آموزش تمیز کردن روکش رنگ خودرو

0

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب و عناصر می تواند باعث کنده شدن پوست روشن رنگ اتومبیل شما شود. با آموزش تمیز کردن روکش رنگ اتوموبیل به جای انجام رنگ جدید روی ماشین خود، که بسیار هزینه بر است، می توانید خودتان روکش شفاف را تعمیر کنید. با سنباده زدن روکش شفاف قدیمی شروع کنید. پس از برداشته شدن روکش رنگ شفاف قدیمی، می توانید روکش شفاف جدید را دوباره استفاده کنید.

خدمات فنی خودرو دنیای خودرو مجله خودرو کارستان تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های جالب خودرو روش های تشخیص رنگ خودرو آموزش رانندگی خودرو مراکز آموزش مکانیکی تهران اصول نگهداری از خودرو از بین بردن سولفاته باطری
۱-تمیز کردن کاور

۱-در اولین گام از آموزش تمیز کردن روکش رنگ اتوموبیل ناحیه ای را که باید تعمیر شود بشویید.

یک سطل را با آب پر کنید. یک اسفنج نرم مانند اسفنج میکروفیبر را در آب خیس کنید. مقدار کمی صابون شستشوی ماشین را روی اسفنج بچرخانید. محل را بشویید تا آلودگی ها و گرد و غبار پاک شود. محل را با شلنگ بشویید. با استفاده از یک پارچه میکروفیبر خشک محل را خشک کنید تا کاملا خشک شود. اسفنج، صابون و پارچه های میکروفیبر را می توانید از فروشگاه لوازم خودرو خود تهیه کنید.
در اولین گام از آموزش تمیز کردن روکش رنگ اتوموبیل ناحیه ای را که باید تعمیر شود بشویید.

۲-بخشی را که باید با نوار نقاب ترمیم شود مسدود کنید.

نوار نقاب گذاری را ۵ تا ۶ اینچ (۱۳ تا ۱۵ سانتی متر) از قسمت های پانل مورد نیاز برای سنباده قرار دهید. برای محافظت از قسمتهای دیگر اتومبیل، قطعات کوچک نوار را در شکاف های بین پانل های ماشین قرار دهید. برای محکم نگه داشتن نوار، آن را فشار دهید. سطح خارجی اتومبیل از پانل های جداگانه ای تشکیل شده است. پانل ها معمولاً به بخشهایی تقسیم می شوند، مانند کاپوت، درب جلو راست، درب عقب راست و صفحه سقف. برای این کار می توانید از نوار پوششی منظم استفاده کنید.
بخشی را که باید با نوار نقاب ترمیم شود مسدود کنید.

آسیب دیدن رنگ خودرو آموزش پولیش رنگ خودرو از بین رفتن رنگ خودرو براق کردن رنگ خودرو ترمیم رنگ خودرو بهترین رنگ خودرو دلایل زنگ زدن رنگ خودرو راه های محافظت از رنگ خودرو دلایل آسیب دیدن رنگ خودرو لکه گیری رنگ خودرو مجله مکانیک آموزش نقاشی خودرو

۳-در طی آموزش تمیز کردن روکش رنگ اتوموبیل محل مورد نظر را با یک پد دانه ریز، سنباده بزنید.

با استفاده از فشار محکم اما یکنواخت، منطقه آسیب دیده را سنباده بزنید. سنباده را ۵ تا ۶ اینچ (۱۳ تا ۱۵ سانتی متر) را از منطقه آسیب دیده عبور دهید و به منطقه بدون آسیب وارد کنید، که قسمت ترکیبی خواهد بود. تا می توانید رویه شفاف و قدیمی را پاک کنید. حتماً لبه ها و گوشه های قسمت آسیب دیده را سنباده بزنید. پس از پایان کار، منطقه باید صاف به نظر برسد. با عبور سنباده از منطقه آسیب دیده، بعداً می توانید رویه شفاف و جدید را با رویه شفاف قدیمی که روی ماشین شما است مخلوط کنید. شما می توانید اسقنج سنباده ای را از فروشگاه لوازم خودکار محلی خود خریداری کنید. آنها به طور معمول رنگ خاکستری دارند.
در طی آموزش تمیز کردن روکش رنگ اتوموبیل محل مورد نظر را با یک پد دانه ریز، سنباده بزنید.

۴-پس از انجام سنباده زدن، محل را بشویید و خشک کنید.

یک اسفنج نرم را با آب خیس کنید. بخشی را پاک کنید تا گرد و غبار و بقایای جمع شده در طی فرآیند سنباده زنی پاک شود. سپس محل را با یک پارچه خشک و میکروفیبر خشک کنید. اطمینان حاصل کنید که منطقه کاملاً خشک باشد.

پس از انجام سنباده زدن، محل را بشویید و خشک کنید.

۵-در آخر از آموزش تمیز کردن روکش رنگ اتوموبیل شیشه ها و سایر قسمت های ماشین را با روزنامه بپوشانید.

برای چسباندن روزنامه ها در بالای پنجره ها و پانل های نزدیک به منطقه آسیب دیده از نوار نقاب استفاده کنید. به این ترتیب می توانید از قرار گرفتن رویه شفاف در این مناطق جلوگیری کنید. نیازی نیست که کل ماشین را با روزنامه بپوشانید، فقط قسمتهایی از ماشین را که در نزدیکی منطقه آسیب دیده قرار دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.