علت آف شدن یا خاموش شدن کولر گازی به صورت ناگهانی

0

برای اکثر مردم گرمای عجیب و غریب برخی از روزهای تابستان فقط با کولر گازی قابل تحمل است. عمق فاجعه جاییست که در چنین روزهای گرمی کولر گازی ناگهان خاموش می شود و از کار می افتد! اما این مشکل ممکن است برای خیلی از ما اتفاق افتاده باشد یا در آینده بیوفتد و موضوع تازه ای هم نیست. هر چند که با سرویس کولر گازی می توان از بروز بسیاری از این اتفاقات ناخوشایند و بعضا پرداخت هزینه های گزاف جلوگیری کرد؛ با این تفاسیر اگر چنین اتفاقی برای کولر شما هم بیوفتد، می توانید با خواندن این مطلب به علت آف شدن کولر گازی پی ببرید و اقدامات لازم را انجام دهید.

در صورتی که شما هم به دنبال علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی دو تیکه یا اسپیلت خود هستید، پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله حاضر کاراباما در رابطه با علت خاموش شدن کولر گازی را مطالعه فرموده و سپس در صورتی که تجربه و دانش کافی برای رفع مشکل کولر خود را ندارید، حتما از کمک متخصصین برای عیب یابی کولر گازی و تعمیر آن استفاده کنید.

به چه علت خاموش و روشن شدن کولر گازی اتفاق می افتد؟ گاهی اوقات مشکل دستگاه در روشن شدن دوباره نیست. با این حال بلافاصله پس از روشن شدن کولر مشاهده می شود که کولر گازی خودبخود خاموش میشود. دلایل بروز این مشکل نیز مشابه بوده و بیان می شوند. اما در بسیاری از مواقع دلایل خاموش شدن کولر، موجب روشن نشدن کولر گازی نیز می شوند. در مقاله اختصاصی کاراباما در این مورد و در ارتباط با راه حل های آنان بیشتر بخوانید.

این مقاله صرف نظر از برند کولرتان می تواند راه حل مشکل شما و پاسخگوی سوال شما در رابطه با علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی ال جی، سامسونگ، گری، جنرال، اجنرال و… باشد و یا در پیدا کردن علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی به شما کمک نماید.

آموزش تعمیر کولر گازی انواع کولر گازی بهترین کولر گازی قیمت کولر گازی کولر گازی پرتابل مشخصات کولر گازی اسپلیت نحوه کار کولر گازی معایب و مزایای کولر گازی اسپلیت تعمیر لوازم خانه سرویس کولر ماشین تعمیرات تخصصی کولر ماشین مجله خودرو کارستان

علت آف شدن کولر گازی

علل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی متفاوت بوده و هر یک به بخشی از سیستم کاری کولر گازی مربوط می شوند. ممکن است یک نقص فنی و ایراد در یک قطعه دلیل خاموش شدن ناگهانی اسپیلت باشد و یا مشکل از تامین برق دستگاه باشد. در ادامه با دلایل بروز این مشکل آشنا می شویم:

مشکلات برق کشی ساختمان یا کولر گازی

قبل از هر اقدامی از سلامت سیم ها و برق ساختمان و همچنین برق رسانی صحیح به کولر خود مطمئن شوید. ممکن است یک اتصالی کوچک سیم های برق و یا اشکال در فیوز، علت خاموش شدن کولر گازی شما باشد.

تنظیمات ترموستات

شاید یکی از ساده ترین توضیحات برای علت خاموش شدن کولر دوتیکه شما، نوع تنظیمات ترموستات کولر باشد. یک ترموستات خودکار ممکن است در یک زمان مشخص خاموش و روشن شود و اگر شما سهوا درجه ترموستات را بیشتر از حد انتظار تنظیم نمایید، ممکن است کولر به طور کلی خاموش شود.

اورلود موتور

برخی از کمپرسورها یا موتورهای کولر گازی مجهز به یک سوئیچ استراحت هستند که به هنگام اورلود موتور آن را خاموش می کنند. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد از جمله: مدت زمان کارکرد طولانی، تهویه نامناسب و ولتاژ نامناسب.

سوئیچ های ایمنی فشار (های پرشر و لوپرشر)

برخی از کولرها دارای سوئیچ فشار هستند که مبرد، پمپ حرارتی و اجزا مشابه دیگر را نظارت می کند. هنگامی که فشار بیش از حد بالا می رود، سوئیچ به طور خودکار کولر گازی را برای جلوگیری از بروز آسیب بیشتر خاموش می کند.

کثیف بودن فیلترهای کولر

فیلترهای هوا یک شبکه ایمن هستند که هوای محیط شما را از آلودگی و گرد و غبار پاک می کنند. اما زمانی که با گرد و خاک پوشیده می شوند، از دوست تبدیل به دشمن می شوند!

یک فیلتر هوای کثیف جریان هوا را در کانال های هوای منزل شما مسدود می کند و باعث می شوند کولر شما به سختی و در مدت زمان طولانی تری خانه شما را خنک سازد و این مسئله تا زمانی ادامه خواهد داشت که یا:

  • کولر شما از کار بیوفتد.
  • کولر بیش از حد گرم شود و جریان برق سیستم را قطع کند.

راه حل این موضوع تمیز کردن به موقع فیلترهای کولرتان است. اگر در این زمینه آگاهی ندارید، پیشنهاد می کنیم مقاله تمیز کردن فیلتر کولر گازی را مطالعه کنید.

کثیف بودن کویل های کندانسور

کویل های کندانسور، لوله های پر از مبرد هستند که از طریق یونیت خارجی کولر عملیات خود را اجرا می کنند. اگر این کویل ها کثیف باشند، کولر شما مدت زمان طولانی تری کار می کند که این مسئله باعث گرم شدن بیش از حد کولر می شود.

به همین دلیل است که کولر دو تیکه یا اسپیلت استاندارد دارای دو بخش است: یونیت خارجی و یونیت داخلی. یونیت داخلی از مبرد برای جذب گرما از محیط داخلی و خنک کردن آن استفاده می کند. این مایع داغ مبرد به یونیت خارجی جریان پیدا می کند. اما اگر کویل ها پر از خاک باشند، مبرد نمی تواند گرما را به راحتی کاهش دهد چرا که گرد و خاک دقیقا مثل عایق عمل می کند. بنابراین مبرد نمی تواند گرمای بیشتری را از کولر جذب کند و باعث می شود کولر شما رطوبت هوا را از بین ببرد. در چنین شرایطی کولر مدام در حال کار خواهد بود تا زمانی که بیش از حد گرم شود، چرا که نمی تواند به دمای تنظیم شده ترموستات برسد و گرم بودن باد اسپیلت را در پی دارد..

راه حل: یونیت خارجی را با اسپری تمیز کننده مخصوص کویل تمیز کنید. یا اینکه برای اطمینان بیشتر برای سرویس کولر گازی خود با مرکز کاراباما تماس بگیرید.

ایراد برد کولر گازی

برد کنترل اصلی یکی از مهمترین اجزای سیستم کولر گازی به شمار می رود. این قطعه فرمان کارکرد هر بخش را ارسال می کند و در صورت وجود کوچکترین ایرادی در آن امکان عملکرد مشکل دار کولر گازی بسیار است. علت خاموش و روشن شدن زیاد کولر گازی می تواند به دلیل معیوب شدن برد باشد که باید توسط تکنسین متخصص بررسی گردد.

ایراد در برد کولر گازی می تواند علت کار نکردن فن کولر گازی نیز باشد. به مقاله کاراباما در این خصوص مراجعه کنید.

 آموزش تعمیر کولر گازی انواع کولر گازی بهترین کولر گازی قیمت کولر گازی کولر گازی پرتابل مشخصات کولر گازی اسپلیت نحوه کار کولر گازی معایب و مزایای کولر گازی اسپلیت تعمیر لوازم خانه سرویس کولر ماشین تعمیرات تخصصی کولر ماشین مجله خودرو کارستان

خاموش شدن کمپرسور

گاهی منظور از خاموش شدن کولر، آف کردن کمپرسور نیست. اما در بسیاری از مواقع آف شدن کمپرسور یا هموان موتور کولر مشکلیست که باید رفع گردد. خاموش شدن ناگهانی خاموش شدن ناگهانی کمپرسور کولر گازی می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در اکثر موارد احتمالا باید با تعمیرکار کولر گازی تماس بگرید. به طور مثال افزایش دما یکی از آنهاست. در مقاله اختصاصی کاراباما با عنوان علت کار نکردن کمپرسور کولر گازی، تمامی دلایل این مشکل را بیان کرده ایم.

اگر کولر گازی شما خیلی زودتر از آن که فضا را خنک کند خاموش می شود، به احتمال زیاد کمپرسور کولر گازی شما مشکل دارد. در این صورت می توانید در مقاله نحوه تعویض کمپرسور در مورد چگونگی برطرف نمودن مشکل با تعویض کمپرسور اطلاعات مفیدی کسب نمایید.

عدم سرویس به موقع

سرویس به موقع کولر گازی و یا اسپیلت می تواند از بروز مشکلاتی مثل خاموش شدن ناگهانی کولر یا از کار افتادن کولر و خسارت مالی زیاد جلوگیری کند. برای هر کولر گازی یا اسپیلت حداقل یک بار سرویس در سال امری ضروری است! تا ضمن عیب یابی به موقع کولر، از بروز مشکلات جدی و پرهزینه جلوگیری شود. پیشنهاد می کنیم که با نزدیک شدن به فصل تابستان حتما قبل از استفاده از کولر گازی خود، برای سرویس و عیب یابی احتمالی آن با مرکز تخصصی تعمیرات و سرویس کولر گازی تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.