اطلاعات بیشتر درباره باتری پراید

0

باتری پراید بصورت فابریک یک باتری ۵۰ آمپر است. ولتاژ  باطری پراید مانند تمام خودروهای سبک با پلتفرم مشابه نظیر تیبا، ساینا و کوئیک ۱۲ ولت است. ضمنا فضایی که در داخل کاپوت پراید برای باتری آن در نظر گرفته شده است ۲۳*۱۸*۲۳ سانتی متر است.

توجه داشته باشید مشخصات فنی باطری پراید در تیپ های مختلف : پراید ۱۱۱ – پراید ۱۳۱ – پراید ۱۳۲ – پراید وانت – پراید صبا – پراید ۱۵۱ وانت یکی است . باتری فابریک خودرو پراید موقع تحویل گرفتن از کارخانه ۵۰ امپر و اسیدی است اما اکثر افراد هنگام تعویض مبادرت به استفاده از باتری اتمی دارند. علت آن عمر بیشتر و عدم نیاز به چک کردن دوره ای آن است.

آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نکات فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو سایت تخصصی خودرو

یکی از مهم‌ترین مسائلی که مالکان خودرو با آن روبه رو هستند تفاوت قیمت باطری‌های مختلف آن است. باتری ۵۰ آمپر به عنوان ارزان‌ترین نوع باطری مصرفی خودرو پراید است. چهار برند رایج باتری ۵۰ آمپر پراید به ترتیب قیمت، صبا واریان، اوربیتال سیلور، سوزوکی و زیتکس هستند. این ۴ برند باطری ۵۵ آمپر را نیز تولید می‌کنند که هزینه نهایی اندکی از نمونه ۵۰ آمپر آن گرانتر است.

باطری ۶۰ آمپر نیز توسط همین چهار برند به صورت عمده و با قیمت مناسب تولید می‌شود. استفاده از باطری ۶۰ آمپر به افرادی توصیه می‌شود که چراغ خودرو و سیستم‌های برقی ماشین آنها مصرف برق بالایی داشته باشد. باتری ۶۰ آمپر نسبت به باتری ۵۰ آمپر ۱۵ درصد گرانتر می‌باشد.

افرادی که علاقمند به اسپورت کردن و نصب انواع سیستم‌های صوتی و الکترونیکی مختلف روی خودروی پراید خود هستند تمایل به نصب باتری با آمپرهای ۶۶ و ۷۴ دارند. در این زمینه باید گفت که امکان نصب این باتری ها وجود دارد اما از قاب تعبیه شده توسط سازنده خودرو بیرون خواهد زد.

عمر باتری پراید

باتری پراید حدودا ۲ الی ۳ سال عمر مفید معادل ۵۰۰۰۰ کیلومتر عمر مفید خواهد داشت. لازم به ذکر است عمر باتری وابسته به نحوه کارکرد و تعداد استارت خودرو نیز دارد. برای خودروهای عمومی نظیر تاکسی‌ها عمر باتری کمتر از مقدار میانگین است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.