بیشترین عوامل خرابی در جلوبندی

0

بیشترین عوامل خرابی در جلوبندی خودروها موضوع این مقاله است و ما در این مطلب میخواهیم به این موضوع بپردازیم.

در دید کلی بیشترین عوامل خرابی سیستم جلوبندی و سیستم تعلیق به دسته بنذی های زیر تقسیم می شود.

  • تصادفات شدید و ضربات سخت
  • ضربات محکم و ناهمواری جاده ها
  • برودت هوا
  • گرمای هوا
  • عمر مفید و تاریخ انقضا

تصادفات شدید و ضربات سخت

 آموزش تعویض پلوس پراید آموزش تعویض گردگیر پلوس 405 تشخیص خرابی پلوس پراید دلایل شکستن پلوس تعویض پلوس پژو 206 عیب یابی پلوس خودرو علائم خرابی پلوس 405 تعمیر و نگهداری خودرو آموزش عیب یابی خودرو

بیشترین عوامل خرابی در جلوبندی خودروها در مرحله اول تصادفات شدید و ضربات سخت و محکم است که به چرخ ها و محور ماشین وارد می شود و قطعات زیادی از جلوبندی را درگیر و خراب می

کند.

وقتی خودرو با سرعت نسبتا زیاد حرکت می کنید احتمال بیشتر آسیب دیدن قطعات داخلی خودرو در صورت تصادفات شدید و ضربات سخت و محکم افزایش می باید.

بیشترین عوامل خرابی در جلوبندی خودرو ها

دومین عامل خرابی را می توان به ضربات محکم اما کم اثر تر از تصادفات نام برد که شاید با یکبار برخورد مشکلی پیش نیاورد

اما می تواند با تکرار ضربات احتمالی مشکل ساز و باعث خرابی شود.

برای مثال شما در حال رانندگی هستید و ناگهان و با همان سرعت بر روی دست اتداز بلندی میروید

و یا درون چاله ای میوفتید و ضربه ای به خودروی شما وارد می شود اما مشکلی برای خودرو ایجاد نمی کند.

هرچه تعداد این ضربات بیشتر شود احتمال خرابی سیستم جلوبندی بیشتر می شود.

یکی دیگر از عوامل مهم خرابی، آب و هوا و برودت است.

در فصول سرد به علت برودت هوا قطعاتی که در آن ها لاستیک به کار رفته و قطعات لاستیک به فلز سرد و خشک تر شده و باعث ترد تر شدن قطعات می شود.

وقتی قطعات در اثر سرما خشک تر شوند در نتیجه شکننده تر می شوند و احتمال خرابی آنها بیشتر وجود داد ،

برای جلوگیری ازین موضوع وقتی استارت میزنید و خودرو روشن می شود کمی در محل

باقی بمانید تا خودرو به اصطلاح گرم شود این موضوع باعث می شود که دسته موتور ها ،

سیبک ها و کلا تمامی قطعات درگیرتر شوند و به مرور بهتر و بیشتر برای کار کردن آماده شوند.

تعمیر جلوبندی پژو 405 جلوبندی پژو 206 عیب یابی جلوبندی پژو قیمت لوازم جلوبندی پژو 206 اجزای جلوبندی پژو 206 تعمیر جلوبندی 206 تعویض سیبک پژو 206 علائم خرابی پلوس 206 علائم خرابی شاسی پژو 206 آموزش تعمیر جلوبندی پراید آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر خودرو

بیشترین عوامل خرابی جلوبندی خودرو

در فصول گرم هم به علت افزایش دمای هوا قطعات منبسط تر شده و قطعات لاستیکی هم به علت گرما نرم تر و مستحلک تر می شوند.

از عوامل دیگر در بیشترین عوامل خرابی در جلوبندی خودروها طول عمر و تاریخ انقضای قطعات است،

هر قطعه که شما در خودرو خود نصب کرده اید دارای طول عمر و تاریخ انقضا است و بعد از آن مدت مصرف دچار خرابی و از کار افتادگی قطعه می شود.

خرابی سیستم جلوبندی

نکته مهم در بیشترین عوامل خرابی در جلوبندی خودروها این است که در صورتی که قطعه ای از خودرو شما دچار خرابی شد،

در اولین فرصت و زمان ممکن تعمیر کنید زیرا این موضوع باعث می شود به سایر قطعات فشار وارد شود و قطعات دیگر را نیز خراب و دچار مشکل می کند.

نکته بعدی وجود چند علت از عوامل گفته شده در بالا در کنار یکدیگر است.

به عنوان مثال: در فصل سرما در حالی که خودروی شما گرم نیست در حال حرکت هستید که خودروی شما درون چاله ای میوفتد و این بیشتر قطعات را مورد آسیب و در نهایت خرابی قرار می دهد.

لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو های مختلف دارای دسته بندی های مختلف شامل بخشهای زیر می باشد:

  • بدنه
  • تعلیق و جلوبندی
  • قطعات موتوری
  • گیربکس
  • قطعات برقی
  • سنسورها
  • سایر قطعات

که هر کدام  وظیفه کاملا مشخص و مرتبط با سایر اجزا دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.