علت صدا در محفظه موتور چیست؟

0

همواره یکی از مشکلات در خودروها صدای اضافی در موتور است که اغلب در زمان خرابی قطعات دوار و متحرک موتور ایجاد می‌شود. دراین میان یکی از دلایل این مشکل، خرابی پولی‌های موتور است و معمولا درصورت خراب شدن پولی میل‌لنگ، پولی دینام و پولی واترپمپ (پمپ آب) این صدا به‌گوش می‌رسد.

درهرصورت اگر خودرو را روشن کردید و با صدای اضافی در محفظه موتور آن مواجه شدید، کاپوت خودرو را باز کرده و به‌بررسی چشمی پولی دینام، پولی ‌واترپمپ و پولی میل‌لنگ بپردازید. ابتدا بررسی کنید که پولی دچار تاب و حرکت غیریکنواخت نشده باشد و سپس مطمئن شوید که شیء یا جسمی به‌شیارهای پولی‌ها نچسبیده باشد و اگر شیارهای پولی به‌هردلیلی دچار مشکل شده یا تیز شده باشد، سبب پارگی و خرابی مکرر تسمه‌ها می‌شود.

آموزش تعویض ترموستات تعمیرات تخصصی ریو ترموستات چیست معایب برداشتن ترموستات آموزش مکانیک و برق خودرو زمان تعویض ترموستات

گاهی نیز به‌دلیل برخورد آب با پولی‌ها یا داغ شدن آن‌ها، عمر مفیدشان کم شده و همین امر سبب تولید صدا می‌شود. لازم به‌ذکر است درصورت شنیدن صدای اضافی از محفظه موتور و اطمینان یافتن از خرابی پولی‌ها بهتر است برای تعمیر و تعویض قطعه به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.