نجات صنعت خودروسازی با کوتاه کردن دست مدیریت دولتی از این صنعت

0

بژوهشگر اقتصادی خودرو گفت: برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی باید سهام شرکت‌های خودروسازی به صورت شناور در بورس عرضه شوند.

غلامی پژوهشگر اقتصادی خودرو در پاسخ به این پرسش که، چگونه می توان تعارض منافع در صنعت خودروسازی را مدیریت کرد؟ اظهار کرد: یکی از ابزار‌های مربوط به رانت و فساد تعارض منافع است. طبق تحقیقات صورت گرفته تا به حال نشان دهنده این موضوع بوده است که عمده مشکلات در صنعت خودرو ناشی از تعارض منافع است و انحصار در صنعت خودروسازی نقشی ندارد.

مهرداد الیاسی کیست محصولات شرکت ساپکو ساخت قطعات خودرو بومی سازی ساخت خودرو مشکلات صنعت خودرو اخبار خودرو قطعات الکترونیکی خودرو ساخت ecu خودرو در ایران طراحی خودرو مدیرعامل شرکت ساپکو قیمت قطعات برقی خودرو

او بیان کرد: در حال حاضر صنعت خودرو در شرایطی بین انحصار کامل و رقابت کامل است که به مراتب به علت تعارض منافع ایجاد شده بسیار بدتر از شرایط انحصار کامل است.

پژوهشگر اقتصادی خودرو افزود: در حال حاضر صنعت خودرو سیاست زده شده است. برای بررسی تعارض منافع صنعت خودرو باید تعارض منافع اقتصادی و تعارض منافع سیاسی را بررسی کنیم. شرکت های زیرمجموعه مازادی که در شرکت های خودروسازی تشکیل شدند همگی نشات گرفته از تعارض منافع هستند و همچنین نیروی کارهای مازادی که در صنعت خودرو هستند و نیروی سفارشی هستند و مبتنی بر شایسته سالاری نیستند.

او بیان کرد: طبق بررسی از سایت کدال ۷۵ درصد سهام شرکت های خودروسازی متعلق به دولت و شرکت های دولتی هستند.

غلامی در خصوص راه حل پیشنهادی خود را برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی گفت: باید خصوصی سازی واقعی در صنعت خودروسازی شکل بگیرد، دست مدیریت دولتی از صنعت خودروسازی کوتاه شود، سهام شرکت های خودروسازی به صورت شناور باید در بورس عرضه شوند و عموم مردم بتوانند این سهام را خریداری کنند، ریاست وجود داشته باشد تا شرکت های دولتی و شرکت های زیر مجموعه دولتی بیش از حد مشخصی نتوانند سهام شرکت ها را خریداری کنند.
منبع:خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.