فرق دیسک و صفحه والئوی آبی و سبز در چیست؟

0

برای ما ایرانی ها که عمدتاً افرادی که از خودرو دنده ای استفاده میکنیم اهمیت برخی لوازم یدکی ماشین نظیر دیسک و صفحه بسیارملموس است. خصوصاً در شرایط اقتصادی فعلی که می‌دانیم تعویض برخی قطعات ممکن است به قیمت دود شدن حقوق یک ماهمان تمام شود! این افراد به خوبی میدانند. در مورد دیسک و صفحه حتماً در جریانید که  کیفیت این قطعه به طور مستقیم در قدرت، شتاب و نرمی خودرو تاثیر بسزایی دارد. از این رو در زمان نیاز به خرید دیسک و صفحه آن، همیشه افراد به دنبال کیفیت و قیمت مناسب این قطعه میباشند. یکی از برند های محبوب دیسک و صفحه کلاچ در بازار ایران، برند والئو است، اما نکته این که در زمان خرید این قطعه توجه مشتری را به خود جلب میکند، تنوع زیاد این قطعه است که در بسته بندی های متفاوت عرضه میشود. این برند برای بسیاری از خودرو های موجود در بازار ایران دیسک و صفحه کلاچ تولید کرده و در اختیار متقاضیان قرار داده است. به علت محبوبیت زیاد این برند در بازار جهانی لوازم یدکی خودرو، این قطعه با برند والئو در ۳ خط تولید مجزا در سه کشور متفاوت تولید می شود که هر کدام در کیفیت و قیمت های متفاوتی به بازار عرضه میشوند. دو خط تولید اصلی کیت کلاچ والئو در فرانسه و کره قرار دارد که در بازار ایران تولیدات این دو خط تولید را با عنوان دیسک و صفحه والئو آبی و سبز میشناسند. نکته بسیار مهمی که در زمان خرید این قطعه باید در نظر داشته باشیم تفاوت هایی است که محصولات این دو خط تولید با یکدیگر دارند. با ما همراه باشیم تا با زبانی ساده نکاتی بسیار کاربردی را در این زمینه در اختیار شما بزرگواران قرار دهیم.

تفاوت دیسک و صفحه والئوی آبی و سبز در چیست؟

یکی از سوال های بزرگی که همیشه در ذهن خریداران کیت کلاچ های والئو (valeo clutch kit) وجود دارد این است که آیا دیسک و صفحه والئو آبی و سبز با یکدیگر تفاوتی داردند؟ باید گفت همان طور که از نام آنها پیدا است، این دیسک و صفحه را می توانید در بازار در بسته بندی های سبز و آبی رنگ پیدا و خریداری کنید و باید گفت بله! این دو محصول تفاوت های فراوانی با یکدیگر دارند.
۱- شاید بتوان گفت اصلی ترین و مهمترین “تفاوت دیسک و صفحه والئو آبی و سبز” کشور سازنده آن قطعه می باشد. دیسک و صفحه “والئوی سبز” ساخت کشور فرانسه بوده و در بازار فروش لوازم یدکی با عنوان والئو اصلی شناخته می شود و “والئو آبی” با عنوان والئو PHC. این در حالی است که دیسک و صفحه والئو آبی در کشور کره تولید میشود. باید گفت والئو سبز در بازار لوازم یدکی بسیار محبوب تر از والئو آبی است چرا که میتوان گفت بهترین کیفیت را در بین دیسک و صفحه های والئو در اختیار خریدار قرار می‌دهد.
۲- یکی دیگر از تفاوت های دیسک و صفحه والئو آبی و سبز، خودروهایی است که هر یک از این خط تولید ها برای آنها دیسک و صفحه تولید میکنند. دیسک و صفحه والئوی سبز، تنها برای خودرو هایی فرانسوی و یا خودرو هایی که از گیربکس های مشابه استفاده میکنند تولید میشود. با توجه به این موضوع باید گفت والئو سبز علاوه بر خودروهای پژو و سیتروئن، برای خودروهایی مانند سمند سورن، دنا و… که از گیربکس و موتور مشابه استفاده میکنند نیز تولید می شود. این در حالیست که دیسک و صفحه والئو آبی نه تنها برای خودرو های فرانسوی بلکه برای خودرو های کره ای مانند پراید نیز تولید شده و در بازار عرضه میگردد.
۳- نحوه ی بسته بندی تفاوت دیگری در “دیسک و صفحه ی والئوی سبز و آبی” است. علاوه بر تفاوت رنگ در بسته بندی، در والئوی سبز دیسک، صفحه و بلبرینگ کلاچ به طور کامل وکیوم شده و از یکدیگر جدا نیستند. اما در دیسک و صفحه والئو آبی این گونه نیست.

۴- تفاوت دیگر بین دیسک و صفحه والئوی آبی و سبز، میزان کارکرد این دو قطعه است. کارکرد مفید والئوی سبز حدوداً بین  ۴۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر و والئوی آبی در حدود  ۳۰۰۰۰تا ۵۰۰۰۰ کیلومتر میباشد. گفتنی است عمر مفید دیسک و صفحه در مرحله اول بصورت کاملا مستقیم به نحوه رانندگی شما و سپس به کیفیت قطعه برمیگردد.
در این بین ناگفته نماند که نوع سومی از دیسک و صفحه والئو در بازار لوازم یدکی وجود دارد که توسط خط تولید والئو در کشور ترکیه تولید و عرضه میشود. این قطعه در مقایسه با سایر برند های دیسک و صفحه در بازار از کیفیت مطلوبی بر خوردار بوده اما در بین دیسک و صفحه های والئو از نظر کیفی در رتبه سوم قرار دارد. والئو ترک معمولا در بسته بندی های شرکت های سایپا یدک و ایساکو روانه ی بازار می شوند.
ما در این بخش به ارائه تفاوت های اصلی دیسک و صفحه والئو آبی و سبز پرداختیم، اما باید بدانید که میان دیسک و صفحه والئو آبی و سبز تفاوت های بیشتری وجود دارد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات دقیق تر در این باره دارید، سایت یدک یار در بخش مجله خود به بررسی دقیق تقاوت دیسک و صفحه والئو آبی و سبز پرداخته است. پیشنهاد میکنیم این مقاله را از دست ندهید.

تشخیص اصالت در دیسک و صفحه والئو

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، والئو سبز را در بازار لوازم یدکی معمولا قطعه اصلی میشناسند اما نکته بسیار مهمی که باید توجه داشته باشید اصل بودن والئو آبی است! یعنی والئو آبی محصولی تقلبی نیست و تنها تولید شده در خط تولید شرکت والئو در کشوری دیگر است. در زمان خرید باید دقت داشته باشید که قطعه خریداری شده، محصول با بسته بندی مطابقت داشته باشد. متاسفانه در بازار لوازم یدکی سودجویان زیادی حضور دارند که قطعه متفرقه را در بسته بندی های والئو در اختیار شما قرار می‌دهند. شما به راحتی میتوانید با بررسی چند نکته از اصالت دیسک و صفحه والئو خریداری شده اطمینان حاصل کنید اما با تمامی این تفاسیر باز هم بهترین راه خرید قطعه از فروشگاه معتبری است که ضمانت اصالت قطعاتش را در اختیارشما قرار میدهد.

از کجا دیسک و صفحه والئو اصل بخرم؟

قبل از این که بخواهید اقدام به خرید دیسک و صفحه والئو کنید و اصلا بحث اصالت در میان باشد، شما باید با توجه به قیمت و کیفیت ،‌انتخاب درستی از برند قطعه با در نظر گرفتن قیمت و کیفیت آن داشته باشید. به این منظور مجموعه های با تجربه در لوازم یدکی فروشگاههای اینترنتی ای مانند یدک یار خدمتی را با عنوان مشاوره رایگان در اختیار شما قرار میدهند تا شما بتوانید در صورت تمایل در باره انواع برند، کیفیت و سطح قیمتی قطعات از اطلاعات متخصصین یدک یار بهره مند شوید. تنها کافیست با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید.

پس از انتخاب برند دیسک و صفحه موردنظر خود، بحث داغ اصالت به میان می آید چرا که یکی از رایج ترین اتفاقات در فروش دیسک و صفحه والئو، این موضوع است که قطعه ای با کیفیت به مراتب پایین تر در بسته بندی والئو قرار گرفته و به شما با عنوان قطعه اصلی ارائه می گردد. از این رو برای رفع این مشکل نیز، فروشگاه آنلاین لوازم یدکی یدک یار خدمتی را با عنوان ضمانت اصالت کالا هم زمان با خرید شما در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما بتوانید تایید اصالت قطعه خریداری شده را از متخصص مورد اطمینان خود دریافت کنید. در صورتی که اصالت قطعه از سوی شما بهردلیل مورد تایید نبود امکان مرجوع کردن و یا تعویض قطعه برای شما فراهم شده. در صورت وجود هر گونه سوال با بخش پشتیبانی یدک یار تماس بگیرید تا اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند.

در انتها باید گفت تفاوت آشنایی با نشانه‌های  خرید دیسک و صفحه اصلی والئو آبی یا سبز یکی از اصلی‌ترین دقدقه های خریداران دیسک و صفحه این برند است. ما تلاش داشتیم تا در اینجا تفاوت های بین این دو را بصورت ملموس و ساده برای شما بیان کنیم تا بتوانید با اطلاعات آگاهی کامل اقدام به خرید خود نمایید و خدای نکرده هزینه خود را در این شرایط اقتصادی اتلاف نکنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.