دسته موتور پراید شماره ۱ وی ال کو

0

جلوبندی و تعلیق ،جلوبندی خودرو،دسته موتور پراید وی ال کو، دسته موتور شماره ۱ پراید، دسته موتور شماره ۱ پراید وی ال کو،

قیمت بازار

۹۸۸,۹۰۰ تومان

دسته موتور شماره۱ مناسب برای پراید

شرکت وی ال کو با بهره گیری از برترین مهندس های کشور در خطوط تولید خود و نوآوری و بروزرسانی نقشه های کیا موتور کره جنوبی و شرکت سایپا مطابق با جاده های کشور بروزرسانی کرده و عمر مفید سیبک فرمان را برای اولین بار در ایران تا ۲۴ ماه افزایش داده و با سیستم پشتیبان ویژه (CRM) قطعات خود را ضمانت کند.

دسته موتور پراید شماره ۱ وزن موتور را تحمل میکند و نقش مهمی را در بخش آسایش سرنشینان ایفا میکند .

موتور پراید دارای ۳ مدل دسته موتور است که به نام دسته موتور پراید شماره ۱-۲-۳  مشهور است .

برخی هم با نام های دست موتور پایین – دسته موتور گرد دسته موتور چهار گوش و … مشهور است و شناخته می شود .

شما انسان را روی لبه ای تصور کید که برای حفظ تعادل خود نیاز به تکیه گاه دارد دسته موتور شماره ۱ پراید نیز تکیه گاه بالایی موتور می باشد .

آموزش تعویض دسته موتور پراید دسته موتور پراید کجاست دسته موتور پراید علایم خرابی دسته موتور پراید قیمت دسته موتور پراید پراید چندتا دسته موتور داره انواع دسته موتور دسته موتور چیست علائم پارگی دسته موتور دلایل لرزش موتور خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو

وظیفه اصلی دسته موتور شماره ۱ پراید

  • نرمی در عملکرد موتور اصلی ترین وظیفه دسته موتور شماره ۱ وی ال کو است .
  • جلوگیری از انتقال لرزش موتور و ضربات وارده از سمت موتور به اتاق خودرو است .
  • یکی از وظایف مهم دسته موتور رابط اتصال موتور خودرو به بدنه و شاسی می باشد .
  • در هر خودرو پراید تعداد ۳ دسته موتور نصب می شود که بنام های شماره ۱ – ۲ – ۳ مشهور هستند
  • کاهش حداکثری لرزش خودرو هنگام نیم کلاچ گرفتن
  • ایجاد محیطی بی سر و صدا برای سرنشینان ماشین
  • از بین بردن لرزش ماشین هنگام وارد شدن ضربات به بنده ماشین .
  • خنثی کردن لرزش ماشین در حرکت اولیه خودرو
  • خنثی کردن ضرباتی از موتور و گیربکس که میتواند موجب بهم ریختن سازمان یکپارچه قطعات ماشین شود .
  • خنثی کردن لرزش ماشین در ترافیک ها و حرکت با دنده سنگین

هدف از قرار دادن دسته موتور بر روی خودرو ها تحمل وزن خودرو و تمام وزن موتور و متعلقات آن مانند گیربکس است.

البته وظیفه رفع ارتعاشات ناشی از عملکرد موتور نیز بر عهده دسته موتور است. همچنین به هنگام عبور خودرو از جاده ها و مسیر های ناهموار خودرو دچار ارتعاش و لغزش هایی می شود و بخشی از این حرکات نیز به وسیله دسته موتور تعدیل می شود.

به طور کلی در مورد این قطعه که به آن دسته موتور یا Engine Mount می‌گویند وظیفه حفظ تعادل در نیروهای وارده به قطعات مختلف اطراف خود را دارد

که به عملکرد بهتر ماشین کمک می‌کند. و سر نشینان را در آرامش قرار م دهد استفاده از مواد اولیه مناسب برای تولید بهتر کیفیت مناسب مقاومت خوب در موتور خودرو که باعث دوام و عمر طولانی آن می شود.

دسته موتور شماره ۱ پراید وی ال کو ساخته شده از :

  • مرغوب ترین کاچووی کشور مالزی
  • برترین کامپاند های ساخت کشور کره جنوبی
  • استفاده از چسب کموزیل ساخت شرکت لرد آلمان
  • ساخته شده از بهترین متریال ورق های فولادی و روغنی با قطر بالا
  • که باعث می شود عمر قطعه به ۲۴ ماه ماه افزایش پیدا کند
  • با توجه به شرایط و کیفیت جاده های ایران در نوع خود بی نظیر است .

علایم خرابی دسته موتور پراید

هنگام تعویض نگهدارنده موتور (دسته موتور) پراید از سالم بودن جایگاه تعویض اطمینان حاصل کنید.
با تعویض به‌ موقع نگه‌دارنده موتور (دسته موتور) کارکرد بهتر موتور را افزایش دهید.

در صورت مشاهده و احساس لرزش بیش از حد موتور و یا شنیدم صدای تقه و یا ضربه در

هنگام نیم کلاج خودرو سریعا به مرکز تعمیر مورد نظر خود مراجعه کرده

اگر به فکر سلامت خودروی خود هستید بهتر است که هر چند سال یکبار به تعویض آن بپردازید

و یا آن را بصورت مرتبط بررسی کنید

تا متحمل هزینه هایی سنگین تر در تعمیر خودرو خود نشوید. چرا که جنس لاستیک میانی به گونه‌ ایست که

پس از مدتی حالت ارتجاعی خود را از دست داده و فعالیت قبل خود را نشان نمی‌دهد!

درباره تولید کننده : شرکت وی.اِل.کــو (متخصص قطعات جلوبندی )

شرکت وی ال کو انواع کامپاند (قطعات لاستیکی و لاستیکی به فلز) و محصولات فلزی را تولید می کند .

شرکت وی ال کو برای اخذ استاندارد های لازم اقدام کرد و توانست گواهینامه ISO/TS16949 را اخذ کند ؛

همچنین این شرکت در طول سال‌ های متوالی تاکنون گرید های مختلف را از شرکت‌های مختلف تولیدی کسب کرده است ؛

ازجمله این گرید ها می‌توان به گرید A از شرکت سازه گستر و گرید B از شرکت ZEKKERT اشاره کرد.

این شرکت انواع قطعات لاستیکی خودرو ، ازجمله پراید، پژو، تیبا ، ۲۰۶، ال ۹۰ را تولید می کند.

عوامل خرابی دسته موتور شماره ۱ پراید

  • ۱- نیم کلاچ و شتابگیری های ناگهانی
  • ۲- ترمزگیری شدید و ناگهانی
  • ۳-رش از روی دست اندازها
  • ۴ عدم جایگزینی دسته موتور پیش از آسیب دیدگی
  • ۵ – عدم گرم کردن خودرو پیش از حرکت

 دسته موتور شماره ۱ پراید چیست ؟

  • کاهش حداکثری لرزش خودرو هنگام نیم کلاچ گرفتن
  • ایجاد محیطی بی سر و صدا برای سرنشینان ماشین
  • از بین بردن لرزش ماشین هنگام وارد شدن ضربات به بنده ماشین .
  • خنثی کردن لرزش ماشین در حرکت اولیه خودرو
  • خنثی کردن ضرباتی از موتور و گیربکس که می تواند
  • موجب بهم ریختن سازمان یکپارچه قطعات ماشین شود .
  • خنثی کردن لرزش ماشین در ترافیک ها و حرکت با دنده سنگین

جلوبندی پراید 

دلایل لرزش اتاق 206 دلایل لرزش اتاق 405 دلایل لرزش فرمان دلایل لرزش موتور خودرو لرزش اتاق پراید غربیلک فرمان لرزش دارد علت لرزش فرمان پراید علت لرزش داشبرد پراید تعمیرات تخصصی پراید

قطعات جلوبندی ضربات وارده بر خودرو را گرفته و به بدنه و خارج انتقال میدهند.

این قطعات شامل طبق ها ، سیبک ها ، پلوس ، گردگبر ها  و دسته موتور ها می شود.

بیشترین قطعات مصرفی در بین لوازم یدکی خودرو را قطعات جلوبندی دارند.

سیستم جل.بندی نقش بسیاری در راحتی سر نشینان و همچنین ایمنی آن ها دارد.

خرابی سیستم جلوبندی بسیار مهم و جدی است و اگر به آن اهمیت نداده شود خطر آفرین است.

هرچه کیفیت قطعات لوازم یدکی جلوبندی خودرو با کیفیت تر باشد

راحتی سر نشینان و همچنین ایمنی و سلامت بیشتر را باعث می شود.

انتقال ضربه و نیروی وارد شده به ماشین از طریق چاله ها ، دست انداز ها

، خرابی های جاده و ضربات به بدنه خودرو وظیفه سیستم جلوبندی است.

  • توجه داشته باشید که بی توجهی به خرابی دسته موتور پراید ،
  • به سرعت به خرابی سایر دسته موتورها می انجامد.
  • دسته موتورهای آسیب دیده را یکی یکی و به نوبت تعویض کنید.
  • بهتر است پیش از خرابی و پارگی کامل دسته موتور نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
  • خرابی دسته موتور به سایر اجزا نظیر دیسک و صفحه، گیربکس، چهارشاخ گاردان و
  • همچنین پولوس ها فشار بسیار زیادی می آورد و موجب خرابی زود هنگام آن ها می شود.
  • پس یک روز سواری با دسته موتور و دسته گیربکس جدید
  • قطعا محل قرارگیری آن و سفت بودن پیچ های آن را چک کنید.
  • سلامت دسته موتور بالایی در خودروهای متحرک جلو بسیار حیاتی است.

نحوه تعویض دسته موتور پراید

۱-برای تعویض دسته موتور شماره ۱ پراید درصورتی که چاله وجود داشته باشد

برای بازدید و بررسی کردن راحت تر هستید ولی در صورتی که چاله نباشد میتوانتید جک بزنید

۲- با  آچار بکس ۱۴ مهره های موج گیر را باز کنید هر کدام دو مهره دارد بعد باید مهره های دسته موتور پراید را باز کنید تا دسته گیربکس ها آزاد شود

دو مهره در جلو قرار دارد و یک مهره در عقب قرار دارد

۳- با  آچار بکس ۱۷ و دسته بکس پیچ های رام را باز کنید.

دو عدد پیچ در جلو و دو عدد در عقب می باشد و رام را آزاد کنید موتور کمی به پایین می افتد نگران نباشید .

بعد با بکس ۱۷ پیچ وسطی دسته موتور شماره ۱

را باز کنید و دسته موتور را عوض کنید

۴- برای دسته گیربکس عقب باید مهره و پیچ های روی آن را باز کنید و تعویض کنید

۵- فقط برای جا زدن دوباره رام باید در زیر رام جک بزنید

و آرام آرام جای پیچ های آن را تنظیم کنید ودقت کنید

که در بستن پیچ رزوه به رزوه نشود این مرحله از مراحل دشوار کار می باشد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.