معرفی تویوتا کراون اسپرت (عکس)

0

نام تویوتا کراون، همواره یادآور یک سدان بزرگ و لوکس بوده اما از سال گذشته و با معرفی یک سری با چهار عضو تحت نام کراون، این خودرو نیز به دوران تازه‌­ای قدم گذاشته است.

نخستین عضو این سری یعنی کراون کراس‌­اور که درواقع یک سدان قدبلند است، از مدتی پیش در آمریکا، ژاپن و چین به فروش می‌­رسد. اکنون دومین عضو یعنی کراون اسپرت در قامت یک هاچ‌بک قدبلند، رونمایی شده هرچند که سازنده از آن به عنوان شاسی‌­بلند یاد می‌­کند.

طراحی تویوتا کراون اسپرت

تویوتا کراون

همچون مدل قبلی، کراون اسپرت هم براساس پلتفرم ماژولار، موتور-جلو و دیفرانسیل-عقب GA-K شکل گرفته است، اما فاصله بین محورهای آن با 80 میلی‌متر کاهش به نسبت به مدل سدان به 2.77 متر رسیده و فاصله بین چرخ‌ها نیز 20 میلیمتر افزایش یافته است.

ابعاد بدنه تویوتا کراون اسپرت در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.71، 1.88 و 1.56 متر  اعلام شده است، که نزدیک به جنسیس GV70 و اینفینیتی QX55 است. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 21 اینچی استوار می­‌شود.

علیرغم زبان طراحی مشترک بین کراون کراس‌­اور و اسپرت، چراغ‌های اصلی کراون اسپرت در داخل سپر جلو قرار دارد.

کابین و امکانات تویوتا کراون اسپرت

تویوتا کراون اسپرت

اما در کابین تویوتا کراون اسپرت با طرحی مشابه با مدل قبلی مواجه هستیم، که دو نمایشگر دیجیتال و فرمان سه پر را به همراه دارد. البته تفاوت‌هایی همچون تریم قرمز، طراحی متفاوت پشت‌­سری ردیف جلو و نسبت 60 به 40 تقسیم در صندلی‌های عقب در این مدل وجود دارد.

مشخصات فنی تویوتا کراون اسپرت

تویوتا کراون

طراحی سیستم تعلیق به صورت مک­‌فرسون در محور جلو و چنداتصالی در محور عقب، کمک­‌فنرهای تطبیق‌­پذیر و قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب به میزان 4 درجه، از دیگر ویژگی‌های فنی کراون اسپرت به‌شمار می­‌آید.

همچون مدل کراس‌­اور، تویوتا کراون اسپرت فقط با سامانه هیبرید E-Four عرضه خواهد شد. این سامانه از پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی، یک پیشرانه برقی روی محور جلو و یک موتور برقی روی محور عقب تشکیل شده است. از خروجی این سامانه اطلاعی نداریم، ولی مجموع قدرت سیستم مشابه در مدل کراس، 239 اسب‌­بخار اعلام شده است.

تویوتا کراون اسپرت را می‌­توان با پیشرانه پلاگین-هیبرید برگرفته از مدل راوفور نیز سفارش داد، که از پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی و دو پیشرانه برقی، 306 اسب‌­بخار قدرت به دست می­‌آورد.

نسخه هیبرید از تویوتا کراون اسپرت در پاییز 2023 به روی خط تولید می­‌رود، درحالی‌که نسخه پلاگین-هیبرید با کمی تاخیر و از زمستان وارد خط تولید خواهد شد.

محصولات آتی خانواده تویوتا کراون

انتظار داریم که تویوتا کراون سدان با 5.03 متر طول و پیشرانه­‌های هیبرید و هیدروژن‌سوز نیز در اواخر سال جاری معرفی شود. کراون Estate نیز به عنوان یک خودروی استیشن-واگن 4.93 متری در سال 2024 رونمایی خواهد شد.

مترجم : باما

منبع : autoreview.ru

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.