معرفی لوتوس لوتوس امیرا – Emira GT4

0

لوتوس امیرا – Emira – در ژوئیه ۲۰۲۱ رونمایی شد و نگاه علاقمندان را به خود جلب کرد‌. لوتوس امیرا به عنوان آخرین ساخته شرکت مجهز به پیشرانه احتراق داخلی، ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

”نیروی مورد نیاز لوتوس امیرا GT4 به کمک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 تویوتا تامین می‌شود“حال نسخه مسابقه‌ای این خودرو با نام امیرا GT4 معرفی شده است، که در همکاری با شرکت RML Group توسعه یافته و لوتوس وعده داده اواخر سال جاری در پیست آزمایشی Hethel، از آن رونمایی کند.

خودروی قدرتمند لوتوس قیمت لوتوس مشخصات لوتوس مشخصات لوتوس الیزه معرفی خودرو مجله خودرو

نسخه مسابقه‌ای لوتوس امیرا کمی سبک‌تر است و وزن خشک آن به ۱۲۶۰ کیلوگرم می‌رسد. اما لوتوس تغییرات دقیق ایجاد شده را توضیح نمی‌دهد؛ احتمالا این کاهش وزن از طریق حذف راحتی موجود در نسخه جاده‌ای، محقق شده است.

در داخل خودرو، یک Motec جدید با قابلیت ثبت اطلاعات و رول‌کیج FIA با کمربند شش نقطه‌ای قرار گرفته، که وزن را افزایش می‌دهند. یک پیل‌سوختی ۹۶ لیتری مورد تائید FIA، جایگزین مخزن سوخت می‌شود، علاوه‌براین سیستم تعلیق و ترمز نیز ارتقا پیدا کرده است.

رینگ‌های ۲۰ اینچی براق نیز جایگزین رینگ‌های ۱۸ اینچی شده‌اند و با تایرهای Pirelli GT4 کامل می‌شوند.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/1a599613-6f65-4aa9-8e2f-0993762937c7/article_637671460166670671_thumb_960_542.jpg

لوتوس امیرا GT4

به نظر می‌رسد که خروجی پیشرانه تغییری نکرده است؛ نیروی مورد نیاز لوتوس امیرا GT4 به کمک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 تویوتا تامین می‌شود و از طریق یک گیربکس شش سرعته‌ی xTrac به همراه پدال‌شیفتر، قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

در حال حاضر اشاره‌ای به قیمت آن نشده است. لوتوس می‌گوید که تعداد اندکی از Emira GT4 را برای فصل مسابقه ۲۰۲۲ تولید می‌کند و پس از آن تعداد بیش‌تری در سال ۲۰۲۳ برای پاسخ به تقاضاها، تولید می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.