فرش ماشینی خوب و ارزان از کجا بخریم؟

0

فرش ماشینی خوب و ارزان از کجا بخریم؟

در سال های ۱۳۵۰ اولین فرش های ماشینی تولید شده و رونق چشم گیری گرفتند . بازار فرش ماشینی روز به روز گسترده تر شده و محصولات روز به روز جذاب تر و ناب تر تولید شدند. از طرفی پیشرفت و گسترش بازار ، زمینه های کلاهبرداری ، تقلب ، خرید و فروش های نا مطلوب و … را هم فراهم آورد . فرش های ماشینی در کیفیت های مختلف و تحت عنوان برند های مختلف تولید شدند تا جایی که گستردگی بازار خریداران را مجبور نمود تا قبل از رفتن به بازار در مورد محصول مورد نیاز خود سرچ کرده و با داشتن اطلاعاتی در این زمینه وارد بازار شوند. نکات مهمی وجود دارد که هنگام خرید باید در نظر گرفته شوند . نکاتی که هم در ظاهر و هم در باطن محصول انتخابی تاثیر گذار هستند .

فرش ماشینی کاشان

فرش کاشان مجموعه ای از چندین کارخانه تولید فرش ماشینی کاشان هستند و فقط به یک کارخانه یا شرکت تولید فرش اختصاص ندارد‌. تعداد کارخانه های تولید فرش ماشینی در کاشان به بیش از ۷۰۰ کارخانه میرسد.

هیچ پاسخ قطعی ای برای این سوال که بهترین فرش ماشینی کاشان کدام است وجود ندارد اما به یکسری عواملی بستگی دارد مانند شانه و تراکم فرش، الیاف استفاده شده برای بافت فرش، برند تولید کننده آن فرش و غیره.

کارخانه های تولید فرش ماشینی تمام تلاش خود را میکنند تا بهترین فرش ماشینی کاشان را تولید کنند.

بهترین فرش های ماشینی کاشان همه ی عوامل تاثیرگذار در بالا بودن کیفیت فرش را دارند از جمله :

فرش ها دارای الیاف مرغوب و درجه یک هستند

دارای شانه و تراکم دقیق و اصلی فرش

فرش با کیفیت بالا با بروزترین دستگاه های موجود در دنیا بافته میشوند

فرش ها با ضمانت و استاندارد ملی تولید میشوند.

فرش ها در قالب بهترین طرح و نقش ارائه میشوند.

رنگ فرش ها بسیار جذاب و گیرا هستند و از مواد با کیفیت تهیه شده اند.

توجه کردن به این نکات ذکر شده باعث میشود که بهترین فرش ماشینی را انتخاب کنیم و در پایان از خرید خود راضی باشیم.

فرشی که نکات بالا را نیز رعایت کرده باشد میتوان گفت که بهترین فرش ماشینی کاشان است.

بعد از خریداری فرش ماشینی درجه یک متوجه تفاوت هایی که این فرش با بقیه فرش های معمولی دارد میشویم که به دلیل یکسری ویژگی هایی است که این نوع فرش در بردارد.

بررسی الیاف فرش های ماشینی  

برای تولید فرش های ماشینی میتوان الیاف متفاوتی بکار برد حتی از ترکیب چند الیاف در کنار هم نیز میتوان استفاده کرد که در ادامه چند مورد از آنها را بیان میکنیم :

فرش های ماشینی اکریلیک : تمام الیاف این فرش ها از اکریلیک تهیه شده که جز بهترین الیاف مورد استفاده برای فرش ماشینی است.

فرش های ماشینی درصد دار : این فرش ها از ترکیب الیاف کریلیک و پلی استر می باشد.

فرش های ماشینی ابریشم گونه: این فرش ها از ترکیب  الیاف ابریشم مصنوعی و پلی استر است.

فرش های ماشینی بی سی اف : معمولا در تهیه  فرش های ماشینی فانتزی مانند گبه و شنل و … از الیاف بی سی اف استفاده می شود.

به دلیل ویژگی های بارز الیاف اکریلیک از جمله بازگشت پذیری مناسب، عدم حساسیت و رنگ پریدگی و عایق حرارتی مناسب، فرش با الیاف اکریلیک بالاترین کیفیت را نسبت به سایر الیاف دارد.

 رتبه بندی بهترین فرش ماشینی کاشان

در این قسمت می خواهیم به ترتیب بهترین فرش های ماشینی را برای شما معرفی کنیم:

فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه گل برجسته

فرش ۱۵۰۰ شانه معمولی

فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته

فرش ۱۲۰۰ شانه معمولی

فرش ۱۰۰۰ شانه گل برجسته

فرش ۱۰۰۰ شانه معمولی

فرش ۷۰۰ شانه

این رتبه بندی گفته شده صرفا بر اساس قیمت است و ربطی به میزان کیفیت فرش های ماشینی ندارد ممکن است یک فرش با تعداد شانه و تراکم کمتر کیفیت بالاتری نسبت به فرش با شانه و تراکم بیشتر داشته باشد زیرا عوامل مختلفی بر روی کیفیت تاثیر دارد و با توجه به آن میتوان در نهایت کیفیت یک فرش را تعیین کرد.

از نظر عموم مردم مناسب ترین فرش از نظر قیمت، شانه و تراکم،  فرش ۷۰۰ شانه است زیرا دارای قیمت و کیفیت مناسبی است.

اهمیت طرح و رنگ در خرید فرش ماشینی
توصیه میکنیم قبل از خرید وسایلخانه ابتدا فرش خود را خریداری کنید چون ست کردن سایر وسایل با فرش ماشینی به مراتب راحت تر از ست کردن فرش ماشینی با سایر وسایل دکوراسیون است . حال اگر به هر دلیل خرید فرش به آخر موکول شد در انتخاب طرح و رنگ دقت نمایید . نکاتی مانند آنچه در زیر اشاره شده است می تواند در خرید بهتر به شما کمک کند .
۱- اگر فضای خانه شما آفتاب گیر نیست و یا از نور کافی برخوردار نمی باشد ، فرش نمایید  با رنگ زمینه روشن و طرح و نگاره های شاد انتخاب نمایید  . اگر اتاق شما به حدی بزرگ است که نمیتوانید با وسایل دکوری ان را پر کنید بهتر است از فرش های تیره و پر نگاره و شلوغ کمک بگیرید همین که کف فضا پررنگ و شلوغ باشد ، تمامی فضا گرم شده و خلوت بودن آن ها به چشم نخواهد آمد

 

اهمیت برند در خرید فرش ماشینی
هنگام خرید فرش ماشینی ، خرید از محصولات کاشان و فرش های درجه یک و ناب برند های کاشانی یکی از گزینه های خرید خریداران را به خود اختصاص می دهد . فرش های کاشان بهترین محصولات و کف پوش ها در سراسر جهان هستند . فرش هایی که به علت سابقه ، رقابت و توان بالای تولید کنندگان بسیار ناب و زیبا هستند . اما فرش های کاشان شامل صدها برند می باشد که کیفیت در تمامی آن ها در حد اعلایی به چشم می خورد . از همین رو انتخاب یک فرش از یک برند آن همه از بین برند هایی که همگی درجه هستند ، کار آسانی نیست . در هنگام خرید به فروشگاه اینترنتی برند های مد نظر رفته و به مقایسه ای دقیق بین کیفیت ، زیبایی و قیممت محصولات بپردازید . از مشتریان برند ها پرس و جو نموده و در نهایت با اطلاعات کسب شده نسبت به انتخاب برند در خرید فرش ماشینی اقدام نمایید . انتخاب برند برتر می تواند بر اساس تعداد مشتریان و سهم فروشنده در بازار هم رقم بخورد هرچه تعداد مشتریان بیشتر باشد، گواهی بر بهتر بودن برند و ناب تر بودن محصول خواهد بود .

برای خرید فرش اینجا کلیک کنید و طرح مورد نظر خود را از سایت امیران انتخاب نمایید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.