حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کیست + عکس و سوابق

0

همسر حسین امیرعبداللهیان کیست ،امیرعبداللهیان و ظریف ،علت برکناری امیرعبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان متولد ۱۳۴۳ در دامغان سمنان ، سیاستمدار است .فارغ التحصیل لیسانس روابط دیپلماتیک از دانشکده وزارت امور خارجه ، فوق لیسانس روابط بین الملل و دکترای روابط بین الملل از دانشگاه تهران می باشد.

از وی بعد از شهید رکن آبادی  بعنوان برجسته ترین دیپلمات جبهه مقاومت یاد می کنند.

بیوگرافی حسین امیر عبداللهیان سوابق حسین امیر عبداللهیان کابینه سید ابراهیم رئیسی وزرای دولت ابراهیم رئیسی وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه کیست بیوگرافی سیاستمداران

از آزمایشگاه تا روابط بین الملل

در ابتدای تحصیلات دانشگاهی در رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه شهید بهشتی  قبول شدم تا اینکه بعد از مدتی خبر پذیرش دانشکده روابط بین المللی بهم رسید.آن زمان به دلیل فضای انقلاب و دفاع مقدس و بخاطر فعالیت های اجتماعی و سیاسی مجددا کنکور دادم و سال ۱۳۶۶ وارد دانشکده روابط بین الملل شدم

استخدام در وزارت خارجه

حسین امیرعبداللهیان در سال ۱۳۷۱ وقتی ۲۸ ساله و لیسانسه بود بعنوان کارشناس سیاسی «اداره اول خلیج فارس» به استخدام وزارت امور خارجه درآمد.

ارتقا پست

در سال ۱۳۷۶ هم ، یکسال بعد از دریافت فوق لیسانس روابط بین الملل در ۳۳ سالگی به معاونت سفارت ایران در بغداد ارتقا پست یافت.ایشان به مدت ۴ سال در بغداد حضور داشت تا اینکه سال ۱۳۸۰ معاونت اداره اول سیاسی خلیج فارس وزارت امور خارجه را برعهده گرفت.

از سفیری تا مدیرکل خلیج فارس

ایشان از سال ۱۳۸۲ به مدت سه سال معاون دستیار ویژه امور عراق بود تا اینکه سال ۱۳۸۶ در دولت دوم احمدی نژاد به مدت ۳ سال سفیر ایران در کشور بحرین شد.او سپس در سال ۱۳۸۹ به مدت یکسال مدیرکلی حوزه خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه را برعهده گرفت

معاونت عربی توسط صالحی

امیرعبداللهیان در سال ۱۳۹۰ وقتی ۴۷ ساله بود در دوره وزارت علی اکبر صالحی به معاونت عربی و آفریقایی وزارت منصوب شد.با این حال با روی کار آمدن دولت حسن روحانی و جواد ظریف بعنوان وزیر ، حضور ایشان در این منسب همچنان ادامه یافت.

بیوگرافی حسین امیر عبداللهیان سوابق حسین امیر عبداللهیان کابینه سید ابراهیم رئیسی وزرای دولت ابراهیم رئیسی وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه کیست بیوگرافی سیاستمداران

عزل توسط جواد ظریف

در خرداد ۱۳۹۵ حسین امیرعبداللهیان توسط دکتر «جواد ظریف» وزیر امورخارجه از معاونت عربی و آفریقایی برکنار و حسین جابر انصاری جایگزین وی شد.

بعد از این اتفاق یشنهاد سفار عمان به وی داده شد اما ایشان در اعتراض به عزل خود این مسئولیت را نپذیرفت و حتی از وزارت امور خارجه هم خارج شد.

علت اصلی عزل چی بود

رسانه های اصولگرا و تندرو مدعی بودند برکناری عبدالهیان به درخواست «جان کری» وزیر امور خارجه وقت آمریکا انجام شده است.

با این حال بسیاری معتقتد که امیر عبدالهیان زبان تند و تیزی در مواجه با کشورهای عربی داشته و باعث شده ایران پنج سال پرتنشی را با همسایگان داشته باشد.

حتی ظریف در فایل صوتی لو رفته ، حسین امیرعبداللهیان را فردی معرفی می کند که به دوربین علاقه دارد و زیاد مصاحبه می‌ کند.

بیوگرافی حسین امیر عبداللهیان سوابق حسین امیر عبداللهیان کابینه سید ابراهیم رئیسی وزرای دولت ابراهیم رئیسی وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه کیست بیوگرافی سیاستمداران

از وزارت خارجه تا مجلس

امیرعبداللهیان سال ۱۳۹۵ بعد از عزل ، از وزارت خارج و دستیار ویژه رئیس مجلس وقت آقای علی لاریجانی و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی شد.

با این حال او می گوید بعنوان مشاور دکتر ظریف هر هفته یا ۱۰ روز یکبار باهم ارتباط داریم و حداقل ارتباطمان هم پیامک ، ایمیل و مکاتبات رسمی کاری و اداری است.

رابطه صمیمی با نصرالله

امیرعبداللهیان می گوید اولین ملاقات من بصورت مستقیم با «حسن نصرالله» در سال ۱۳۸۹ بود و بعد از آن تقریبا هم چند ماه یکبار ایشان را می بینم.

میانگین جلساتی که با هم داریم بین ۳/۵ تا ۶ ساعت است و جالب است وقتی با ایشان ساعت سه بامداد صحبت می کنید چنان سرحال هستند که انگار ساعت ۶ صبح است و نماز خود را خوانده و صبحانه را میل کرده و انرژی لازم برای صحبت کردن را دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه

علاقه به فیلم «به وقت شام»

فیلم «به وقت شام» برای من خیلی جالب بود به دلیل اینکه در این سال ها به تحولات سوریه آشنایی کامل داشتم

و اینکه ما بهترین عزیزانمان در سوریه شهید شدند ، یعنی افرادی که هر کدامشان می توانستند حقیقتا یک کشور را اداره کنند

اما بزرگترین ایراد این فیلم آقای حاتمی کیا اینست که نسل جدید یک چیزی را در این فیلم نمی فهمد ، آنهم ارتباط این جنایات با دستگاه امنیتی آمریکا و موساد است

مسلط به زبان عربی

دکتر حسین امیرعبداللهیان برعکس دکتر جواد ظریف وزیر سابق ، به زبان عربی مسلط است و کم و بیش زبان انگلیسی هم می فهمد.

ازدواج و فرزندان

حسین امیرعبداللهیان در سال ۱۳۷۳ وقتی ۳۰ ساله بود با همسرش ازدواج کرد که حالا ثمره این زندگی دو فرزند یک پسر و یک دختر می باشد.

همسر و پسر حسین امیرعبداللهیان

بیوگرافی حسین امیر عبداللهیان سوابق حسین امیر عبداللهیان کابینه سید ابراهیم رئیسی وزرای دولت ابراهیم رئیسی وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه کیست بیوگرافی سیاستمداران

ماجرای آشنایی با همسر

من بچه جنوب شهر تهران در محله ۱۷ شهریور ، ضلع جنوب مهرآباد می باشم که نزدیک ترین محله به آنجا یافت آباد و شاد آباد است.

محله ما آن زمان درمانگاه نداشت که من با همکاری جمعی از دوستان بسیجی و جبهه رفته جمع شدیم و یک درمانگاه تاسیس کردیم.یکی از پزشکان آن درمانگاه که الان باجناق من هستند باعث آشنایی من و خانمم شد و ما باهم ازدواج کردیم.

نقش مادر و همسرم

من زندگی ام را در درجه اول مدیون مادرم هستم چون در ۶ – ۷ سالگی بعد از فوت پدرم ، ایشان و برادر بزرگم هم که فوت کرده نقش مهمی در زندگی من داشت.و از وقتی با خانمم ازدواج کردم حالا ایشان رئیس من و مدیر خانه است و نقش مهم در زندگی من دارد.

استاد دانشگاه و تالیفات

امیرعبداللهیان که استاد مدعو دانشگاه تهران و دانشکده وزارت امور خارجه می باشد تاکنون پنج کتاب بیشتر در حوزه مقاومت منتشر کرده است

● استراتژی‌ های دوگانه آمریکا در طرح دامات – ۱۳۷۶

● رفتارشناسی آمریکا در عراق جدید – ۱۳۸۸

● بحران سوریه و امنیت ناپایدار منطقه ای – ۱۳۹۲

● تحولات خاورمیانه و مطالعه موردی بحرین – ۱۳۹۰

● چرایی تحولات سوریه و پیامدهای آن – ۱۳۹۵

وزیر امور خارجه رئیسی

حسین امیرعبداللهیان بعد از پیروزی سید ابراهیم رئیسی گزینه اول و آخر برای وزارت امورخارجه می باشد و بزودی رسما معرفی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.