گرفتن لقی طولی میل لنگ موتور پراید ،موتور xu7 پژو ۴۰۵ و سمند و پارس

0

نحوه گرفتن لقی طولی میل لنگ موتور پراید ،موتور xu7 پژو ۴۰۵ و سمند و پارس

تعمیر میل لنگ علائم خرابی میل لنگ آموزش تعمیر موتور خودرو آموزش تعمیر موتور پراید آموزش تعویض میل سوپاپ پراید آموزش تعویض میل لنگ میل لنگ چیست بوش پیستون چیست دلایل کاهش کمپرس پیستون علایم شکستن رینگ پیستون آموزش مکانیک خودرو آموزش تعویض یاتاقان

 آموزش تعمیر خودرو  آموزش تعویض میل لنگ  آموزش عیب یابی خودرو  آموزش مکانیک خودرو  تعمیر میل لنگ  دلایل بریدن میل لنگ  دلایل خرابی میل لنگ  صدای لقی میل لنگ چیست  علت تاب برداشتن میل لنگ  قیمت میل لنگ پرایدآموزش تعمیر خودرو آموزش تعمیر موتور پراید آموزش تعویض میل لنگ آموزش مکانیک خودرو اموزش بستن یاتاقان بغل یاتاقان پراید بغل یاتاقان پژو بغل یاتاقان چیست تفاوت یاتاقان ثابت و متحرک دلایل یاتاقان زدن خودرو صدای یاتاقان پراید صدای یاتاقان ثابت و متحرک علائم خرابی میل لنگ محل نصب بغل یاتاقانی پراید

بغل یاتاقانی میل لنگ

 

کنترل لقی طولی میل لنگ

برای بستن میل لنگ، لقی طولی آن را کنترل می نمایند. می دانید که در صورت داشتن لقی بیش از حد، میل لنگ با لرزش و سر و صدا کار خواهد کرد. برای کنترل مقدار آن چند روش وجود دارد :

اندازه گیری یاتاقان : در این روش دهانه ی میل لنگ را در محوری که بغل یاتاقانی قرار می گیرد توسط میکرو متر داخلی یا اندازه گیر تلسکوپی مشخص می کنند.

 محل نصب بغل یاتاقانی پراید صدای یاتاقان ثابت و متحرک علائم خرابی میل لنگ دلایل یاتاقان زدن خودرو اموزش بستن یاتاقان صدای یاتاقان پراید تفاوت یاتاقان ثابت و متحرک آموزش تعمیر موتور پراید آموزش تعمیر خودرو آموزش تعویض میل لنگ آموزش مکانیک خودرو بغل یاتاقان چیست بغل یاتاقان پراید بغل یاتاقان پژو

با اندازه گیری پهنای کپه، در حالی که بغل یاتاقانی روی آن نصب شده و به دست آوردن اختلاف این دو عدد، مقدار لقی طولی میل لنگ محاسبه می شود.

 محل نصب بغل یاتاقانی پراید صدای یاتاقان ثابت و متحرک علائم خرابی میل لنگ دلایل یاتاقان زدن خودرو اموزش بستن یاتاقان صدای یاتاقان پراید تفاوت یاتاقان ثابت و متحرک آموزش تعمیر موتور پراید آموزش تعمیر خودرو آموزش تعویض میل لنگ آموزش مکانیک خودرو

استفاده از فیلر: میل لنگ را همراه بغل یاتاقانی می بندند و سپس توسط اهرم آن را به یک طرف فشار می دهند. حال توسط فیلر فضای بین میل لنگ و بغل یاتاقانی اندازه گیری می شود که نشان دهنده ی لقی طولی میل لنگ است.

 محل نصب بغل یاتاقانی پراید صدای یاتاقان ثابت و متحرک علائم خرابی میل لنگ دلایل یاتاقان زدن خودرو اموزش بستن یاتاقان صدای یاتاقان پراید تفاوت یاتاقان ثابت و متحرک آموزش تعمیر موتور پراید آموزش تعمیر خودرو آموزش تعویض میل لنگ آموزش مکانیک خودرو

ساعت اندازه گیر: با این روش دقیق ترین اندازه ی لقی طولی میل لنگ به دست می آید. میل لنگ را همراه بغل یاتاقانی روی موتور سوار می کنند و کپه های آن را می بندند. ساعت اندازه گیر روی بلوکه نصب می گردد. شاخص ساعت را روی میل لنگ صفر می کنند و توسط اهرمی میل لنگ را به چپ یا راست هدایت می کنند.

آشنایی با لقی مجاز شعاعی و طولی میل لنگ و کاربرد بغل یاتاقانی

در این حالت انحراف عقربه ساعت میزان لقی طولی میل لنگ است. در صورتی که لقی بیش از اندازه باشد، از بغل یاتاقانی جدید و یا اور سایز استفاده می شود. سپس لقی طولی را مجدداً کنترل می نمایند. مقدار لقی طولی مجاز، بسته به نوع موتور، معمولاً بین ۰/۰۸ تا ۰/۳ میلی متر است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.