جدول راهنمای فیوزهای ال ۹۰ و نحوه تعویض آن!

0

تجهیزات الکترونیکی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های خودرو به شمار می‌روند که اگر برای آن‌ها مشکلی به وجود بیاید تعمیرشان هزینه زیادی دارد به همین دلیل شرکت‌های سازنده خودرو راهکاری برای کاهش این خطر پیدا کرده‌اند که به آن فیوز خودرو می‌گویند.

جعبه فیوز نیز محفظه‌ای است که همه این فیوزها در آن نصب شده‌اند تا نظم و ترتیب بهتری داشته باشند همچنین اگر بخواهید سیستم خودرو خود را عیب‌یابی کنید کار شما را راحت‌تر می‌سازد اگر شما هم جزو افرادی هستید که به این مسئله اهمیت زیادی می‌دهید و از شلوغی بدتان می‌آید پیشنهاد می‌کنیم جعبه فیوز متناسب با خودرویتان تهیه کنید. ما در این مقاله سعی داریم راهنمای خرید جعبه فیوز ال ۹۰ را به شما ارائه دهیم اما قبل از آن باید بدانید که فیوز و جعبه فیوز چیست؟ پس با این مقاله از توربومگ همراه باشید.

فیوز و جعبه فیوز چیست؟

فیوز یکی از قطعات سیستم برق‌رسانی خودرو به شمار می‌رود که وظیفه دارد برق ورودی را به قسمت‌های مختلف ماشین وصل کند و تنظیم نماید. فیوز در صورت هرگونه نوسانات برق، اتصال جریان برق را قطع می‌کند و مانع از آسیب دیدن قطعات خودرو می‌شود بنابراین اگر یکی از سیستم‌های برقی خودروی شما کار نمی‌کند و دچار مشکل شده است ابتدا جعبه فیوز ماشین را بررسی کنید و مطمئن شوید که فیوزهای مربوط به آن سالم است.

تعداد فیوزهای هر خودرو بسته به ساختار آن با هم متفاوت است مثلا خودروهای سبک حداقل ۱۰ فیوز و حداکثر ۳۰ فیوز دارند اما ماشین‌های سنگین ممکن است تا ۱۰۰ فیوز هم داشته باشند.

راهنمای جعبه فیوز ال ۹۰

خودرو ال ۹۰ که با نام تندر نیز شناخته می‌شود از جمله خودروهای شرکت رنو است و در میان دیگر خودروها از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است. خودروی ال ۹۰ دو جعبه فیوز دارد که یکی زیر کاپوت و کنار موتور قرار گرفته ‎است و جعبه فیوز دوم در داخل اتاق و در سمت چپ غربیلک فرمان قرار دارد.

راهنمای جعبه فیوز ال ۹۰ به صورت تصویری تهیه شده است و هر فیوز به وسیله شکل مربوط به خود قابل شناسایی است. شماره فیوزهای رنو ال ۹۰ همانند دیگر خودروها مثل سمند و… نوشته نشده است. شما می توانید با استفاده از این تصاویر چگونگی جای گیری فیوزهای خودرو ال ۹۰ را مشاهده کنید و مشکلات آن را رفع کنید.

هنگامی که درب جعبه فیوز را باز کنید در پشت درب علاوه بر اینکه نقشه فیوزهای موجود در خودرو ال ۹۰ را مشاهده می‌کنید یک سری فیوز یدکی خواهید دیدکه اگر مشکلی برای فیوزهای اصلی پیش بیاید بتوان آن‌ها را جایگزین و استفاده کرد.

جعبه فیوز داخل موتور ال 90 راهنمای جعبه فیوز تندر 90 راهنمای جعبه فیوز ساندرو راهنمای جعبه فیوز مگان رنگ فیوز پمپ بنزین فیوز پمپ بنزین ال 90 فیوز چراغ جلو ال 90 آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش باتری سازی تعمیرات تخصصی ال 90
جدول راهنمای فیوزهای ال ۹۰
شماره فیوز آمپر توضیح
F1 ۲۰ آمپر برف پاک‌کن جلو
F2 ۵ آمپر نشانگر سیستم انژکتور
F3 ۱۰ آمپر چراغ ترمز
F4 ۱۰ آمپر سیستم ضد سرقت
F5 ۵ آمپر جعبه دنده اتوماتیک
F6 استفاده نشده
F7 یدک کشی (کاروان، …)
F8 استفاده نشده
F9 ۱۰ آمپر چراغ نور پایین چپ
F10 ۱۱ آمپر چراغ نور پایین راست
F11 ۱۲ آمپر چراغ نور بالا چپ
F12 ۱۳ آمپر چراغ نور بالا راست
F13 ۳۰ آمپر شیشه بالابرهای برقی عقب
F14 ۳۱ آمپر شیشه بالابرهای برقی جلو
F15 ۱۰ آمپر سیستم ترمز ABS
F16 ۱۵ آمپر سوئیچ گرم کننده صندلی راننده
F17 ۱۶ آمپر بوق
F18 ۱۰ آمپر چراغ کوچک چپ
F19 ۱۱ آمپر چراغ کوچک راست
F20 ۷٫۵ آمپر چراغ‌های مه شکن عقب
F21 ۵ آمپر یخ‌زدایی آینه‌های جانبی
F22 استفاده نشده
F23 ۱۵ آمپر تجهیزات هشداردهنده
F24 ۵ آمپر فرمان هیدرولیک
F25 ۶ آمپر سوخت گاز
F26 ۵ آمپر کیسه هوا
F27 ۲۰ آمپر چراغ دنده‌عقب و شیشه‌شوی عقب
F28 ۱۵ آمپر چراغ‌های داخل محفظه سرنشین
F29 ۱۵ آمپر واحد کنترل محفظه سرنشین
F30 ۲۰ آمپر قفل مرکزی (درب‌ها، صندوق‌عقب، …)
F31 ۱۵ آمپر چراغ‌های مه شکن جلو
F32 ۳۰ آمپر یخ‌زدایی شیشه عقب
F33 استفاده نشده
F34 استفاده نشده
F35 استفاده نشده
F36 ۳۰ آمپر بخاری
F37 ۵ آمپر آینه برقی
F38 ۱۵ آمپر سیستم صوتی
F39 ۱۰ آمپر تهویه مطبوع (کولر)

راهنمای خرید جعبه فیوز ال ۹۰

همان‌طور که گفتیم در خودرو ال ۹۰ هم مانند دیگر خودروها فیوزهای زیادی وجود دارد که این فیوزها در جعبه‌ای به اسم جعبه فیوز قرارگرفته‌اند. جعبه فیوز از متعلقات سیستم برق است که برای محافظت از فیوزها استفاده می‌شود و نمی‌گذارد که آب و یا گردوخاک به آنجا نفوذ پیدا کند استفاده از جعبه فیوز نظم بیشتری به سیم‌کشی در خودرو ال ۹۰ می‌دهد و باعث می‌شود تا عیب‌یابی سیستم‌های الکتریکی در آن بسیار ساده و آسان باشد.

فیوزهای ال ۹۰ با رنگ‌ها و ظرفیت‌های مختلف ساخته و در داخل جعبه فیوز قرار داده می‌شوند. بر روی هر یک از این فیوزها عددی نوشته شده است که نشان‌دهنده ظرفیت آن است. جعبه فیوز ال ۹۰ از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید شده است که باعث می‌شود در مقابل هرگونه ضربه و تغییرات دما نیز مقاوم باشد.

اگر شما هم دنبال خرید جعبه فیوز برای خودرو ال ۹۰ خود هستید باید بدانید که جعبه فیوز ال ۹۰ بسته به کیفیت، قیمت‌های متنوعی دارد و شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای تقریبا ۱۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان آن را برای خودرو خود تهیه کنید.

در ادامه مطلب ویژگی‌های جعبه فیوز ال ۹۰ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

جعبه فیوز ال ۹۰ چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1. محافظت از فیوزها
  2. انعطاف‌پذیری بالا
  3. دارای درب
  4. وزن مناسب حداقل ۷۰۰ گرم
  5. ابعاد متناسب
  6. کیفیت بی‌نظیر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.