب مدل باید به بودجه خود توجه کنید زیرا با توجه به بودجه می‌توانید خرید خود را انجام دهید. توجه داشته باشید ۲۰ درصد از پولی را که دارید برای هزینه‌های جانبی کنار بگذارید و با ۸۰ درصد باقی مانده خرید خود را انجام دهید. هزینه‌ای که می‌کنید در میزان کارکرد، سالم و تمیز بودن و سال ساخت تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت‌ها را بسنجید

پس از انتخاب مدل مورد نظر و قبل از اینکه خریدی انجام دهید به خوبی در بازار قیمت انواع موتور نو و دست دوم را به دست آورید. شاید قیمت گذاری‌ها متفاوت باشد ولی با اینکار حدود قیمت دستتان می‌آید و در هنگام خرید موتورسیکلت موردنظرتان قیمت حدودی را می‌دانید و کلاه سرتان نمی‌رود.

محل مناسبی برای خرید انتخاب کنید

انتخاب جایی مناسب برای خرید بسیار مهم است. شما نباید در دام دلالان گرفتار شوید. این افراد می‌توانند به راحتی اجناس را به قیمت بالاتری به شما بفروشند. اصولا بازارهایی برای فروش ماشین و موتور دست دوم وجود دارد البته در این مکان‌ها دلالان زیادی نیز حضور دارند.

خرید توسط معرفی آشنایان و دوستان نیز می‌تواند انجام شود با این حال بهترین روش خرید از سایت‌های فروش نظیر دست ۲ است. در سایت دست دو انواع موتور کارکرده وجود دارد و دستتان در انتخاب باز است.

موتور را از نزدیک ببینید

پس از انتخاب موارد مورد نظر باید آنها را از نزدیک ببینید و با انها دور بزنید. هیچ وقت یک موتور یا حتی ماشین دست دوم را بدون تست رانندگی نخرید، زیرا از طریق دور زدن می‌توانید به یک سری عیوب موتورسیکلت پی ببرید. در هنگام رانندگی توجه کنید صدای غیرعادی شنیده نشود، چرخ جلو لق نزند، موتور به خوبی کار کند یا دود غیر عادی از اگزوز دیده نشود و …. همچنین چند بار دنده عوض کنید تا از سالم بودن دنده‌ها مطمئن شوید.

خلافی و سوابق بیمه را دریافت کنید

قبل از خرید حتما تمامی مدارک خلافی و بیمه را دریافت کنید تا از سالم بودن موتور و پرداخت خلافی و مالیات مطمئن شوید. قیمت موتوری که بیمه ندارد یا سابقه بیمه آن کم است نسبت به سایر مدل‌های هم رده خود پایینتر خواهد بود.

سایر نکات مهم

چگونه یک موتور دست دوم خوب و ارزان قیمت بخریم؟

  • از فروشنده بخواهید اگر تغییراتی در موتور ایجاد کرده به شما اطلاع بدهد.
  • بدنه موتورسیکلت را چک کنید و مطمئین باشید جای جوش خوردگی و … وجود ندارد و بدنه سالم است.
  • رنگ موتور را در نور نگاه کنید تا متوجه رنگ خوردگی‌ها بشوید.
  • به لاستیک ‌های موتور نگاه کنید و مطمئن شوید استاندارد باشند یا فرسوده نباشند.
  • توجه کنید شماره شناسه موتور با شناسه در تمام اوراق مطابقت داشته باشد.
  • به فلاپ با دست ضربه برنید تا متوجه شوید ترک خوردگی نداشته باشد.
  • به باک و سایر قسمت‌ها نگاه کنید و مطمئن شوید جای جوشکاری وجود ندارد.
  • با بررسی اگزوز از میزان کارکرد موتور برحسب کیلومتر مطمئن شوید زیرا در بعضی مواقع به عدد کیلومتر شمار نمی‌توان اعتماد کرد.
  • اگر جک موتور خراب و فرسوده بود از خرید صرف نظر کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.