ماشین وی آی پی چیست ؟ آموزش مراحل VIP (تشریفاتی)کردن خودرو

0

یک ظاهر طراحی VIP سبک اصلاح وسیله نقلیه است. (آموزش VIP کردن خودرو) اصطلاح “V.I.P.” از ژاپن برای توصیف اصلاح برخی مدل های خاص اتومبیل های لوکس مانند تویوتا آریستو و نیسان پرزیدنت آغاز شده است تا ظاهر متمایزتری به آنها بدهد. در حالی که فقط از نسخه های اصلاح شده این اتومبیل های پیشرفته خاص می توان از نظر فنی، اتومبیل های VIP نام برد، اما شما می توانید سبک VIP را تقریباً در مورد هر خودرویی اعمال کنید.

خودرو وی آی پی چیست؟ پاسخ به این سوال که خودرو وی آی پی چیست هم ساده و هم سخت است! ساده از این جهت که مرحله بعد از خودرو لوکس را می توان خودرو وی آی پی نام گذاشت. سخت هم از این جهت که یک خودرو وی آی پی قاعده مشخصی ندارد و بر حسب نیاز ، علاقه و بودجه فرد سفارش دهنده ساخته می شود.

وقتی صحبت از یک خودرو وی آی پی به میان می آید شاید تصور کنید که مرسدس بنز S کلاس یک خودرو وی آی پی است. نه اصلا فکرش را هم نکنید. بنتلی مولسان؟ فراموشش کنید! خب حتما مرسدس بنز S600 گارد دیگر یک خودرو وی آی پی است. تا حدودی نزدیک شدید اما هنوز هم نه.

در کل نمی توان یک خودرو وی آی پی استاندارد با تولید انبوه را پیدا کرد. برای ساخت یک خودرو وی آی پی قطعات و متریال منحصر به فرد و گاه کمیاب از گوشه و کنار جهان جمع آوری شده با طراحی دقیق در کنار هم قرار می گیرند تا هارمونی چشم نواز و آسایش بخشی را برای سرنشینان خودرو فراهم آورند. علت این همه تلاش و دقت این است که خودرو وی آی پی چیزی فراتر از یک ماشین برای رفت و آمد روزمره است.

خودرو وی آی پی می تواند یک محل سکونت موقت برای مدیر در کنار پروژه فنی مهندسی باشد، خودرو وی آی پی می تواند در شهرهای شلوغ و پرترافیک به محلی برای برقراری جلسات کاری در نقطه ای که به همه طرفهای حاضر در جلسه نزدیک بوده باشد. خودرو وی آی پی می تواند یک وسیله لوکس و راحت برای سفرهای چند هزار کیلومتری باشد و بسیاری استفاده های دیگر.

برای تبدیل یک خودرو ون ساده به یک خودرو وی آی پی در درجه اول نیاز به یک تیم مشاوره و طراح دارید. آنها می توانند پیشنهادهایی به شما بدهند که محصول نهایی از استاندارد ایده آل شما برای یک خودرو وی آپی نیز بالاتر باشد.

مراحل تبدیل ماشین به یک ماشین VIP

۱- ماشین بگیرید.

یک ظاهر طراحی VIP به طور کلی با یک سدان لوکس بزرگ و چرخ عقب آغاز می شود. در ایالات متحده، سدان های لکسوس و اینفینیتی محبوب ترین سیستم عامل برای اصلاح VIP هستند، اما واردات اروپایی مانند مرسدس رو به گسترش است و حتی اتومبیل های آمریکایی نیز گاهی اوقات به سبک VIP انجام می شوند، مدل خودرو به اندازه ظاهر آن مهم نیست.

مردم به طور فزاینده ای از مدل های VIP برای Kias ، Scions و حتی مینی ون استفاده می کنند، اما شما یک ماشین بی عیب و نقص می خواهید، نه یک ماشین آزاردهنده.

اتومبیل های VIP به طور سنتی سیاه ، سفید ، خاکستری یا نقره ای هستند. سعی کنید یک ماشین مناسب را در یکی از این رنگ ها پیدا کنید یا از آن بخواهید یکی از این رنگ ها را به صورت حرفه ای رنگ آمیزی کند. اگر خیلی نگران محدودیت های سنت نیستید ، می توانید هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید.(آموزش VIP کردن خودرو)

۲- ماشین را تا حد ممکن پایین بیاورید.

چند روش برای پایین آوردن وسیله نقلیه وجود دارد. احتمالاً محبوب ترین مورد استفاده از سیستم تعلیق بادی است ، زیرا بسیاری از مدل های سطح بالا که به خودروهای VIP تغییر می یابند از قبل به سیستم تعلیق بادی مجهز شده اند. از آنجا که سیستم تعلیق هوا کارخانه به شما امکان پایین آوردن ماشین را به اندازه کافی نمی دهد ، بسیاری از علاقه مندان یک سیستم کنترل هوا ویژه نصب می کنند.

سیم پیچ ها نیز می توانند به پایین ترین سطح مطلوب برسند. سعی کنید فاصله بین چرخ و گلگیر را به حداقل برسانید. اگر شما یک کویل خالص هستید ، تنها راه را انتخاب کنید. یک اتومبیل VIP واقعی فقط از روکش های کویل استفاده می کند و کیسه های هوا از نگاه آنها پایین است.

۳- چرخ های سفارشی بسیار عریض و کم فشار را نصب کنید.

چرخ ها شاید مهمترین ویژگی یک ظاهر طراحی شده VIP باشند. چرخ های بیش از اندازه بزرگ (۱۸-۲۰) ضروری است. ویژگی دیگر تقریباً جهانی این است که چرخ ها باید با گلگیرهای ماشین تراز شوند ، این امر به جابجایی چرخ بسیار کم نیاز دارد (وسایل نقلیه دیفرانسیل عقب معمولا ترمز کمتری نسبت به چرخ جلو دارند وسایل نقلیه رانندگی ، اما اکثر اتومبیل های دارای مدل VIP حتی خرده فروشی کمتری دارند). (آموزش VIP کردن خودرو)

زاویه کمربند منفی (زاویه بین محور عمودی چرخ و محور عمودی خودرو، همانطور که از جلو یا عقب مشاهده می شود) نیز بسیار معمول است. با لبهای بزرگ معمول است، اما ضروری نیست.

۴- لاستیک های کوچکتر از سایز توصیه شده را روی چرخ ها نصب کنید تا لاستیک ها از لبه نصب چرخ دور شوند. (آموزش VIP کردن خودرو)

لاستیک ها معمولاً به طور خطرناکی روی چرخ ها کشیده می شوند، زیرا کشش لاستیک (Hipari) اجازه می دهد تا چرخ دنده، یا نزدیک به برافروختگی مناسب گل گیر باشد. ایده این نیست که چرخ را درون گلگیر قرار دهید بلکه باید لب چرخ را تا حد ممکن به لبه گلگیر نزدیک کنید. در حالیکه چرخ تأکید شده است، فقط تایر درون آن فرو رفته است

۵- ماشین را “گسترده” کنید.

اتومبیل های به سبک VIP نه تنها باید کم، بلکه گسترده نیز باشند. کیت بدن می تواند هر دو ویژگی را افزایش دهد. یک کیت بدنه اضافه کنید که ضمن افزودن حضور، خطوط ماشین را تأکید کند. همه را با یک کیت کامل هوادهی بیرون بروید، یا حداقل یک کیت لب اضافه کنید.(آموزش VIP کردن خودرو)

۶- فضای داخلی را سفارشی کنید.

سبک VIP از داخل و خارج تجمل تجلی می یابد. پرده های روی پنجره ها، صندلی های چرمی سفارشی، تشک های کف، یک تابلو تزئینی، نورپردازی سفارشی و تزئینات دانه های چوبی بسیار محبوب هستند. برای جلوگیری از چشم کنجکاو، پنجره ها را سبز یا سیاه رنگ کنید.

 آموزش VIP کردن خودرو آموزش VIP کردن پراید آموزش تیونینگ پراید آموزش VIP کردن پژو پارس تعمیرکار بهترین سایت مکانیکی VIP چیست آموزش اسپرت کردن خودرو خودرو تشریفات ایران خودرو تشریفاتی خودرو لوکس

۷-یک سیستم صوتی پیشرفته و لوازم جانبی الکترونیکی نصب کنید.

یک اتومبیل به سبک VIP و بدون سیستم کیفیت، فقط چنین کاری نخواهد کرد. در حالی که یک صندوق عقب پر از موتور شروع خوبی است، همچنین بر روی مجهز کردن لوازم جانبی تصویری و صوتی اتومبیل خود تمرکز کنید تا تمام راحتی خانه را در آن ایجاد کند. (آموزش VIP کردن خودرو) از گیج های الکترونیکی گرفته تا DVD player گرفته تا سیستم ناوبری، صفحه ها و نمایشگرها ظاهر سفینه لوکس را به ماشین می بخشند.

۸- تاچ شخصی را اضافه کنید.

اگرچه برخی از قراردادهای خاص وجود دارد که باید هنگام تغییر در سبک VIP رعایت شود، اما فضای کافی برای سلیقه های فردی شما وجود دارد. از چراغ های عقب سفارشی گرفته تا لوازم داخلی ، گزینه های زیادی برای متمایز کردن ماشین شما از بقیه وجود دارد.

۹- منگوله ها را فراموش نکنید.

منبع :wikihow.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.