لاستیک چاکدار موجگیر جدید پژو ۴۰۵ ،پارس و سمند

0

VL.CO وی ال کو ایران خودرو, بوش طبق پژو ۴۰۵, پژو پارس, جلوبندی و تعلیق سمند موتور ملی، لوازم یدکی خودرو
قیمت :۲۷,۵۰۰ تومان

لاستیک موجگیر چاکدار جدید مناسب برای خودرو های پژو ۴۰۵ | پژو پارس | دنا | سمند

لاستیک چاکدار چیست لاستیک چاکدار پژو 405 تعویض لاستیک چاکدار پژو پارس آموزش جلوبندی خودرو اجزای جلوبندی خودرو ایرادات جلوبندی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیر و نگهداری خودرو

این قطعه ساخت شرکت وی.اِل.کو با کیفیت بسیار بالا ساخته شده از بهترین و مرغوبترین مواد اولیه کشور های ترکیه و مالزی به دست جوانان ایرانی و طبق آخرین نقشه های پژو سیتروئن فرانسه و ایزان خودرو می باشد.

لاستیک موجگیر چاکدار جدید پژو قطعه ای لاستیکی است که  میل موجگیر نصب می شود و باعث محکم نگه داشتن میله موجگیر می شود و به دلیل دریافت و کم کردن شدت ضربات وارده به میل موجگیر باعث افزای عمر و کارکرد میل موجگیر می شود.

موجگیر یا لاستیک ناودانی پژو به صورت بست ، نگهدارنده و کمربند بر روی میل موجگیر بسته می شود.

لاستیک موجگیر چاکدار پژو به دو دسته تقسیم میشود :

۱- لاستیک چاکدار فلزی (با آهن یا بافلز )  هر خودرو ۴ عدد

۲- لاستیک چاکدار بدون فلز ( جدید )   هر خودرو ۲ عدد

لاستیک چاکدار مو جگیر پژو مناسب برای خودرو های :

  • پژو ۴۰۵
  • پژو پارس
  • سمند
  • دنا

لاستیک چاکدار پژو:

لاستیک چاکدار پژو بر روی محور چرخ ها قرار میگیرد و وظیفه اصلی این قطعه گرفتن موج جاده و انسجام بخشیدن به حرکت خودرو میباشد.

استفاده از لاستیک ناودانی با کیفیت بالا از گیج زدن خودرو جلوگیری میکند .

وظیفه لاستیک موجگیر چاکدار پژویی وی ال کو یا لاستیک ناودانی سیستم تعلیق و جلوبندی جذب ضربه و ارتعاشات است.

این قطعه در نقاط مختلفی ایجاد نقش میکند سر کمک فنر، رام و … وشکل های متفاوت دارند و مانع از تماس دو قطعه فلزی میشود . لاستیک موجگیر چاکدار پژویی وی ال کو یکی از بهترین قطعات در این رسته است و از دوام بسیار بالا و کیفیت بسیار مرغوب در ساخت و طراحی برخوردار است توانسته برند خود را در این راستا مطرح کند ویکی از قطعات پیشنهادی ما برای خودروی سمند شماست زیرا علاوه برعدم ایجاد مشکل در قطعات دیگر وابسته ، در زمان و هزینه شما صرفه جویی کرده و سلامت هر چی بیشتر خودروی شما را تامین می کند..

دلایل اصلی آسیب‌دیدگی جلوبندی اهمیت جلوبندی در خودرو سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو آموزش سیر تا پیاز جلوبندی خودرو عیب یابی جلوبندی سمند اموزش جلوبندی ماشین آموزش جلوبندی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو مجله خودرو کارستان جلوبندی پراید جلوبندی پژو

علت خرابی لاستیک موجگیر چاکدار پژو :

لاستیک ناودانی پژو یکی از قطعات مهم در این پستی بلندی های جاده است. خرابی آن علاوه بر صدمه زدن به خود به دیگر قطعات هم آسیب میرساند نباید خرابی آن را چون یک قطعه کوچک است نادیده گرفت زیرا تمام قطعات جلو بندی و تعلیق مانند زنجیر بهم متصل اند و حفظ سلامت آن باعث عمر بیشتر کل قطعات خودروی شما میشود.

از علل خرابی لاستیک موجگیر چاکدار می توان به :

۱ – تصادفات شدید و ضربات سخت

۲ – ضربات محکم و ناهمواری جاده ها

۳ – برودت هوا

در فصول سرد تر سال به علت سردی هوا لاستیک چاکدار سرد و منقبض شده و سفت می شود

و شبیه به حالت یخ زدگی ایجاد میکند.

وقتی قطعه در این حالت در حال حرکت باشد ، چاله و یا دست اندازی در مسیر و ضربه ای که به

سیستم تعلیق و جلوبندی وارد می کند می تواند باعث پارگی و خرابی این قطعه شود.

۴ – گرمای هوا

در مناطق گرم سیری تر و در فصول گرم تر به دلیل گرمای بیش از حد هوا اگر ضربه ای به سیستم جلوبندی و تعلیق برخورد کند به دلیل نرم شدن بیش از حد لاستیک چاکدار می تواند باعث خرابی و پارگی این قطعه در سیستم جلوبندی و تعلیق شود و به دلیل اهمیت این قطعه و زنجیره ای بودن و هماهنگ بودن قطعات باعث خرابی در بقیه سیستم و قطعات شود.

۵ – عمر مفید و تاریخ انقضا

لاستیک ناودانی جدید پژو به علت تحت فشار بودن و با شرایط ایده آل با آن رانندگی کنید بین ۲ تا ۳ سال عمر مفید دارد. و بعد از این زمان حتما باید تعویض شود.

لاستیک موجگیر چاکدار جدید وی ال کو ساخته شده از :

کائوچوی شیمیایی : NBR مالزی

بوتادین رابر : BR

رابر (پلاستیک) : Rubber

کامپاند کره جنوبی

لاستیک موجگیر چاکدار وی ال کو با بهره گیری از به روزترین تکنولوژی در زمینه تولید قطعات و لوازم یدکی خودرو بالا ترین کیفیت را به ارمغان آورده است .

نحوه تعویض لاستیک موجگیر جدید پژو

باز کردن ( پیاده کردن )

۱ – خودرو را از سطح زمین بلند کرده و چرخ ها را باز کنید.

۲ – هر دو میل موجگیر کوتاه را باز کنید

۳ – علامتی (به صورت افقی ) ما بین میل موجگیر بلند و بستی که نگهدارنده میل موج گیر بلند به رام است

را تصور کنید تا در زمان نصب و سوار کردن قطعات دوباره در وضعیت کاملا مشابه سوار شود.

۴ – پیچ بست ها را باز کرده و بست فاصله انداز و مجموعه مربوطه را بردارید.

۵ – ضرورت ندارد که بست های داخل بست اصلی را باز کنید.

۶ – به منظور سهولت در باز کردن میل موجگیر ، دو پیچ عقبی رام را شل کنید به طوری که شاسی مربوطه

به اندازه کافی ایین آید و میل موج گیر پیاده شود.

نصب کردن ( سوار کردن )

۱ – مراحل سوار کردن و نصب کردن میله موجگیر عکس بالا مراحل پیاده باز کردن و پیاده کردن

لاستیک موجگیر جدید پژو می باشد.

۲ – پیچ بست های میله موج گیر را تا هنگامی که خودرو به زمین آورده شده بر روی چرخ ها قرار گیرد ،

کاملا محکم نکنید.

۳ – پیچ بست ها را با فشار محکم کنید.

۴ – در پایان عملیات نصب کردن ، نحوه تنظیم میله های موج گیر را طبق دستور عمل تنظیم سیستم تعلیق جلو انجام دهید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.