نحوه تست سالم بودن یونیت فن خودرو
نکاتی برای تست سالم بودن یونیت فن:
۱.جدا کردن سوکت سنسور قهوه ای و روشن شدن فن ها با دور تند.
۲. جدا کردن کانکتور یونیت فن و اتصال منفی به پایه شماره ۱ کانکتور
روشن شدن فن ها در دور کند.
۳. اتصال منفی همزمان پایه ۱ و ۱۰ و باز بودن سوییچ باعث روشن شدن فن ها در دور تند.
۴. اتصال منفی به پایه ۶ باعث روشن شدن چراغ stop
۵.اتصال منفی به پایه ۱۱ در زمان روشن بودن کولر و قطع کولر می شود.
کارستان
بیکاری مگه میری تعمیر گاه ی یونیت فن سالم ازش میگیری میندازی رو ماشین اگر کار کرد که میری یدونه نو میگیری میندازی جاش اگرم کار نکرد میری باطری سازی سیمکشی رو تعمیر کنه به همین راحتی ! :/
سلام. من سمند مدل ۸۲ دارم دور کند فن کار نمیکنه و وقتی اتصال منفی به پایه ۱ می زنم کار میکنه یونیت هم عوض کردم فایده نداره انگار برق منفی رو به پایه یک نمی رسونه ولی فن دور تند به موقع کار میکنه البته یک کدوم از اون ها اون هم سمت شاگرد
باسلام به اساتید گرامی زانتیا دارم کولر روشن بود البته درجا،یهویی کمپرسور قطع شد،فیوزهارو چک کردم سالم هستن رله ها هم بایه سالم جابجا کردم سالمه،سوکت سر کمپرسور برق نداره این هم بگم کلید برق داره و روشن که میکنم دور موتور یه کوچولو بالا میره ولی سوکت کمپرسور برق مثبت نداره میشه راهنمایی کنید ممنون
سلام هرچی میگردیم محل قرار گرفتن یونیت فن زانتیا 2000 کجاس مدل 88 هرچی میگردم حتی باطری و زیر باطری و باز کردیم چیزی نیست میشه راهنمایی کنید یا عکس بگیرین بفرستین ممنون میشم 09354669595
فکر کنم پشت چراغ جلو سمت راننده باشه
احتمالا حذفش کردن و مقاومت براش گذاشتن
سلام ماشین من وقتی کولر روشن هست دورتند فن روشن نمیشه درجا خوبه ولی در جاده امپر میاد بالا
سلام فیوز و رله های فن چک کنید
سلام گاز کولرکم است
از منم اینطوری بود اتصال منفی رو تقویت کن
علت اصلی اتصالی هست که سیم سوکت فشنگی قهوی داره و با عوض کردنش رفع میشه
ماشین من موقعی که فن ها شروع به کار میکنن چراغStop روشنو خاموش میشه ایراد از چیه؟ ماشینمم زانتیا هستش
سلام دوست عزیز سیم سوکت که به فشنگی قهوی ای وصل رو عوضش کنید مشکل حل میشه
خوب مردم رو مسخره کردین!!!جدا کردن کانکتور کنترل یونیت و دادن برق چه منفی ،چه مثبت به پایه شماره فلان کانکتور و روشن یا خاموش شدن فن یا هر کوفت دیگه ای چه ربطی به سالم یا ناسالم بودن کنترل یونیت داره شما که کنترل یونیت رو از کانکتورش جدا کردین?!!!
مهندس وقتی ماشین فناش عمل نکنه با انجام این کارا میشه فهمید یونیت فن ایراد دارره یا جاهای دیگه از سیمکشی
خب عزیزم اگه همه این تست ها درست باشه بعد از اتصال کانکتور باید فن ها درست کار کنن در غیر اینصورت مشکل از کانکتور یا یونیت هستش
دقیقا . همه سایتها یه جور مطلب نوشتن و معلومه فقط کپی میکنن .حاجی این توصیه ها هیچ کاربردی برای عیب یابی یونیت فن نداره و فقط شماره رو از نبود مشکل در رله و سیم بندی مطمئن میکنه . یه راه نسبتا پر دردسر و با استفاده از اهم متر برای تست یونیت هست.