خداحافظی با پورشه ماکان بنزینی در ۲۰۲۴

0

پورشه در نیمه اول سال ۲۰۲۱ تعداد ۴۳ هزار و ۶۱۸ دستگاه ماکان فروخته که با این آمار می توان اظهار کرد که ماکان پس از برادر بزرگتر خود یعنی کاین با آمار فروش ۴۴ هزار و ۵۰ دستگاهی، با فاصله کمی در جایگاه دوم قرار دارد. به خوبی می توان فهمید که پورشه ماکان از زمان معرفی در سال ۲۰۱۴ تا به امروز نقش یک گاو شیرده پرسود را برای این خودروساز آلمانی داشته، ولی قوانین سختگیرانه آلایندگی برای خودروهای صفر کیلومتر جدید برای ماکان هم دردسرساز شده است.

مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان قیمت پورشه ماکان مشخصات پورشه ماکان معایب و مزایای پورشه ماکان قیمت تویوتا لندکروزر مشخصات تویوتا لندکروزر 2016 معایب و مزایای تویوتا لندکروزر مقایسه خودرو مقایسه خودرو شاسی بلند مشاوره خرید خودرو

در نتیجه پورشه ماکان با پیشرانه بنزینی تنها چند سال دیگر به بازار جهانی عرضه می شود و پس از آن نسخه الکتریکی این کراس اوور لوکس جای مدل درونسوز را پر خواهد کرد. این تنها یک شایعه یا حدس و گمان عجیب توسط ما و کارشناسان صنعت خودرو نیست؛ بلکه این خبر به صورت مستقیم توسط مدیر خط تولید پورشه منتشر شده است. سباستین Staiger طی مصاحبه ای که با اتوکار داشت که پورشه ماکان با پیشرانه بنزینی تنها سه سال دیگر در خط تولید پورشه باقی خواهد ماند.

زمانی که از مدیر خط تولید پورشه در خصوص زمان تمام الکتریکی شدن پورشه ماکان سوال پرسیده شد وی اظهار کرد: امروز تصمیم نهایی و قطعی در این خصوص گرفته نشده؛ ولی پیش بینی می کنیم که سال ۲۰۲۴ آخرین سالی باشد که نسخه بنزینی ماکان تولید می شود. وی توضیح داد که قوانین وضع شده نقش بسیار مهمی را در آینده و ادامه روند تولید یک خودرو ایفا می کنند و قوانین مربوط به آلایندگی نیز یکی دیگر از فاکتورهای محدود کننده به شمار می آیند. زمانی که استاندارد آلایندگی یورو۷ در سال ۲۰۲۵ اجرا شود، هیچ تعجبی ندارد که پورشه ملزم به سرعت بخشیدن به تولید خودروهای پاک و بدون آلاینده و همچنین حذف تدریجی خودروهای بنزینی و دیزلی می شود.

مقایسه تویوتا لندکروز و پورشه ماکان قیمت پورشه ماکان مشخصات پورشه ماکان معایب و مزایای پورشه ماکان قیمت تویوتا لندکروزر مشخصات تویوتا لندکروزر 2016 معایب و مزایای تویوتا لندکروزر مقایسه خودرو مقایسه خودرو شاسی بلند مشاوره خرید خودرو

زمان رونمایی پورشه ماکان الکتریکینسخه الکتریکی پورشه ماکان قرار است که در سال ۲۰۲۲ میلادی رونمایی شود و عرضه آن به بازار جهانی از سال ۲۰۲۳ آغاز می شود. این اولین خودروی الکتریکی پورشه بوده که روی ساختار پریمیوم پلتفرم الکتریکی که با همکاری پورشه و آئودی طراحی شده، توسعه یافته است. لازم به ذکر است که آئودی هم قصد دارد روی این ساختار پیشرفته خودروی الکتریکی Q6 E-Tron را تولید کند که آن هم در سال آینده رونمایی می شود. آئودی همچنین در حال توسعه A6 ای-ترون روی پلتفرم PPE بوده که نسخه مفهومی آن چند ماه پیش رونمایی شده بود.

قیمت ماشین پورشه قیمت پورشه پانامرا قیمت پورشه کاین قیمت پورشه شاسی بلند قیمت خودرو آلمانی قیمت محصولات پورشه نمایندگی پورشه در ایران قیمت پورشه باکستر قیمت پورشه ماکان قیمت خودرو خارجی دست دوم جدیدترین قیمت خودرو وارداتی قیمت پورشه ماکان توربو قیمت خودرو لوکس گرانترین خودرو در ایران

پورشه اخیرا نسخه بنزینی ماکان را هم بروزرسانی کرده و تغییرات ساده ظاهری در کابین و استایل بیرونی این خودرو اعمال کرده است. همچنین نسخه توربو از بین نسخه های ماکان حذف شده و به جای آن نسخه GTS پرچمدار مدل های ماکان محسوب می شود. این مدل از همان پیشرانه ۲.۹ لیتری شش سیلندر مدل توربو بهره گرفته که قادر به تولید ۴۳۴ اسب بخار قدرت است. ماکان S هم جای نسخه GTS پیشین را پر کرده که به یک پیشرانه ۳۷۵ اسب بخاری مجهز شده و نسخه پایه پورشه ماکان هم از یک پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۶۱ اسب بخار قدرت بهره می برد.

منبع:خودرونویس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.