چگونه بدانیم جلوبندی خودرو خراب هست؟

0

علائم و نشانه های خراب بودن جلوبندی ماشین

به وسیله یک آرمون ساده می‌توان فهمید که سیستم جلوبندی به درستی عمل می‌کند یا خیر. هنگامی که خودرو ایستاده است. به وسیله نیروی دستان خودرو، یک سمت از کاپوت را به سمت پایین فشار دهید. اگر پس از برداشته شدن فشار دست‌ها، خودرو بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد، سیستم تعلیق نیاز به بازبینی و تعمیر دارد.

جلوبندی به قسمت زیرین جلوی خودرو گفته می شود که وظیفه تعلیق یا خوش دستی (هندلینگ) خودرو در چاله ها، دست اندازها و پیچ های جاده را دارد. تعمیر و نگهداری این قسمت از خودرو بعهده جلوبندی ساز می باشد.
در مبحث خودرو، بحثی است به نام خوش دستی (هندلینگ) که البته بخش عمده ای از آن مربوط به مسائل فنی و طراحی ماشین می شود و بخشی از آن هم ناشی از میزان بودن تنظیم های خودرو است. ماشینی که به خوبی تنظیم باشد رانندگی راحت تری داردجلوبندی ماشین به هر کسی که اتومیل شخصی دارد باید از حداقل نکات نگهداری خودرو اعم از نگهداری خودرو در فصل گرم، نگهداری از باتری ماشین، نگهداری از جلوبندی، و… اطلاع داشته باشد.

سیبک فرمان چیست علائم خرابی سیبک فرمان قیمت سیبک فرمان پراید قرقری فرمان چیست خرابی قرقری فرمان لاستیک چاکدار چیست لاستیک کله قندی چیست میل موج گیر چیست علایم خرابی میل موج گیر کمک فنر چیست آموزش تعویض طبق پراید طبق چیست طبق ام وی ام 315 آموزش جلوبندی خودرو معرفی قطعات خودرو

نگهداری جلوبندی سالم باعث می شود که کنترل خودرو آسان تر شود. زمانی که جلوبندی ماشین خراب باشد، تعلیق خودرو در هنگام حرکت و رد شدن از سطوح ناهموار به درستی انجام نمی شود و در نتیجه برای ماشین مشکلاتی به وجود می آید. اساسا بین سیستم تعلیق خودرو و جلوبندی ماشین، تفاوت هایی وجود دارد؛ سیستم تعلیق فقط شامل کمک فنرها و چرخ های عقب خودرو است و جلوبندی قسمت جلوی ماشین است که شامل فرمان و میل فرمان هم می شود. با توجه به اینکه چرخ های جلو در هدایت خودرو به طرفین نقش دارند، لذا اهمیت سیستم تعلیق خودرو در جلو بسیار بیشتر از عقب خودرو است. به همین جهت است که به این قسمت از ماشین که شامل سیستم فرمان خودرو نیز می شود، به طور جداگانه، جلوبندی خودرو گفته می شود.

علت لرزش ماشین هنگام حرکت
خرابی جلوبندی خودرو دارای نشانه هایی است که با بروز کردن آن ها می توان متوجه شد که جلوبندی خودرو شما نیامند به تعمیر است:

۱- سواری خشک و سفت
پس از گذشت زمان، اعضای سیستم تعلیق و جلوبندی فرسوده می شوند و یکی از واضح ترین علائم آن سواری خشک و حسی است که به سرنشینان خودرو منتقل می کند. در این حالت سرنشینان تمامی پستی و بلندی ها جاده را حس می کنند.

۲- کشیده شدن فرمان
اگر هنگام پیچیدن فرمان خودرو بر خلاف فرمان دهی شما عمل کند، به احتمال زیاد ایم امر به دلیل خراب بودن سیستم جلوبندی است. عوامل مختلفی می توانند در این امر دخیل باشند مانند زاویه تایرها، مرکز تعادل و بالانس خودرو.

۳- آج های نا همگون بر روی تایرها
اگر عاج های تایرهای خودرو شما ساییدگی ناهمگون داشته باشند، به احتمال بسیار زیاد سیستم جلوبندی خودرو شما دچار ایراد شده است.

تعمیر جلوبندی پژو 405 جلوبندی پژو 206 عیب یابی جلوبندی پژو قیمت لوازم جلوبندی پژو 206 اجزای جلوبندی پژو 206 تعمیر جلوبندی 206 تعویض سیبک پژو 206 علائم خرابی پلوس 206 علائم خرابی شاسی پژو 206 آموزش تعمیر جلوبندی پراید آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر خودرو

۴- روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی
در صورتی که فنر و کمک فنرهای خودرو چرب و روغنی باشند، نشانه ایراد در جلوبندی خودرو است.

۵- پاسخ نامناسب کمک فنرها
به وسیله یک آرمون ساده می توان فهمید که سیستم جلوبندی به درستی عمل می کند یا خیر. هنگامی که خودرو ایستاده است. به وسیله نیروی دستان خودرو، یک سمت از کاپوت را به سمت پایین فشار دهید. اگر پس از برداشته شدن فشار دست ها، خودرو بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد، سیستم تعلیق نیاز به بازبینی و تعمیر دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.