تفاوت پژو ۲۰۷ جدید و قدیم

0

۲۰۷ یکی از محصولات پر فروش کمپانی پژو فرانسه می‌باشد که در سال های اخیر محبوبیت بسیاری را در میان افراد پیدا کرده است. این خودرو در ایران به صورت مونتاژ شده تولید می‌شود و در این مقاله به مقایسه ۲۰۷ نمونه ایرانی و فرانسوی پرداخته ایم.

۲۰۷ در ایران

پژو ۲۰۶+ که در کشور ما با نام ۲۰۷ شناخته میشود در سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ در کشور ما با همکاری شرکت فرانسوی پژو ساخته میشد که با اعمال تحریم ها به کشورمان تولید این خودرو متوقف شد. اما به خاطر استقبال گسترده مردم از خودرو ۲۰۶ و یکی بودن پلتفرم اصلی این دو خودرو با یکدیگر شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت تا این خودرو را بومی سازی کرده و مجدد در داخل تولید آن را شروع کند.

باطری مناسب پژو ۲۰۷ مشخصات فنی پژو 207 تعمیرات تخصصی پژو 207 آموزش برق خودرو راهنمای خرید باطری خودرو قیمت انواع باتری آموزش باطری سازی

تفاوت طراحی پژو ۲۰۷ و پژو ۲۰۷ جدید

این خودرو از لحاظ فنی هیچ تفاوت محسوسی با نسخه قدیمی خود ندارد، اما از لحاظ ظاهری و داخل کابین دارای تفاوت های زیادی می‌باشند. اولین تفاوتی که در طراحی “پژو ۲۰۷ جدید” به چشم می خورد مدل چراغ های آن است که دارای مزیت ها و معایبی است. چراغ ۲۰۷ جدید در عقب و جلو،  شکل ظاهری و نوع چیدمان متفاوتی نسبت به نمونه قدیم خود دارند. در طراحی چراغ ۲۰۷ جدید از LED و لنز استفاده شده است، تفاوت دیگر استفاده از راهنما روی آینه های چپ و راست بروی گلگیر در طراحی جدید این خودرو است در صورتی که در مدل های قدیمی تر آن راهنمای کنار، بروی گلگیر قرار داشت.

قیمت پژو 207 کراس محصولات جدید ایران خودرو اخبار ایران خودرو مشخصات پژو 207 آی کراس مجله خودرو تصاویر پژو 207 آی کراس تازه های خودرو

داخل کابین این دو نسل ۲۰۷ (Peugeot 207) در قسمت جلویی کاملا با هم تفاوت دارند. تفاوت هایی را که میتوانیم به آن اشاره کنیم ،طراحی کاملا متفاوت داشبورد است. همچنین غربیلک فرمان ۲۰۷ هم دستخوش تغییرات زیادی شده که با نصب کلید های کنترل پخش صوتی، تلفن همراه و کروز کنترل بروی فرمان ۲۰۷ جدید بسیار جلب توجه میکند.

تفاوت بزرگ بعدی نصب مانیتور ۷ اینچی است که روی داشبورد و به جای قسمت ساعت در داشبورد “۲۰۷ قدیم” نصب شده است. یکی دیگر از تفاوت های خودرو اضافه شدن دو سنسور پارک عقب روی سپر و نصب دوربین عقب به بخش بالایی پلاک است که از داخل نمایشگر قابل مشاهده است.

مزایا و معایب ۲۰۷ جدید

در خودرو ۲۰۷ از چراغ های LED  و لنزور استفاده شده است ولی دارندگان خودرو یکی از ضعف هایی که به این خودرو وارد می کنند این است که چراغ ها پس از مدتی بخار میگیرند و چراغ جلو ۲۰۷ جدید پس از چند سال استفاده زرد میشود. این در صورتی است که چراغ ۲۰۷ های قدیم که تولید شرکت پژو بوده با این که طراحی خیلی ساده ای داشتند اما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند و دارندگان آنها بعد از چندین سال با این قبیل مشکلات برخورد میکردند.

مقایسه خودرو ایرانی مقایسه پژو پارس با پژو 207 مقایسه پژو پارس قیمت پژو پارس اتوماتیک قیمت پژو 207 اتوماتیک مشخصات پژو 207 جدید اتوماتیک مقایسه پارس اتوماتیک با پژو 207 صندوقدار پژو 207 بخرم یا پژو پارس پژو پارس بهتره یا 207 مشخصات پژو پارس LX مشخصات فنی پژو پارس lx با موتور tu5 مشخصات گیربکس CVT مصرف سوخت پژو پارس مصرف سوخت پژو 207

استفاده از فرمان با طراحی متفاوت نسبت به طراحی بسیار ساده در نسخه های قدیمی و استفاده از کلید های کنترل پخش، تماس و کروز کنترل بروی ۲۰۷ جدید از دید برخی دارندگان این خودرو در عین داشتن ظاهری زیبا، هنگام رانندگی به دلیل جنس نامرغوب و بی کیفیت پلاستیک استفاده شده در آن حس مطلوبی را به راننده انتقال نمیدهد. مانیتوری که در این خودرو نصب شده امکاناتی مانند: راهیاب ماهواره ای (GPS)، کامپیوتر، بلوتوث، پخش صوتی با منوی سرویس های دوره ای و … را دارا می‌باشد، ایرادی که به این صفحه نمایش گرفته می‌شود کندی و دور از دسترس بودن آن است و استفاده از آن در قسمت های کناری کمی دشوار است.

اما باید گفت قدرت لمسی آن بسیار بالا بوده و با کوچکترین تماس قابل استفاده است. از دیگر معایب خودرو گیربکس خشک و جا نرفتن دنده است که در خودرو های پژو تولید روز همیشه این مورد وجود داشته است در صورتی که در گیربکس ۲۰۷ نسخه اصلی کمتر شاهد این ضعف هستیم، این خودرو از لحاظ فنی کاملا شبیه ۲۰۷ قدیم هستند تنها در چند مورد تفاوت وجود دارد. به عنوان مثال دریچه گاز برقی آن که قبلا از بوش آلمان در آن استفاده میشد، اکنون از نمونه چینی آن استفاده میشود.

از دیگر آپشن هایی ۲۰۷ جدید میتوان به افزایش دمای بخاری از ۲۸ به ۳۱ درجه است همچنین USB ، پخش DVD ، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل و چراغ جلو مجهز به دی لایت، ایمو بلایز، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، دوربین دید عقب، سنسور عقب و کروز کنترل اشاره کرد.

همچنین، ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم کمکی  EBD و EBA، ترمز جلو و عقب دیسکی نیز از دیگر آپشن های این خودروست. فضای صندوق خودرو ۲۴۵ لیتر است که برای خودرو های هاچبک مناسب است اما این امر باعث کم شدن فضای صندلی های عقب میشود که البته در مسافرت های طولانی برای مسافران که عقب نشسته اند آزار دهنده است.

مقایسه خودرو ایرانی مقایسه پژو پارس با پژو 207 مقایسه پژو پارس قیمت پژو پارس اتوماتیک قیمت پژو 207 اتوماتیک مشخصات پژو 207 جدید اتوماتیک مقایسه پارس اتوماتیک با پژو 207 صندوقدار پژو 207 بخرم یا پژو پارس پژو پارس بهتره یا 207 مشخصات پژو پارس LX مشخصات فنی پژو پارس lx با موتور tu5 مشخصات گیربکس CVT مصرف سوخت پژو پارس مصرف سوخت پژو 207
قیمت خودروهای داخلی آخرین قیمت پراید آخرین قیمت خودرو آخرین قیمت تولیدات ایران خودرو آخرین قیمت خودرو سایپا bsi 206 قیمت دنا پلاس قیمت برلیانس C3 قیمت استعلام قیمت خودرو پژو 206 قیمت رنو ساندرو قیمت رنو تلیسمان قیمت

سقف پانوراما برای پژو ۲۰۷!

در جدیدترین نمونه “پژو ۲۰۷” جدید که صحبت از ورود آن به بازار می شود سقف پانوراما یا سقف تمام شیشه ای در آن یکی از آپشن های مطرح شده است. این سقف شیشه ای نسبت به سانروف از ابعاد بزرگتری برخوردار است که استفاده از چشم انداز خارج را لذت بخش کرده و همچنین ظاهر را نیز جذاب تر میکند، سقف شیشه ای این محصول ثابت بوده و با داشتن پوشش کشویی در مواقع لزوم مانع تابش نور خورشید به داخل کابین می‌شود.

تفاوت ۲۰۷ ایرانی با ۲۰۷ اصلی

پژو ۲۰۷ ایرانی محصولی از کمپانی ایران خودرو بوده و در حقیقت نمونه فیس لیفت شده ۲۰۶ می‌باشد که با کد + ۲۰۶ در خارج از کشور به فروش می‌رسد. نخستین بار در سال ۱۳۸۰ بود که پژو ۲۰۶ در بازار ایران تولید شد و به یکی از محبوب ترین هاچبک های کشور تبدیل شد.

به مرور زمان، به دلایل مختلفی همچون کوچک بودن اتاق ۲۰۶، مدل های پیشرفته تری از این خودرو نیز تولید شد تا اینکه در سال ۲۰۱۲ کشور فرانسه تغییرات گسترده ای به خصوص در نمای ظاهری ۲۰۶ ایجاد کرد، به گونه ای که تبدیل به یک فیس لیفت جذاب برای مردم شد، این فیس لیفت همان ۲۰۶ پلاس است که در کشور فرانسه با همین نام ( ۲۰۶ پلاس) معرفی شد اما در کشور ایران با کد ۲۰۷ به بازار ارائه می‌شود.

فروش فوری پژو 207 قیمت پژو 207 دستی اخبار ایران خودرو فروش فوری خودرو شرایط فروش پژو 207 فروش ویژه خودرو

با اینکه به این خودرو ( ۲۰۶ پلاس) در ایران لقب و کد ۲۰۷ داده شده است اما پژو ۲۰۷ اصلی از سال ۲۰۰۶ در فرانسه تولید شده است که پلت فرمی کاملا متفاوت با ۲۰۶ و ۲۰۶ پلاس دارد. تنها کشوری که تا کنون به تولید ۲۰۶ و ۲۰۶ پلاس می‌پردازد، ایران می‌باشد که همچنان به تدام خود باقی است، چرا که کمپانی ایران خودرو قصد دارد ۲۰۷ صندوق دار را نیز به بازار عرضه نماید.

همانطور که گفته شد، این خودرویی که ما در ایران با نام ۲۰۷ می‌شناسیم در سایر کشور ها به اسم ۲۰۶ پلاس تولید شده و با ۲۰۷ اصلی تفاوت های بسیاری دارد که اکنون به بررسی و مقایسه این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

مقایسه طراحی ظاهری ۲۰۷ آی با ۲۰۷ اصلی

اگر بخواهیم پژو ۲۰۶ پلاس (۲۰۷ ایرانی) را با ۲۰۷ اصلی تولید کشور فرانسه به صورت ظاهری بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که این دو خودرو در نمای ظاهری خود تفاوت چندانی نداشته و ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که ۲۰۷ مورد استفاده در ایران همان ۲۰۷ اصلی موجود در فرانسه است!

مقایسه خودرو مقایسه ساندرو با اچ 30 کراس مقایسه رنو ساندرو با 207 پژو 207 بهتر است یا ساندرو استپ وی با پولم چه ماشینی بخرم اچ 30 کراس بهتر است یا پژو 207 مشخصات پژو 207 مشخصات رنو ساندرو مشخصات اچ 30 کراس بهترین هاچ بک بازار بهترین ماشین خانوادگی

در حالی که اینگونه نیست! اگر کمی تخصصی تر و با دقتی بیشتر به این دو خودرو نگاه کنیم می‌توان به راحتی تفاوت های ظاهری آن ها را متوجه شد. برای مثال، اولین تفاوت ۲۰۶ پلاس با ۲۰۷ اصلی محل قرارگیری آنتن می‌باشد، به گونه ای که در ۲۰۷ پلاس که به آن ۲۰۷ آی نیز گفته می‌شود، آنتن در وسط و بخش جلویی سقف خودرو قرار گرفته شده، اما در ۲۰۷ اصلی، آنتن با آنکه در وسط قرار دارد اما در بخش عقب بدنه اتومبیل تعبیه شده است.

اخبار ایران خودرو فروش اقساطی محصولات ایران خودرو فروش نقدی محصولات ایران خودرو شرایط فروش ایران خودرو شرایط ثبت نام محصولات ایران خودرو فروش اعتباری محصولات ایران خودرو فروش اقساطی سمند فروش اقساطی پژو 405 فروش اقساطی پژو 206 شرایط فروش اقساطی رانا قیمت محصولات ایران خودرو

بنابراین، اگر بخواهیم تمامی بخش های این دو خودرو را بررسی کنیم، متوجه تفاوت های کوچکی در آن ها می‌شویم! همچنین، ۲۰۷ آی و ۲۰۷ اصلی از نظر اندازه نیز تفاوت چشمگیری با هم دارند؛ منظور از این جمله این است که پژو ۲۰۷ فرانسوی ابعاد بزرگ تری در مقایسه با ۲۰۶ پلاس دارد به گونه ای که فاصله دو چرخ جلو از هم در ۲۰۷ اصلی ۱۹۷۲ میلی متر بوده، طول اتومبیل ۴۰۴۵ میلی متر و همچنین ارتفاع آن نیز ۱۴۷۲ میلی متر می‌باشد. این در حالی است که فاصله دو چرخ جلو در ۲۰۷ آی یا همان ۲۰۶ پلاس برابر با ۱۶۸۰ میلی متر بوده و طول آن نیز ۳۹۰۰ میلی متر است.

مقایسه مشخصات فنی ۲۰۷ آی با ۲۰۷ اصلی

با توجه به اینکه +۲۰۶ با ۲۰۷ اصلی دارای نقاط تمایز بسیاری هستند، می‌توان نتیجه گرفت که این دو خودرو قطعا از نظر فنی نیز تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر دارند؛ برای مثال، پژو ۲۰۷ اصلی که به دو صورت دیزلی و بنزینی وجود دارد دارای ۵ نوع موتور می باشد:

  • موتور ۱٫۴ لیتری با ۷۵ اسب بخار قدرت
  • موتور ۱٫۴ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۹۰ اسب بخار قدرت
  • موتور ۱٫۴ لیتری با ۹۵ اسب بخار قدرت
  • موتور ۱٫۶ لیتری با ۱۲۰ اسب بخار
  • موتور ۱٫۶ لیتری با دو قدرت ۱۵۰ و ۱۷۵ اسب بخار

در رابطه با مشخصات فنی ۲۰۶ پلاس نیز باید گفت که این خودرو دارای ۲ نوع موتور است؛ موتور ۱٫۱ لیتری با قدرت ۷۵ اسب بخار، و موتور ۱٫۴ لیتری با قدرت ۷۰ اسب بخار.

مقایسه امکانات ۲۰۷ آی و ۲۰۷ اصلی

علاوه بر مشخصات فنی، بیشترین تفاوت پژو ۲۰۶ پلاس با ۲۰۷ اصلی در قسمت آپشن ها و امکانات ایمنی آن نیز مشاهده می‌شود. برای مثال، تمامی موارد رو به رو از جمله امکانات ایمنی پژو ۲۰۷ می باشند:

  • ترمز اضطراری AFU
  • ترمزهای ضد قفل ABS
  • توزیع ترمز الکترونیکیREF
  • سیستم مدیریت ASR موتور ترمز ها

یکی از آپشن های جذابی که در پژو ۲۰۷ تعبیه شده است وجود سیستم ارتباط اضطراری در مواقع ضروری و بحرانی با شرکت پژو می‌باشد؛ این سیستم توسط GPS به مرکز متصل می‌شود تا از این طریق جایگاه اتومبیل برای شرکت پژو مشخص شود.

همچنین، در سر تا سر پژو ۲۰۷ سیستم محافظتی کیسه هوا قرار داده شده است که وجود این کیسه ها مانع وارد شدن هر گونه آسیب به سر تمامی سرنشینان، پهلو ها و صورت آن ها می‌شود. علاوه بر این ها، در داخل این خودرو نیز آپشن هایی وجود دارد که راه را به راننده نشان داده و وی را به خوبی در مسیریابی راهنمایی می‌کند.

تمامی موارد گفته شده از جمله امکانات ایمنی ۲۰۷ اصلی بود، بنابراین، اگر بخواهیم به بررسی امکانات ۲۰۷ آی نیز بپردازیم باید گفت، پژو ۲۰۶ پلاس در بین تمامی امکانات رفاهی موجود در ۲۰۷ تنها دو مورد از آن ها را دارا می باشد! این خودرو دارای ترمز ضد قفل ABS بوده و دارای ایربگ در بخش سرنشینان و جلویی و جانبی برای محافظت از جان افراد در حین تصادفات می‌باشد.

جمع بندی

این خودرویی که در ایران به اسم ۲۰۷ شناخته می‌شود در حقیقت مدل فیس لیفت پژو ۲۰۶ است که در ایران با کد ۲۰۷ آی شناخته شده و در سایر کشور ها به آن ۲۰۶ پلاس نیز گفته می‌شود، درحالی که ۲۰۷ اصلی در کشور فرانسه طی سالیان متمادی تولید و عرضه می‌شود. ۲۰۷ آی با ۲۰۷ اصلی از نظر ظاهری تفاوت های چشمگیری نداشته اما این تفاوت ها در امکانات رفاهی و ایمنی آنها به چشم می‌خورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.