همه چیز درباره خودروی دیگنیتی، کراس اوور کوپه چینی

1

دیگنیتی نام خودرویی از گروه بهمن موتور است که در چین با نام دانگ فنگ ix5 شناخته می شود. دانگ فنگ موتور ماشین ix5 خود را به تازگی در بازار چین عرضه کرده و در ادامه آن را وارد بازارهای دیگر جهان از جمله ایران نیز کرده است. دیگنیتی یا  ix5یک کراس اوور کوپه است که اندازه آن برابر با BMW X4 است.

در سال‌های اخیر، خودروسازان چینی تغییرات و بهبودهای زیادی را در طراحی خود ایجاد کرده‌اند و دانگ فنگ ix5 جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع کراس اوور کوپه طراحی بسیار مدرنی را دارا است که می توان آن را با رقبای اروپایی مقایسه کرد.

در ادامه به بررسی خودروی دیگنیتی و معرفی مشخصات آن پرداخته ایم.

 

طراحی

دیگنیتی با چراغ‌های LED نسبتا بزرگ با طراحی متمایز در روز، بسیار تهاجمی و اسپرت به نظر می‌رسد. طراحان دانگ فنگ تصمیم گرفتند در قسمت عقب، از یک میله نور و اگزوز چهارگانه استفاده کنند، در حالی که عقب ماشین طراحی دارد که خودرو اسپرت و تهاجمی همانند طراحی  جلو نیست، اما همچنان از بسیاری از کراس اوورهای چینی بهتر است.

از نظر اندازه، دیگنیتی دارای طول ۴۶۸۵ میلی متر، عرض ۱۸۶۵ میلی متر و ارتفاع ۱۶۴۵ میلی متر است. فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۹۰ میلی متر است.

 

طراحی داخل کابین آن از خودروهای آئودی و فولکس واگن الهام گرفته شده است. از ویژگی های اصلی آن می توان به صفحه نمایش لمسی بزرگ روی داشبورد و فرمان D-Cut اشاره کرد. دیگنیتی همچنین از ابزارهای کاملا دیجیتال زیادی بهره می برد.

امکانات

سایر نکات برجسته عبارتند از: شش کیسه هوا، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، هشدار خروج از خط، مانیتور نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، کنترل پایداری الکترونیکی، کروز کنترل، کمک به حرکت در سربالایی، دستیار سراشیبی، سنسور باران، روشنایی محیط، رینگ‌های فلزی، درب عقب برقی ، تهویه مطبوع اتوماتیک ، سانروف برقی ، ترمز دستی الکترونیکی ، ورود و استارت بدون کلید ، صندلی جلو برقی ، داخل چرم و صندلی های جلو دارای گرمکن .

مشخصات فنی

در زیر کاپوت، خریداران ix5 می توانند بین یک موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر و یک موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی یکی از آنها را انتخاب کنند. واحد ۱.۸ لیتری با گیربکس پنج سرعته دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT، ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور را به چرخ ها منتقل می کند. در ایران گروه بهمن، دیگنیتی را مجهز به نسخه کوچکتر این موتور کرده است.

 

در طرف دیگر، واحد ۱.۵ لیتری می تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. مدل توربو به صورت استاندارد با گیربکس CVT اتوماتیک عرضه می شود. همچنین استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پوشش می دهد و تنها ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند.

جهت خرید خودروی دیگنیتی می توانید از طرح های فروش قسطی دیگنیتی که توسط مجموعه سپند خودرو ارائه می شود بهره مند شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. باتری پژو 2008 می گوید

    ماشین های چینی از لحاظ زیبایی حرف اول رو در طراحی میزنن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.