معرفی نسل جدید لکسوس RX مدل 2023+ عکس

0

لکسوس، خودروساز لوکس ژاپنی از نسل جدید مدل RX رونمایی کرد. مدل جدید این شاسی‌بلند که پرفروش‌ترین ماشین لکسوس است، علاوه بر موتور بنزینی و هیبرید برای اولین بار با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد.

لکسوس آر ایکس

RX جدید فرم مدل قبلی را حفظ کرده، اما طراحان با کشید‌ه‌تر کردن کاپوت و کاهش ارتفاع، ظاهر ماشین را اسپرت‌تر کرده‌اند. جلوپنجره و چراغ‌ها هم به سبک مدل‌های جدید کارخانه تغییر کرده است.

اتاق کاملا جدید است. مهم‌ترین تغییر، نمایشگر ۱۴ اینچی روی داشبورد و سیستم جدیدی است که راننده با آن بخش‌های مختلف را کنترل می‌کند. این سیستم در مدل کنونی RX با انتقادهای زیادی روبرو بود.

نسل جدید لکسوس RX

سیستم جدید می‌تواند فرمان‌های صوتی راننده را اجرا کند، به طور دائم به اینترنت وصل است و وضعیت ترافیک را به راننده اطلاع می‌دهد. یک برنامه هم برای تلفن‌های همراه طراحی شده که علاوه بر نمایش اطلاعات ماشین با آن می‌توان کارهایی مثل قفل کردن در یا شارژ کردن باتری را از راه دور انجام داد.

قوی‌ترین مدل RX، موتور هیبرید چهار سیلندری دارد که ۳۷۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ ماشین زیر شش ثانیه است. لکسوس یک مدل هیبرید ضعیف‌تر هم دارد، اما تمرکز کارخانه مخصوصا در بازار اروپا بر فروش مدل هیبرید-الکتریکی است که می‌تواند با نیروی باتری تا ۶۵ کیلومتر حرکت کند.

لکسوس در اروپا به اندازه آمریکا محبوب نیست. مدل کنونی RX که با شاسی‌بلندهای لوکس آلمانی رقابت می‌کند، در رده‌بندی فروش اروپا رتبه سیزدهم را دارد. فروش این مدل در سال گذشته کمی بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه بود. بنز با بیش از ۵۰ هزار دستگاه از مدل GLE پرفروش‌ترین ماشین در این بخش بازار است./ایرانجیب

نسل جدید لکسوس RX

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.