رشد ۱.۵ برابری تولید خودرو در سال آینده دست یافتنی است

0

وزیر صمت:
فاطمی امین گفت: دستور رییس جمهور مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال آینده دست یافتنی است.

سیدرضا فاطمی‌امین گفت: افزایش ۵۰ درصدی تولید یکی از فرامین مدنظر رئیس جمهور است و مطابق این برنامه، سال آینده ایران خودرو ۷۵۰ هزار دستگاه و سایپا ۶۵۰ هزار دستگاه تولید خواهند داشت که با احتساب تولیدات سایر خودروسازان کوچک، هدف ۱.۵ برابری تولید تأمین خواهد شد.

آمار تولید خودرو در ایران آمار تولید خودرو سنگین آمار تولید محصولات سایپا آمار تولید محصولات ایران خودرو آمار تولید کامیون در ایران اخبار صنعت خودرو اخبار بازار خودرو

بهبود کیفی خودروسازان، از خط خارج کردن خودرو‌های با پلتفرم قدیمی و افزایش گارانتی خودرو‌ها از دو سال و ۴۰ هزار کیلومتر پیمایش به سه سال و ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش از دیگر موارد مدنظر رئیس‌جمهوری است.

به گفته وزیر صمت حد استاندارد خودرو‌های در کف پارکینگ خودروسازان معادل دو هفته تولیداتشان است و هر دو خودروساز بزرگ قول دادند که تا پایان اردیبهشت ماه به این حد استاندارد برسند.

در موضوع بهبود کیفی خودروها، مهمترین کار اصلاح روابط بین خودروساز و قطعه‌ساز است که در این صورت ۷۰ درصد از مباحث کیفی خودرو‌ها حل خواهد شد.

تأمین مالی زنجیره‌ای و پرداخت تسهیلات مبتنی بر عملکرد، از جمله اقداماتی است که در راستای بهبود تأمین مالی بنگاه‌ها اجرایی خواهد شد که به گفته فاطمی امین در سال آینده این پروژه به طور کامل اجرایی خواهد شد که ۷۰ درصد مشکلات نقدینگی بنگاه‌ها را حل و فصل خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز از پارکینگ خودرو‌های ناقص گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین پارکینگ خودرو‌های ناقص گروه سایپا بازدید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.