آیا می توانید ماشین را در زیر باران روشن کنید؟

0

هرکسی در دوره ای از زندگی خود با باتری مرده ماشین سر و کار دارد، اما شرایطی وجود دارد که روشن کردن ماشین را نامطلوب می کند.

یکی از این مسائل روشن کردن خودرو در هنگام بدی هوا است. آیا می توانید در باران ماشین را روشن کنید؟

در این راهنما، درباره اینکه آیا باید ماشین را زیر باران روشن کنید یا نه بحث می کنیم. من همچنین شرح می دهم که چگونه وسیله نقلیه را با خیال راحت روشن کنیم.

 چگونه باتری به باتری کنیم  آموزش باتری به باتری کردن خودرو  مضرات باتری به باتری کردن  نحوه باتری به باتری کردن پراید  معایب باتری به باتری کردن  قطب مثبت و منفی باطری ماشین  کابل باتری چیست  نحوه وصل کردن قطب های دو باتری  رنگ قطب مثبت باتری ماشین  رنگ قطب منفی باتری  آموزش برق خودرو  آموزش روشن کردن خودرو

آیا می توانید ماشین را در باران روشن کنید؟

آره. می‌توانید در باران با پرش ماشین را روشن کنید، و اگر اقدامات احتیاطی را انجام دهید بی‌خطر است. آب رسانای الکتریسیته است، بنابراین ممکن است به نظر ناامن باشد. با این حال، یک خودرو با برق 12 ولت DC با آمپر 48 تا 50 Ah کار می کند. این محدوده‌های امن برای کار کردن هستند، حتی زمانی که زیر باران هستید.

انسان می تواند تا 10000 اهم مقاومت کنند. با یک باتری 12 ولتی، شما با 0.012 آمپر سر و کار دارید، بنابراین تا زمانی که همه کارها را به درستی انجام دهید، تأثیری بر بدن شما نخواهد داشت.

با این حال، باید از برخورد باران به پایانه های باز سیم جامپر جلوگیری کنید و هنگام اتصال همه چیز باید احتیاط کنید.

خطرات استارت زدن ماشین دشارژ

ماشینی که باتری خالی کرده است ، ممکن است قطعاتی معیوب باشد. با باتری معیوب، همیشه احتمال آسیب رساندن به سیستم الکتریکی خودرو یا آتش‌سوزی وجود دارد. باتری ها حاوی اسید سولفوریک هستند که بسیار قابل اشتعال است. کابل های جامپر در صورت استفاده اشتباه می توانند جرقه ایجاد کنند که در صورت عدم دقت منجر به انفجار یا آتش سوزی احتمالی می شود.

اگر به بخش‌هایی از خودرو آسیب می‌رسانید، ممکن است به دنبال قبوض گران قیمت تعمیر باشید. به همین دلیل است که اگر مطمئن نیستید چه کار می کنید بهتر است با امداد جاده ای تماس بگیرید یا از یک متخصص کمک بگیرید.

نکات پیشگیری قبل از شروع باتری به باتری خودرو در زیر باران

هنگامی که در زیر باران وسیله نقلیه ای را روشن می کنید، می توانید با رعایت چند نکته ساده از ایمنی اطمینان حاصل کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

  1. از پایانه های باتری در برابر باران محافظت کنید.
  2. وسایل نقلیه سازگار را به یکدیگر متصل کنید.
  3. اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات محکم هستند.
  4. ابتدا گیره قرمز (مثبت) و سپس سیاه (منفی) را وصل کنید.
  5. اجازه ندهید کابل ها به یکدیگر برخورد کنند.
  6. تمام مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید.

چگونه یک ماشین را در باران باتری به باتری کنیم؟

 

آموزش نکات فنی خودرو دلایل خالی شدن باتری آموزش مکانیک و برق خودرو خطرات هول دادن خودرو آموزش باتری به باتری کردن خودرو دانستنی های فنی خودرو شرایط نگهداری از باطری

1. چراغ هارو را خاموش کنید

مهمتر از همه، شما می خواهید مطمئن شوید که همه چیز الکترونیکی خاموش است. وقتی باتری دشارژ می‌شود، نمی‌خواهید چیزی انرژی غیرضروری را به شما منتقل کند.

اگر برق کافی برای وسیله نقلیه شما وجود دارد، می توانید آن را روی محل قرارگیری لوازم جانبی روشن کرده و همه چیز را خاموش کنید. این شامل رادیو، چراغ های جلو و سیستم های ناوبری شما می شود.

2. سایر خودروها را نزدیک پارک کنید

اگر از وسیله نقلیه دیگری استفاده می کنید، می خواهید آن را تا حد امکان به خودروی بدون باتری نزدیک کنید. کابل های جامپر باید بین دو باتری بدون فشار قرار گیرند.

با این حال، بین وسایل نقلیه نیز باید فاصله وجود داشته باشد. شما نمی خواهید آنها یکدیگر را لمس کنند. بدیهی است که اگر از کابل باتری برای استارت استفاده می کنید، این مرحله برای شما بی ربط خواهد بود.

3. کاور هود

مهم است که تا حد امکان باران را از ناحیه باتری دور نگه دارید. در حالی که باید ایمن باشید، نمی خواهید هیچ تهدید غیرضروری اضافه کنید.

اگر مواد ضد آب مانند پانچو یا دراپ دارید، می توانید آن را روی دو هود قرار دهید. این نه تنها از لوازم الکترونیکی خودرو محافظت می کند، بلکه شما را از کار کردن در زیر باران کمک می کند..

4. کابل های باتری به باتری را وصل کنید

با خاموش شدن هر دو موتور خودرو و برداشتن کلیدها، می توانید کابل های جامپر را به هم وصل کنید. ابتدا کابل جامپر قرمز (مثبت) را به پایانه قرمز باتری مرده وصل کنید. برای دسترسی به آن ممکن است لازم باشد یک پوشش کوچک را بردارید. ابتدا طرف دیگر را به ترمینال قرمز باتری خوب وصل کنید.

شما همین روش را با کابل سیاه (منفی) انجام خواهید داد. با اتصال جامپر مشکی متصل به باتری خوب خودرو شروع کنید . حالا طرف دیگر را به قطب منفی باتری مرده وصل کنید. همچنین می توانید آن را روی یک سطح فلزی روی ماشین قرار دهید تا اتصال زمین ایجاد شود. هرگز دو کانکتور را با هم لمس نکنید.

5. ماشین ها را راه اندازی کنید

اول ماشینی که باتری سالم دارد را روشن کنید. می‌خواهید قبل از انجام هر کار دیگری اجازه دهید این وسیله نقلیه چند دقیقه کار کند. این مرحله اجازه می دهد تا برق به باتری مرده ماشین جریان یابد.

زمانی که صبر کردید، نوبت به استارت زدن موتور ماشین مرده می رسد. اگر فوراً روشن نشد، یک بار دیگر همه اتصالات خود را بررسی کنید. برای اتصال بهتر ممکن است لازم باشد چیزی را سفت کنید یا سطح پایانه ها را تمیز کنید.

اگر نمی توانید خودرو را روشن کنید، ممکن است لازم باشد با امداد جاده ای تماس بگیرید. ممکن است زمان آن رسیده باشد که وسیله نقلیه را برای بازرسی عمیق تر به مغازه ای ببرید، به خصوص اگر در مکان نامناسبی گیر افتاده اید.

6. کابل ها را جدا کنید

هنگامی که ماشین با باتری خاموش روشن می شود، شما آماده هستید تا کابل های جامپر را بردارید. با این حال، شما نمی خواهید ماشین را خاموش کنید. در عوض، اجازه دهید 15 یا 20 دقیقه کار کند و به باتری اجازه دهید تا شارژ کامل مورد نیاز خود را دریافت کند.

وقتی کابل‌های جامپر را جدا می‌کنید، می‌خواهید به ترتیب مخالف نحوه اتصال آنها کار کنید. با حرکت به عقب در طی مراحل، حداکثر ایمنی را تضمین می کنید. به یاد داشته باشید، مهم است که آن گیره ها با یکدیگر تماس نداشته باشند، بنابراین هنگام برداشتن آنها مراقب آنها باشید.

در حالی که ماشین روشن است، شما آماده هستید تا به جاده بروید. امیدواریم که باتری ماشین خالی شده صرفاً به دلیل روشن ماندن چراغ‌های شما بوده است، نه به دلیل خاموش بودن دینام یا چیز جدی‌تر. اگر همچنان مشکل دارید، می خواهید سیستم را بررسی کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.