چه زمانی باتری ماشین را تعویض کنیم؟

0

اول اینکه مطمئن شوید باتری خودرو خراب شده و نیاز به تعویض دارد. باتری خودرو یکی از وسایلی است که قیمت نسبتاً بالایی دارد، به همین دلیل توصیه می‌شود تنها وقتی به فکر تعویض آن باشید که مطمئن شوید به طور کامل ازکارافتاده است و قابلیت شارژ مجدد ندارد. عمر مفید باتری ماشین ۲ الی ۳ سال است و پس از آن باید به فکر خرید یک باتری جدید باشید. در صورتی که این مدت سپری نشده میتوانید وضعیت سلامت باتری را تست کنید.

خالی شدن باتری خودرو خرید باتری خودرو زمان تعویض باتری خودرو عمر باتری خودرو چقدر است قیمت باتری خودرو علت خرابی باتری خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آدرس باطری سازی تهران فروشگاه باتری در تهران تاریخ باطری صبا نحوه خواندن تاریخ باطری ماشین نحوه خواندن تاریخ باطری پراید

برای این کار، در قدم اول می‌توانید از ابزارهای مخصوص باتری استفاده کنید و باتری را تست کنید. ولتاژ باتری و حتی دینام ماشین را کنترل کنید و مطمئن شوید باتری باید تعویض شود.

برای اندازه‌گیری ولتاژ باتری ماشین، ابتدا سوئیچ را کامل بسته و چراغ‌های ماشین را خاموش کنید. سپس کابل قرمزرنگ ولت متر را به قطب مثبت باتری با علامت + وصل کنید. حالا کابل سیاه‌رنگ ولت متر را به قطب منفی باتری با علامت – متصل نمایید. در یک دمای طبیعی، مثلاً ۲۶ درجه سانتی‌گراد، ولتاژهای باتری نمایانگر وضعیت شارژ آن هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.