جشن صد سال فعالیت لینکلن تحت مالکیت فورد

0

در ۴ فوریهٔ سال ۱۹۲۲، هنری فورد به توصیهٔ همسرش «کلارا» و پسرش «ادسل» قراردادی را برای خرید لینکلن امضا کرد و حالا یک قرن بعد، این برند لوکس آمریکایی در آستانهٔ یک تغییر بزرگ دیگر قرار دارد. لینکلن در سال ۱۹۱۷ توسط «هنری لیلاند» و پسرش «ویلفرد» تأسیس شد. هنری یکی از بنیان‌گذاران کادیلاک بود اما به خاطر اختلافاتی که با دیگر مدیران این شرکت پیدا کرد، در زمان جنگ جهانی اول کادیلاک را ترک و لینکلن را برای تولید موتورهای V12 لیبرتی هواپیما تأسیس کرد. وی نام شرکت جدید خود را به افتخار اولین رئیس‌جمهور آمریکا یعنی «آبراهام لینکلن» که در سال ۱۸۶۴ به او رأی داده بود، لینکلن گذاشت.

 اتومبیل های لوکس  اولین خودروی الکتریکی جهان  مجله اتومبیل  بیوگرافی هنری فورد  مجله ماشین  دنیای خودرو

پس از جنگ جهانی اول، لینکلن به ساخت خودرو روی آورد اما در ادامه با چالش‌هایی مواجه شد و در سال ۱۹۲۲ در آستانهٔ ورشکستگی قرار گرفت. در همین زمان فورد وارد عمل شد و این شرکت را با قیمت ۸ میلیون دلار معادل ۱۳۳ میلیون دلار امروز خریداری کرد. مدت کوتاهی پس از تصاحب لینکلن، هنری فورد ادارهٔ شرکت را به پسرش ادسل سپرد. او که تا زمان مرگش در سال ۱۹۴۳ لینکلن را اداره می‌کرد، جاه‌طلبی‌های زیادی داشت.

جایگاه امروزی لینکلن به‌عنوان برند لوکس فورد از همان ابتدا بخش مهمی از هویت آن بود. امروزه نیز این برند همچنان به تولید خودروهای لوکس ادامه می‌دهد و به سمت الکتریکی‌سازی گام برمی‌دارد. لینکلن وعده داده است که تا سال ۲۰۳۰ مجموعهٔ کاملی از خودروهای الکتریکی‌شده را در سراسر جهان عرضه کند. به مناسبت صدسالگی انتقال مالکیت لینکلن به فورد نیز این شرکت طی سال جاری رویدادهایی را آغاز خواهد کرد که گذشتهٔ آن را به حال و آینده متصل خواهند کرد.

همچنین نمایندگی‌های لینکلن هم در تلاش هستند تا با میزبانی از رویدادهای خاصی برای خریداران، صدمین سالگرد فعالیت این برند تحت مالکیت فورد را جشن بگیرند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.