با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟

0

۵۰۰ میلیون تومان بودجه‌ای است که اقشار متوسط در آن محدوده می‌توانند اکثر محصولات چینی مونتاژ داخل را خریداری کنند، البته مدل‌های کارکرده کره‌ای یا ژاپنی نیز در این محدوده حاضر هستند که به دلایل پایین بودن سال ساخت یا بالا بودن قیمت قطعات یدکی و هزینه نگهداری، از انتخاب آن‌ها به‌عنوان گزینه‌های مناسب در رنج قیمت ۵۰۰ میلیون تومان خودداری کرده‌ایم. در ادامه مقاله به سوال ” با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟ ” پاسخ می‌دهیم.

جک S3 صفر کیلومتر

از آنجایی که قیمت جک S3 صفر کیلومتر در حدود ۴۸۸ میلیون تومان است، در مقاله ” با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟ ” می‌توانیم به این خودرو کراس اوور چینی اشاره کنیم. به جرات می‌توان گفت جک S3 یکی از بهترین گزینه‌های صفر کیلومتر با قیمت کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان است؛ این کراس اور جمع‌وجور سواری نرمی ارائه می‌دهد، استهلاک پایینی دارد، از مصرف سوخت مقرون به صرفه سود می‌برد و پیشرانه تنفس طبیعی آن دردسرهای نگهداری از موتورهای توربوشارژ را به دنبال نخواهد داشت.

موتور ۱.۶ لیتری جک اس ۳ حدود ۱۰۷ اسب بخار قدرت ایجاد می‌کند و گیربکس سی وی تی آن نیز به نرمی عملیات انتقال نیرو به سمت چرخ‌های جلو را رهبری می‌کند؛ بنابراین یک سواری آرام و خانوادگی را با جک S3 تجربه خواهید کرد. همچنین امکانات مناسبی مثل نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سیستم کنترل پایداری، سنسور فشار باد تایر، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، کنترل توقف در سربالایی، دو کیسه هوا و سانروف نیز در جک s3 وجود دارند و آسایش کاربران را افزایش می‌دهند. اگر سواری نرم، کابین جادار و امکانات متعدد این کراس اوور چینی را می‌پسندید، بهتر است برای خرید جک S3 اقدام کنید.

جک S5 اتوماتیک

با ۲۰۰ میلیون تومان می‌توانید برای خرید جک S5 اتوماتیک مدل ۹۷-۹۶ اقدام کنید و یک کراس اوور چابک جادار با طراحی ظاهری زیبا داشته باشید. این خودرو از موتور ۲ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر برخوردار است و شتاب صفر تا صد آن زیر ۱۱ ثانیه برآورد شده‌است. از آنجایی که قیمت جک S5 اتوماتیک صفر کیلومتر در حدود ۷۸۰ میلیون تومان است، بازار خرید و فروش دست دوم این خودرو بسیار پرحرارت دنبال می‌شود و خیلی راحت می‌توان این ماشین را به پول نقد تبدیل ‌کرد.

آپشن های جک S5 تست جک s5 اتوماتیک تعمیرات تخصصی جک S5 قیمت جک S5 مصرف سوخت جک s5 معایب جک S5 مشخصات فنی جک S5 معایب و مزایای جک S5 اتوماتیک جک S5 بخرم یا هاوال H2 تازه های خودرو در ایران معرفی خودرو مجله خودرو قیمت شاسی بلند سایت تخصصی خودرو

ضمنا امکاناتی مثل سانروف، چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سنسورهای پارک، حسگر باران و فشار باد تایر، ترمز پارک برقی، اتولایت، تهویه دوگانه اتومات، صندلی برقی راننده و… نیز رفاه و امنیت مناسبی را برای کاربران جک اس ۵ اتوماتیک به ارمغان می‌آورند. بنابراین یکی از گزینه‌های مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت با بودجه زیر ۵۰۰ میلیون تومان که به دنبال یک شاسی بلند شهری نسبتا پرتوان هستند، همین جک اس ۵ اتوماتیک مدل ۹۶-۹۷ خواهد بود.

چری تیگو ۵ مدل ۹۷

اگر کمی در بازار فعلی خوش‌شانس باشید، می‌توانید با قیمتی حدود ۵۰۰ میلیون تومان به فکر خرید تیگو ۵ IE مدل ۹۷ باشید. تیگو ۵ طراحی ظاهری و پرستیژ نسبتا جذابی دارد، کابین آن جادار است و به دلیل برخورداری از پیشرانه تنفس طبیعی به همراه گیربکس سی وی تی، استهلاک کمتری در مقایسه با جک S5 مجهز به پیشرانه توربو شارژ خواهد داشت.

 

البته نمونه‌توربوشارژ این خودرو نیز به تازگی راهی بازار شده‌است که با کد TE شناخته می‌شود و قیمتی بسیار بالاتر از نمونه تنفس طبیعی دارد. در مجموع می‌توان گفت از آنجایی‌که قیمت تیگو ۵ مدل ۹۷ نیز در حدود ۵۰۰ میلیون تومان است، گزینه مطلوبی در این رنج قیمتی به نظر می‎رسد.

هایما اس ۵ مدل ۹۷

هایما s5 مدل ۹۷ به‌عنوان برادر کوچکتر هایما اس ۷ می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب در رنج قیمت ۵۰۰ میلیون تومان باشد. این خودرو به دلیل برخورداری از سیستم تعلیق نرم، کیفیت سواری آسایش‌بخشی ارائه می‌دهد و از لحاظ چابکی نیز یکی از سریع‌ترین کراس اوورهای چینی بازار به حساب می‌آید. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ هایما اس ۵ قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار تولید می‌کند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۹ ثانیه را برای کاربران این خودرو پدید می‌آورد.

ثبت نام هایما s5 شرایط فروش هایما s5 فروش ویژه هایما S5 قیمت هایما s5 مشخصات هایما s5 فروش فوری هایما S5 قیمت پژو پارس اتوماتیک مشخصات پژو پارس اتوماتیک شرایط فروش پژو پارس lx فروش فوری پژو پارس اخبار ایران خودرو

بنابراین اگر یک کراس اوور نسبتا جمع‌وجور و چابک می‌خواهید، خرید هایما S5 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. همچنین امکانات مطلوب این خودرو یکی دیگر از نقاط قوت آن به شمار می‌رود؛ چراکه علاوه بر امکانات ذکر شده در هایما اس ۷ می‌توان به وجود آپشن هایی مثل دوربین‌های جانبی و ۳۶۰ درجه، نویگیشن، ۶ کیسه هوا و صندلی برقی سرنشین نیز در این خودرو اشاره کرد. پس اگر یک کراس اوور چابک با امکانات مناسب و سواری نرم در محدوده قیمت ۵۰۰ میلیون تومان می‌خواهید، بهتر است هایما اس ۵ مدل ۹۷ را مدنظر قرار دهید، هرچند باید بدانید که بازار دست دوم این محصول به اندازه برادرش گرم و پررونق نیست. ناگفته نماند که قیمت هایما S5 صفر کیلومتر در حال حاضر نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان است.

در ضمن علاوه بر خودروهای ذکرشده در بالا باید بگوییم که مدل‌های کارکرده سراتو نسل دوم، میتسوبیشی لنسر، ام جی۶، لیفان ۸۲۰، رنو فلوئنس، میراژ ۲۰۱۸ و… هم در بازه ۵۰۰ میلیون وجود دارند، اما ما بیشتر به دنبال معرفی مدل‌های کم‌کارکرد و پرفروش هستیم که از بابت هزینه نگهداری و قیمت لوازم یدکی نیز تناسب بیشتری با توان مالی عموم جامعه ایران داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.